X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקרים הראו גם כי תאונות דרכים בהן מעורבות נשים קורות יותר באזורים של אי תנועה, ככרות וצמתים אך במהירות נמוכה יותר מאשר אצל הגברים, המעורבים ביותר תאונות רציניות מאחר ואינם יכולים לבלום מספיק מהר
▪  ▪  ▪

הורמון המין הנשי - אסטרוגן, עשוי להעניק לאשה את מה שצריך כשמדובר בנהיגה בטוחה.
חוקרים, מאוניברסיטת ברדפורד, ביצעו בדיקות שהראו כי משך תשומת הלב והיכולת ללמוד חוקים נמצאו טובים הרבה יותר בקרב נשים מאשר גברים.
הממצאים, אותם הציגו בוועידה בלונדון בנושא הורמונים, הראו כי מטלות הדורשות גמישות מנטלית מבוצעות טוב יותר על-ידי נשים מאשר גברים.
רמות האסטרוגן אצל נשים עשויות להפעיל את החלק במוח המעורב בכישורים כאלו - האונה הקדמית.
43 נשים וגברים בגילאים 18-35 נתבקשו לבצע מערכת של בדיקות נוירופסיכולוגיות שהעריכו כישורים כמו זכרון מרחבי, לימוד חוקים, תשומת לב, תכנון ושליטה מוטורית (במערכת השרירים).
הנשים נמצאו טובות הרבה יותר ביכולת להסיט את תשומת הלב מגירוי אחד לשני, ובכך להפוך ביצוע פעולות יומיומיות כמו נהיגה וקריאה לקלות יותר.
החוקרים הסיקו כי התוצאות עשויות להסביר מדוע לנערות קל יותר מאשר לנערים להתרכז בשיעורים הנלמדים בית הספר ומדוע נשים הן נהגות זהירות יותר. המחקר, לדבריהם, מראה כי מטלות הדורשות גמישות מנטלית מבוצעות טוב יותר על-ידי נשים מאשר גברים, תחום שלא נחשב עד כה לתלוי בצורה משמעותית בשוני בין המינים.
הנהיגה היא דוגמא טובה לדרך בה נראה השוני בחיי היום יום.
על-פי המחקר, לאסטרוגן השפעה חיובית על הפעילות בתאי העצב שבאונה הקדמית, האזור במוח המגורה על-ידי מטלות הדורשות תשומת לב ולימוד חוקים, מה שיכול להסביר את היתרון הנשי בביצוע מטלות מסוג זה.
חוקרים אחרים הציעו בעבר כי כישורים מרחביים כמו קריאת מפות וחנייה עשיים להיות קשים לחלק מהנשים מאחר ורמות הטסטוסטרון נמוכות אצליהן.
מחקרים הראו גם כי תאונות דרכים בהן מעורבות נשים קורות יותר באזורים של אי תנועה, ככרות וצמתים אך במהירות נמוכה יותר מאשר אצל הגברים, המעורבים ביותר תאונות רציניות מאחר ואינם יכולים לבלום מספיק מהר.
יש לזכור כי נהיגה אינה דורשת מיומנות אחת אלא מעורבים בה כישורים רבים - מיומנות מוטורית, לימוד חוקים, תשומת לב, תפיסה מרחבית ואף ביטחון.
הנתונים העולים מהמחקרים מראים כי מבחינת היבטים מסויימים גברים טובים יותר - לדוגמא בניווט, תפיסה מרחבית וביטחון. אך הם נוטים גם יותר להיות מעורבים יותר בתאונות.
באירועים הדורשים תשומת לב, הראיות מצביעות על כך כי נשים טובות יותר.
קיים יתרון לנשים במטלות מסויימות בהן מעורבת האונה הקדמית במוח. ידוע כי באזור זה במוח ישנם רצפטורים של אסטרוגן כך שהוא רגיש להורמון זה.

תאריך:  07/11/2005   |   עודכן:  07/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אבו עלא מצדיק במשתמע פעולות טרור בעולם הערבי ובמערב: "השתיקה סביב מעשיה של ישראל - כפירה"; השיחות על מעבר רפיח - הישורת האחרונה
ענבל אביב
קולינס כינס אתמול מסיבת עיתונאים בתל אביב, במהלכה אמר, כי אכן מסע ההופעות הנוכחי הינו מסע פרידה    בהתייחסו לסיבת הגעתו לישראל אמר, כי ההחלטה לא נובעת ממניעים פוליטיים    הוא לא פחד להגיע לישראל. "אני לא מבין על מה כל המהומה", אמר
יפעת גדות
מתימן עלו 47,000 יהודים    בתימן נותרו לאחר המבצע מספר אלפי יהודים שרובם הועלו גם הם לישראל במבצע המשך שנמשך עד שנת 1954
יהונתן דחוח-הלוי
שרון גם הבהיר כי ישראל לא תנהל מו"מ עם סוריה    מנהיג החמאס, מחמוד א-זהאר, דורש מישראל ויתורים מדיניים בתמורה להארכת ה'תהדיאה' - תקופת ההפוגה הזמנית בטרור עליה הסכימו ארגוני הטרור בתחילת השנה
עידן יוסף
ראש ישיבת "נהר שלום", הרב בניהו שמואלי, מזהיר מפני אסון לעם ישראל ומפני הריגת משיח על-ידי אירן    אתר בינלאומי פופולארי מפרסם כי על-פי הצופן התנ"כי צפוי להתרחש ביום שלישי הקרוב פיצוץ גרעיני או וולקני ענק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il