X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביטל את צו המניעה הזמני שהוציא בית המשפט המחוזי ואיפשר את ההסכם בין אגודת הסטודנטים בתל אביב וחברת אופיס-דיפו לניהול רשת "דיונון"
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון קיבל (6.11.05) את ערעור אוניברסיטת תל אביב ואגודת הסטודנטים על החלטת בית המשפט המחוזי אשר הוציא צו מניעה זמני האוסר על האגודה להתקשר בהסכם להעברת חנויות "דיונון" לניהול חברת אופיס-דיפו, זאת עד לקבלת ההכרעה בעתירה שהגישה רשת "צומת ספרים" נגד ההסכם.
רשת החנויות "דיונון" (עמותה) נמצאת בבעלותן של אוניברסיטת תל אביב ואגודת הסטודנטים. על-מנת להגדיל את רווחי הרשת ביקש הוועד המנהל של העמותה להעביר את ניהול החנויות לזכיין וקיים משא-ומתן עם ארבע חברות, מהן נבחרו בשלב הראשון השתיים בעלות ההצעות הגבוהות ביותר - אופיס-דיפו ו"צומת ספרים".
בשלב השני נוהל משא-ומתן עם כל אחת מהחברות ובסופו הוחלט להתקשר עם חברת אופיס-דיפו.
לאור זאת, עתרה "צומת ספרים" לבית המשפט המחוזי בתל אביב וטענה כי לאור העובדה ש"דיונון" נמצאת בבעלותם של שני גופים ציבוריים יש להגדירה כגוף "דו-מהותי" אשר חלות עליו חובות המשפט הציבורי ומכאן שבבחירת הזכיין היה צורך לנקוט הליך של מכרז או "מעין מכרז". עוד נטען כי ההליך שנקטה "דיונון" היה נגוע בחוסר תום לב והפלייה.
בית המשפט המחוזי קיבל את בקשתה של "צומת ספרים" והוציא צו מניעה זמני האוסר על "דיונון" להתקשר בהסכם עם אופיס דיפו עד להכרעה בתביעה לגופה בטענה כי קיים סיכוי טוב שתתקבל.
בערעור שהוגש לבית המשפט העליון טענו אוניברסיטת תל אביב ואגודת הסטודנטים כי "דיונון" הינה גוף פרטי שאין בו מאפיינים ציבוריים. עוד נטען כי אם היו ל"צומת ספרים" טענות בדבר חובת המכרז, הן היו צריכות לעלות בשלב מוקדם יותר ולא לאחר שלא נבחרה.
בפסק דינו מקבל השופט אשר גרוניס את הערעור וקובע כי צו המניעה הזמני יוצר "אי ודאות עסקית לתקופה ממושכת", דבר אשר עלול לגרום לנזק משמעותי לאופיס דיפו ונזק חמור עוד יותר לרשת חנויותיה של דיונון.
עוד מציין גרוניס כי בשונה מעמדת בית המשפט המחוזי, ספק אם ניתן לראות ב"דיונון" גוף "דו-מהותי" וכי צומת ספרים מנועה מלהעלות טענות בדבר תקינות ההליך שהתקיים לאחר שלקחה בו חלק.

תאריך:  07/11/2005   |   עודכן:  07/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
עקב הזנחה מרחפת סכנת קריסה על רבים ממבניה ההיסטוריים של ירושלים    הוועד המנהל של המועצה לשימור אתרים מתריע לפעול, לפני שיהיה מאוחר מדי
אלעזר לוין
מאסטר ביט ומזרח מציעים לסטודנטים פוליסות זולות של הכשרת הישוב
יואב יצחק
היום, שורה של הצבעות בכנסת: דיון בנושא השחיתות, התייקרות הלחם ומצב העוני, פסק הדין נגד ההזנה לילדים החרדים, ומינוי השרים החדשים שמבקש שרון
יפעת גדות
במסגרת יום הקשיש הבינלאומי תדון ועדת הרווחה בראשות ח"כ חיים כץ, במצוקות הקשישים כדי לנסות ולמצוא להן מענה - בדידות, עוני וקצבאות שנשחקו
יוסי עבדי
באיטליה לא שכחו את התבטאותו הקיצונית של נשיא אירן על מחיקת ישראל מהמפה    שר החוץ האיטלקי: דברי אחמדינג'אד הם "בבחינת דלק נוסף לארגוני הטרור הקיצוניים אשר דוגלים בהשמדת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il