ח"כ גלעד ארדן הגיש הצעת חוק, במסגרת המאבק בתאונות הדרכים, לפיה יישלל רישיונו של נהג המעורב בתאונה קטלנית, עוד בטרם מוצו ההליכים המשפטיים נגדו.
בדברי ההסבר להצעת החוק צוין כי בשנת 2003 אירעו בישראל 442 תאונות דרכים קטלניות, אשר גבו את חייהם של 482 בני אדם. "66% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות ביצעו עבירות אשר גרמו לתאונות", הודגש.
ח"כ ארדן יוצא נגד התופעה בה עברייני תנועה ממשיכים לנהוג במהלך תקופת משפטם. על-פי הצעת החוק, יישלל באופן אוטומטי רישיון הנהיגה של נהג שהוחלט להעמידו לדין והשלילה תהיה עד תום ההליכים המשפטיים, "אלא אם יחליט בית המשפט אחרת".
אושר חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםבתוך כך אישרה הממשלה (א', 6.11.05) בישיבתה השבועית, פה אחד, את "חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", שהוגש על-ידי שר התחבורה, מאיר שטרית.
החוק, שגובש על-ידי ועדת מומחים בראשות הכלכלן ד"ר יעקב שיינין, מבוסס על תוכנית שהכינה הוועדה, שנועדה להעלות את רמת הבטיחות בכבישי הארץ, בתוך חמש שנים לרמה המקובלת במדינות המתקדמות באירופה.
החוק החדש מעניק סמכויות ביצועיות נרחבות לרשות החדשה ומטיל על הרשות תפקיד של בקרה כוללת על תשתית הדרכים ומסילות הברזל בישראל. סמכויות אלה נועדו לאפשר זיהוי כשלים בתשתית ולהבטיח תנאי דרך סבירים שימנעו תאונות דרכים.