X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה:

יותר סרטן ומחלות נפש אצל היהודים

ברעננה תוחלת החיים הגבוהה ביותר בישראל ובנצרת הנמוכה שיעורי התמותה, תמותת תינוקות, יילודים עם מומים מולדים ואשפוז כללי, גבוהים יותר בקרב הערבים
▪  ▪  ▪

תמותה מסרטן, תחלואה בסרטן (הבדל גדול יותר בנשים) ואשפוז פסיכיאטרי, גבוהים יותר ביישובים יהודיים מאשר ביישובים ערביים. כך עולה (יום ב', 7.11.05) מפרסום חדש של פרופיל בריאותי-חברתי של היישובים בישראל 1998-2002, שיצא לאור על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הבריאות.
על-פי נתוני הלמ"ס, בולטים שיעורים גבוהים של תחלואה בסרטן בנפת חיפה, הן בקרב נשים והן בקרב גברים, ושיעורים נמוכים בנפת ירושלים.
לעומת זאת עולה, כי שיעורי התמותה, תמותה ממחלות לב וכלי דם במוח, תמותת תינוקות, לידות מת, יילודים עם מומים מולדים ואשפוז כללי, גבוהים יותר ביישובים ערביים מאשר ביישובים יהודיים. יצוין, כי תמותת התינוקות בישראל ירדה באופן ניכר בשנים האחרונות.
מבין 30 הערים הגדולות בישראל, מעל 50,000 תושבים, ברעננה תוחלת החיים היא הגבוהה ביותר (83.7 שנים) ובנצרת הנמוכה ביותר (75.7 שנים). עוד עולה, כי הפער בין המחוז עם תוחלת החיים הגבוהה ביותר (ירושלים - 80.1) לבין המחוז עם תוחלת החיים הנמוכה ביותר (דרום - 77.3) עמד על 2.8 שנים.
מהנתונים עוד עולה, כי ככל שהרמה החברתית-כלכלית של היישוב נמוכה יותר, כך שיעורי התמותה: ממחלות לב, תמותת תינוקות ואשפוז כללי, גבוהים יותר, אך התחלואה בסרטן והאשפוז הפסיכיאטרי נמוכים יותר.·מגמה זו נכונה למעט יישובים בהם הרמה החברתית-כלכלית נמוכה ולמרות זאת תוחלת החיים גבוהה - בני ברק, ירושלים ובית שמש.
רמת תמותה גבוהה ביישובים ערביים
נמצא, כי היישובים עם שיעורי התמותה הנמוכים ביותר הם: מכבים-רעות, מודיעין-עילית, גדרה, שוהם ורעננה. היישובים עם שיעורי התמותה הגבוהים ביותר הם: ג'סר א-זרקא, קלנסווה, ג'דידה-מכר, כפר קרע וטיבה. יש לציין, כי ביישובים עם שיעורי התמותה הגבוהים נמצאים גם שני יישובים יהודיים: שדרות וקרית מלאכי.
כמו-כן, הפערים בין יישובים בשיעור הפריון הכולל גדלו בשנים 1998-2002, בהשוואה לשנים קודמות: ב-15 יישובים יהודיים שיעור הפריון הממוצע היה נמוך מ-2 ילדים לאישה, לעומת 9 יישובים בשנים 1993-1997. השיעורים הנמוכים יותר הם: במכבים-רעות, גבעתיים ורמת גן.
ב-20 יישובים שיעור הפריון גבוה מ-4 ילדים לאישה, לעומת 10 יישובים בלבד בתקופה הקודמת. ביישובים אלעד, רהט, מודיעין עילית, ביתר עילית ותל שבע, שיעור הפריון הוא מעל 7 ילדים לאישה ובביתר עילית ותל שבע השיעור היה מעל 8. שיעור הפריון הארצי באותן שנים היה 2.8.

תאריך:  07/11/2005   |   עודכן:  07/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
על-פי חוק הביטוח הלאומי רק אשה היולדת בבית חולים זכאית למענק לידה. בית המשפט קובע כי אומנם התרחשו שינויים בתחום הלידה הביתית אלא שבחינת ותיקון החוק צריכה להיעשות על-ידי הכנסת ולא על-ידי בית המשפט
מירב לוי
ביריד ישתתפו 193 מדינות וכ-5,100 מציגים    שר התיירות יחנוך את הביתן הישראלי
הדר פרבר
איגוד ארגוני המוסלמים הצרפתים אוסר על השתתפות במהומות האלימות    מנהיגים מוסלמים מנסים לנתק את הקשר שבין הקהילה המוסלמית לבין האלימות הקשה
הדר פרבר
האמריקנים טוענים כי מדובר למעשה בפעולה למען המוסלמים אשר תמנע אי-נעימות בבדיקת שמות והשוואתם עם "רשימה שחורה" של חשודים בפעילות טרור
אלעזר לוין
העיסקה - בשותפות עם חברה נוספות    התשואה - 9.4%    החוזה מותנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il