X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בישראל מבוצעים מדי שנה כ-5,000 ניתוחים להחלפת מפרק ירך וברך נתון זה נמסר לרגל יום המודעות להשתלות מפרקים עמותת "צעדים" תקיים היום אירוע ובמרכזו יום עיון בבית חיל האוויר בהרצליה
▪  ▪  ▪

בישראל חיים כיום כ-150,000 בני אדם בגילאים שונים שנאלצו לעבור ניתוחי השתלות בעקבות נזקים הרסניים של מחלות קשות שונות, שאינן מחלות מפרקים בלבד. כך מדווח משרד הבריאות לרגל יום המודעות להשתלות מפרקים שמצוין היום (ג', 8.11.05).
מנתוני משרד הבריאות עולה כי רוב ניתוחי השתלות המפרקים מבוצעים בפרקי הירך והברך, אך קיימים ניתוחים נוספים בקרסול, בכתף, בשורש כף היד ועוד.
בישראל מבוצעים מדי שנה כ-5,000 ניתוחים להחלפת מפרק ירך וברך. מדובר במספר נמוך בכמחצית לעומת מדינות מערביות אחרות, ביחס לגודל האוכלוסיה. טיפול חסר זה, שמקורו נעוץ בעיקר במודעות נמוכה של האוכלוסיה לאפשרות ניתוח החלפת מפרק, גוזר על פלח אוכלוסיה רחב מגבלות בתפקוד היומיומי ונכויות.
ארגונים שונים בעולם, בהם ארגון הבריאות המלכותי הבריטי, קבעו שניתוח להחלפת מפרק הוא אחד מארבעת הניתוחים התורמים ביותר לשיפור איכות חייו של המטופל. עם התקדמות מחלתם יצטרך כל חולה מפרקים לשקול, בשיתוף עם רופא אורתופד, ניתוח להחלפת המפרק הפגוע.
בשנים האחרונות חלו שינויים מפליגים בתחום החלפות המפרקים ולניתוחים לשחזור מפרקים אחוזי הצלחה גבוהים ביותר בארץ ובעולם.
מחצית מבני האדם בעולם, בגילאי 65 ומעלה, ילקו במחלות מפרקים כרוניות. נמצא כי עם העלייה בתוחלת החיים יגדל משמעותית מספרם של החולים במחלות אלה. בארה"ב מחלות הקשורות לשלד ולמפרקים הן הגורם המוביל לחוסר תפקוד ונכות.
ארגון הבריאות העולמי, האו"ם, הממשל בארה"ב, בראשותו של הנשיא ג'ורג' בוש, וראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, הכריזו כי העשור יוקדש לשיפור איכות חייהם של אנשים הסובלים ממחלות הקשורות לשלד ולמפרקים.
משרד הבריאות בישראל מצטרף ליוזמה בינלאומית זו והעניק חסותו ליום המודעות הראשון, תחת הסיסמה: "איכות חיים בעידן השתלות המפרקים", שעורכת עמותת "צעדים", הפועלת לקידום איכות חייהם ורווחתם של מושתלי מפרקים.
    ביום המודעות יופעל לטובת החולים קו פתוח (2505
  • ) שיאויש על-ידי רופאים מומחים למחלות והשתלות מפרקים מבתי חולים ברחבי הארץ. כמו-כן, עמותת "צעדים" תקיים אירוע ובמרכזו יום עיון "איכות חיים בעידן השתלות מפרקים" בבית חיל האוויר בהרצליה, בין השעות 10:00-19:00.
מחלות מפרקים
מחלות מפרקים הן מחלות כרוניות שמחמירות בחלוף השנים. החולים יסבלו עם התקדמות המחלה מכאבים, יתקשו לתפקד בחיי היום-יום ולבצע פעולות פשוטות כמו עלייה במדרגות.

תאריך:  08/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
כריס סרפו הורשע כי הדביק שלוש נשים באיידס ואנס אחת מהן    מתוך גזר הדין: "למרות שידע בוודאות כי הינו חולה באיידס, קיים הנאשם יחסי מין בלתי מוגנים עם המתלוננות ולא הזהיר אף אחת מהן על דבר מחלתו. במעשיו של הנאשם בשלוש מתלוננות יש משום 'הפצה'"
עומר שיקלר
חברת פרטנר תקשורת מדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2005    ירידה ברווח הגולמי
עומר שיקלר
מתנגדי שרון בליכוד הודיעו הבוקר כי יתנגדו לתקציב אך בהמשך התמתנו מעט    הסכם הפשרה - בוטל    שרון נדחק עוד יותר להחליט על סוף דרכה של הממשלה
אלעזר לוין
הסיכסוך הגיע לבית המשפט לאחר שחברת אפיקי הירדן, בשליטת עיני, סירבה לשלם לנדל"ן פלוס על עבודת תיווך שביצעה עבורה במכירת דירות בירושלים    השופט דוד מינץ: "קיים חשד לעירוב כספים בין נכסי החברה לבין חברות אחרות"
נוה יוסף
יומיים לאחר רצח רבין התראיין דוד אקסלרוד למהדורת "מבט", בה אמר כי שמח לאחר הרצח    בתביעה שהגיש נגד רשות השידור טען כי מרבית דבריו לא הושמעו בכתבה וכי הפרסום החלקי גרם לו סבל, עוגמת נפש ופגיעה בתדמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il