X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רכבת ישראל הקימה מינהלת הפרדות מפלסיות להשגת הפרדה מפלסית מלאה בין רכבת/דרך בכל המסילות הקיימות והמתוכננות בנוסף, דירקטוריון רכבת ישראל אישר תוכנית בטיחות אסטרטגית, לשיפור הבטיחות ברכבת ישראל במסגרתה ימונה לראשונה סמנכ"ל בטיחות
▪  ▪  ▪

רכבת ישראל הקימה מינהלת הפרדות מפלסיות, שתפעל להשגת הפרדה מפלסית מלאה בין רכבת/דרך בכל המסילות הקיימות והמתוכננות במדינת ישראל. המינהלת תטפל במפגשי רכבת/דרך בשלושה שלבים: בשלב הראשון תבוצע הפרדת מפלסים ב-31 מפגשים מועדפים; בשלב השני תבוצע הפרדת מפלסים בפרויקטי חומש רכבת ישראל, ובפרויקטי החומש של מע"צ; ובשלב השלישי תבוצע הפרדת המפלסים הנותרים.
בנוסף, בעקבות דוח של חברת ייעוץ בינלאומית, שבדקה את מערך הבטיחות של רכבת ישראל, הוחלט ברכבת ישראל על ביצוע סטנדרטיזציה בנוהלי הרכבת, לרענן ולהרחיב נהלים ולסגור מפגשי מסילה-דרך, שנמצאו בלתי בטוחים.
רכבת ישראל מרכזת בימים אלה תוכנית משותפת של הפרדות מפלסיות לכלל גורמי משרד התחבורה. במסגרת השלב הראשון, תהיה מע"צ אחראית לביצוע 11 מפגשי מסילה-דרך, 8 יבוצעו על-ידי רשויות מקומיות; חברת יפה נוף בחיפה תהיה אחראית על 8 מפגשים; והחברות נתיבי איילון וכביש חוצה ישראל יהיו אחראיות על 2 מפגשים כל אחת.
המינהלת תפעל בהתאם להנחיות ועדת היגוי עליונה, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, אריה בר, שתכלול גם את מנכ"ל רכבת ישראל, מנכ"ל מע"צ ונציג משרד האוצר. ועדת ההיגוי תקבע סדרי עדיפויות ותנהל מעקב אחר ביצוע הפרויקטים.
עלות התכנון וביצוע הפרדות המפלסים - כ-1.1 מיליארד שקל
במשרד התחבורה וברכבת ישראל מעריכים את עלות התכנון וביצוע הפרדות המפלסים למפגשים קיימים עד שנת 2010, בסכום של כ-1.1 מיליארד שקלים. סכום של כחצי מיליארד שקלים כבר כלול במסגרת התקציבית של רכבת ישראל.
לדברי משה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, "מאמץ משותף של כלל גורמי התחבורה עשוי לקדם את אישור התוכניות ולהביא לביצוע אפקטיבי ומתואם של הפרדות מפלסיות במפגשים בעייתיים בכל רחבי הארץ, דבר שיביא להגברת הבטיחות של כלל משתמשי הדרך".
יפעלו לשיפור הבטיחות
דירקטוריון רכבת ישראל דן (א') בממצאי בחינת מערך הבטיחות של רכבת ישראל, כפי שהוצגו על-ידי חברת הייעוץ האנגלית Touchstone Renard והחליט לאמץ את המלצות החברה בנושא שיפור הבטיחות.
ברכבת ישראל מספרים, כי בשלושת החודשים האחרונים ביצעה החברה סקר מקיף במערכי הבטיחות של הרכבת ובסיומו הוכנה תוכנית עבודה, לחיזוק מערכי הבטיחות והתאמתם לשינויים הטכנולוגיים ולגידול הצפוי בפעילות הרכבת.
בעקבות דוח הבטיחות, הוחלט כי לראשונה ימונה סמנכ"ל בטיחות לרכבת, שיוכפף ישירות למנכ"ל הרכבת, אשר יהיה אחראי על כל נושא הבטיחות ברכבת, על היבטיה התפעוליים ובטיחות בעבודה ותבוצע סטנדרטיזציה בנוהלי הרכבת, ברענון נוהלי ההדרכה ובהרחבתם.
בנוסף, יושם דגש על פיתוח מדיניות בכל הקשור לבטיחות ופיתוח מערכת ניהול, אשר תבטיח ותבקר את איכותם ובטיחותם של מוצרים ושירותים ברכבת ישראל. זאת כאשר, כל הדרגים יהיו מודעים לתחומי אחריותם, בכל הקשור לבטיחות.
יישום התוכנית, אשר באה לשפר משמעותית את מערך הבטיחות של רכבת ישראל, יימשך כ-18 חודשים.
משה ליאון, ציין כי "דירקטוריון הרכבת מעמיד את הבטיחות בראש סולם העדיפויות של הרכבת. הקמת קווים חדשים לצד קיימים והפעלת רשת מסילות גדולה יותר מחייבת אותנו לפעול בסטנדרטים גבוהים של בטיחות במטרה להבטיח שהרכבת תמשיך להיות כלי התחבורה היעיל והבטוח ביותר".
עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל, מסר כי "שנת 2006 הוכרזה כשנת הבטיחות ברכבת, שבמהלכה יועמדו כלים מקצועיים ברמה בינלאומית עבור מנהלי הרכבת ועובדיה. השינוי הכרחי, כחלק מתהליך הצמיחה של החברה. יישום התוכנית, הינו המשך למאמצים, שהושקעו בתקופה האחרונה, בסגירת מפגשי מסילה-כביש בעייתיים ובגיבוש ותיקצוב תוכנית השקעה של למעלה ממיליארד שקלים, בהפרדה בין כבישים לבין מסילות, באמצעות גשרים או מנהרות".

תאריך:  08/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מוזיאון יד ושם יקיים אירועים לציון 67 שנים לפוגרום    בשעה 13:00 תתקיים אזכרה באוהל יזכור
ענבל אביב
צמיחה של 27% בהכנסות לוותה בגידול של 42% ברווח התפעולי ו-63% ברווח הנקי
אסף גדות
רשת שיתוף הקבצים גרוקסטר נכנעה ללחצים המשפטיים של תעשיית הבידור בארה"ב וסגרה לצמיתות את שירות שיתוף הקבצים שלה שבה נעשה שימוש פיראטי בתכנים
הדר פרבר
דיוויד בקהאם, זינדין זידאן וריקרדו קאקה מצפים לשיאים חדשים
גלית יצחק
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת החליטה להכניס את גז הצחוק לתקנות הרוקחים, כדי למנוע הפצתו לצרכים שאינם רפואיים    בשנים האחרונות נעשה שימוש לא מבוקר בגז הצחוק בפאבים ובמועדונים, עד כדי סכנת חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il