X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לואי רוט: אם יהיה צורך, נפגע גם בבנק ובלקוחות
מחריף סכסוך העבודה בבנק לאומי רוט: אם לא יחול מפנה, נוריד את הכפפות מכריז: זו מלחמה על הבית. לא נמות בצורה חוקית עמיר פרץ הבטיח להעניק גיבוי מלא לעובדים

סכסוך העבודה בבנק לאומי הגיע היום לשיא חדש. בהתבטאות חריפה במיוחד הבהיר (יום ג', 8.11.05) יו"ר הוועד הארצי של עובדי בנק לאומי, לואי רוט, כי הסכסוך בין העובדים להנהלת הבנק ומשרד האוצר הגיע לנקודה מכרעת - "עד היום נלחמנו עם כפפות של משי ונקטנו עיצומים בלי לפגוע בלקוחות, אבל הנהלת הבנק ומשרד האוצר לא עשו כלום כדי להגיע להסכמה".
רוט ציין, כי אם לא יחול מפנה בפגישה, המתוכננת היום ב-17:30 בין הוועד לבין מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, הוועד ייאלץ להוריד את הכפפות ולנקוט כל צעד שיידרש - "אנחנו נעשה הכל, כיוון שאנחנו נלחמים על הבית ועל הפרנסה של 50,000 עובדים ובני משפחותיהם".
הוא אמר עוד: "אנחנו עובדים נאמנים של הבנק ועשינו הכל למען רווחיותו, אבל אם לא תהיה ברירה נפגע בבנק, ברווחיות ובלקוחות. אנחנו לא נמות בצורה חוקית". רוט הזהיר, כי "משקיע, שייכנס לבנק, ללא הבטחת זכויות העובדים לא יוכל להיכנס אפילו לחניון של הבנק, או אפילו לשירותים".
הדברים נאמרו בכנס הארצי של עובדי בנק לאומי, בנוכחותם של כ-10,000 עובדי הבנק. הכנס היה מפגן כוח והתגייסות מצד עובדי הבנק, שהגיעו בהתייצבות מלאה.
במהלך הכנס ערך לואי רוט הצבעת אמון בוועד ו-10,000 העובדים עמדו על רגליהם, הריעו והניפו פתקים כחולים, כשרוט ביקש מהם לאשר "השבתה ומלאה ושיתוק הבנק, כולל סגירה מלאה של הבנק ואפילו פגיעה בבנק, ברווחיות ובלקוחות".
יו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה בבנק לאומי, נסים ברנס, תקף בחריפות את מנכ"ל הבנק, גליה מאור, ואמר, כי מאור מסתתרת מאחורי החשב הכללי, ירון זליכה בטענה, כי הוא אינו מאפשר לה לנהל מו"מ עם העובדים, אבל לא היתה לה בעיה כזו, כשביצעה את עסקת המכירה של פי"א בשווי של כחצי מיליארד שקל. הוא הבהיר, כי המנהלים בבנק תומכים תמיכה מלאה במאבקם של העובדים ומחויבים למאבק עד הסוף.
ועד עובדי בנק לאומי מסר, כי הוא נאבק כדי לעגן את הזכויות הקיימות של עובדי הבנק במסגרת ההפרטה המתוכננת, שבמסגרתה יימכר גרעין השליטה בבנק למשקיע פרטי וכמו כן כדי לממש התחייבות כתובה ומפורשת של משרד האוצר, להעניק לעובדי הבנק אופציות בשווי 6% משווי הבנק - התחייבות, שהחשב הכללי ירון זליכה מתעקש להפר.
במהלך הכנס נמסרה הודעה מטעם יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, שהבטיח להעניק למאבק העובדים גיבוי מלא. בכנס נכחו גם נציגי ההסתדרות, ליאון מורוזבסקי - יו"ר הסתדרות המעו"ף, וציון שמע - ראש חטיבת הבנקים.
בכנס נכחו גם יו"ר ועד הבנק הערבי-ישראלי, ואליד מסאלחה, יו"ר ועד עובדי בנק דיסקונט - ריקי בכר, יו"ר ועד עובדי הבנק הבינלאומי - חנוך ליבנה, יו"ר ועד עובדי המזרחי - שרה לזרוביץ'.

תאריך:  08/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
רשמה הפסד של 55.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2005    ירידה חדה בהכנסות החברה לעומת הרבעון המקביל אשתקד
ברוך לוי
אולמרט הנחה את מנכ"לי התמ"ת והאוצר להזמין סקר מחברת ייעוץ בינלאומית בעניין הקמת קרנות השקעה לחברות קטנות ובינוניות    משרדי התמ"ת ורה"מ מצדדים בהקמתן, אך האוצר מתנגד
הדר פרבר
הסקרים מנבאים ניצחון סוחף לראש עיריית ניו-יורק בבחירות היום
יוסי עבדי
"המכון לחקר תקשורת המזרח תיכון" מדווח כי לאחרונה התפרסמו בעיתונים הסוריים כמה מאמרים המעלים את האפשרות כי מקורביו של רפיק אל-חרירי, וביניהם בנו סעד אל-חרירי, היו מעורבים ברציחתו מתוך מניעים כלכליים ופוליטיים
ברוך לוי
25 משלחות מחו"ל בהן כ-700 אנשי עסקים מרחבי העולם ישתתפו בוועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי ב-10 בנובמבר    אליהם יצטרפו יותר מ-800 אנשי עסקים מישראל    הערכה: 2006 צפויה להיות שנת שיא במשלחות הזרות שיגיעו לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il