X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנת 2004 עלתה ישראל למקום השמיני בדרוג העולמי ביצוא לנפש לעומת מקום 9 בשנת 2003 למעלה מרבע מהיהלומים המלוטשים בעולם מגיעים מישראל עם זאת, לא הכל ורוד - בהתאחדות התעשיינים מביעים אכזבה מנתוני הייצוא לשנת 2005
▪  ▪  ▪

ממחקר מיוחד שערכה קבוצת BDI על בסיס נתונים מארגון הסחר העולמי עולה, כי בשנת 2004 נמצאה ישראל מהמובילות ביצוא לנפש ודורגה במקום השמיני בעולם אחרי סינגפור, הונג קונג, איחוד האמירויות, נורבגיה, שוויץ, קנדה וטיוואן.
היצוא של ישראל לנפש הסתכם בכ-5.4 אלף דולר. אחרי ישראל ברשימה: קוריאה, יפן, ארה"ב, אוסטרליה ועוד. בשנת 2003 ניצבה ישראל במקום התשיעי, כאשר סך היצוא לנפש הסתכם אז בכ- 4.6 אלף דולר בלבד.
עוד עולה מהמחקר כי בשנת 2004 הסתכם סך היצוא של הסחורות לעולם בכ-6,600 מיליארד דולר. באותה שנה 5 המדינות: האיחוד האירופי, ארה"ב, סין, יפן, וקנדה, היוו כ-53% מסך היצוא העולמי וכ-60% מכלל היבוא העולמי.
ישראל בין 30 היצואניות והיבואניות המובילות בעולם
היצוא הישראלי של סחורות לעולם ב-2004 הסתכם בכ-37 מיליארד דולר והיווה 0.6% מכלל היצוא העולמי. על-פי רמת יצוא זאת ישראל הייתה מדורגת במקום 26 מבין היצואניות המובילות בעולם. באותה שנה סך היבוא של ישראל לעולם הסתכם בכ-43 מיליארד דולר, כ-0.6% מסך היבוא העולמי של סחורות. על-פי רמת יבוא זאת ישראל דורגה המקום ה-23 מבין היבואניות המובילות בעולם.
במספר תחומים ניצבת ישראל במקום הראשון
ב-BDI מוסיפים, כי לא רק שישראל נמנית על היצואניות הגדולות בעולם, היא אף ניצבת במקום הראשון במספר תחומים. ביצוא דשנים, לדוגמא, מובילה ישראל את היצוא העולמי עם נתח מרשים של כ-57%. ביצוא שמנים תעשייתיים אוחזת ישראל בנתח של כ-34% וביצוא יהלומים מלוטשים מובילה עם נתח לא מבוטל של כ-26% מהיצוא העולמי.
היבוא של ישראל מהעולם הסתכם באותה שנה בכ-43 מיליארד דולר (יבוא לנפש-6.4 אלף דולר), מה שהציב אותה בעשירייה הראשונה בדירוג היבואניות המובילות אחרי: הונג קונג, סינגפור, שוויץ, איחוד האמירויות, נורבגיה, קנדה, וטיוואן. אוסטרליה וארה"ב ניצבות אחרי ישראל גם בדירוג זה. גם שנה קודם לכן, ב-2003 ניצבה ישראל במקום ה-10, אולם אז הסתכם סך היבוא שלה בכ-36.4 מיליארד דולר בלבד והיבוא לנפש עמד על כ-5.3 אלף דולר בלבד.
נתונים מאכזבים לייצוא בשנת ‏2005
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים אומר, כי היצוא התעשייתי יגדל השנה בכ-3.5% בלבד לעומת גידול של כ-17.5% אשתקד, ויסתכם בכ-25.5 מיליארד דולר. בשנה הבאה יגדל היצוא התעשייתי ב-6.5% בלבד. ברוש טוען, כי תקציב 2006 לבדו אינו עונה על צורכי התעשיה והיצוא, וקורא לייעד בתקציב סעיפים לעידוד היצוא כדי להימנע מ"החמצה לאומית". בעקבות נתוני היצוא המאכזבים קורא נשיא התאחדות התעשיינים לממשלה לראות בקידום היצוא יעד לאומי, ולהקים מועצה לאומית ממלכתית ליצוא.

תאריך:  08/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
בעקבות נתוני היצוא המאכזבים קורא נשיא התאחדות התעשיינים לממשלה לראות בקידום היצוא יעד לאומי, ולהקים מועצה לאומית ממלכתית ליצוא    היצוא התעשייתי יגדל השנה בכ-3.5% בלבד לעומת גידול של כ-17.5% אשתקד    טוען: תקציב 2006 לבדו אינו עונה על צורכי התעשיה והיצוא
הדר פרבר
שופטת במהנטן פסקה לטובת שתי צעירות ששילמו, ככל הנראה, יותר מדי לאתר שידוכים
ברוך לוי
רשמו תשואה ריאלית של 13.1% מראשית השנה, ויצרו פער תשואות גדול מול קופות הגמל הבנקאיות וכן מול הקופות המתחרות
ברוך לוי
חברת קונטקט מדווחת על תעבורה של יותר מ-4 מיליון הודעות SMS עסקי במהלך החודש האחרון    עדיין, בכל מה שקשור לתקשורת סלולרית, הישראלים, כמה מפתיע, מעדיפים לדבר, והרבה - צריכת התוכן הסלולרי בישראל נמוכה פי 4 יחסית לעולם המערבי, זאת בניגוד לתחום ה-Voice, שישראל היא בין המדינות המובילות בעולם בצריכתו
מירב לוי
על כל הודעת SMS של כל אזרח, ששווייה עומד על 5 ש"ח תתרום הקרן המשפחתית סכום זהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il