X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ, סילבן שלום, נפגש היום עם הנציבה החדשה של אונר"א ודרש: "העבירו סמכויותיכם לטיפול הרשות" ל-Nfc נודע: "כבר לפני כשנה התריעו גרומים במשרד החוץ על התחזקות החמאס במסגרת מוסדות אורנ"א"
▪  ▪  ▪
אונר"א. "ישנן עדויות כי החמאס מתחזק בשליטתו"

מדוע אונר"א קיימת?
דוד בדין וארלין קושנר
סוכנות האו"ם, המקדישה את כל פעילותה למען הפליטים הפלשתינים, נקטה במשך כל שנות קיומה עמדה ברורה בסיכסוך הישראלי-ערבי ואנשיה לא בחלו אף בסיוע לטרור * ברור שלפיתרון בעיית הפליטים היא לא תורמת
לרשימה המלאה

שר החוץ, סילבן שלום, נפגש (08.11.05) לראשונה עם נציבת אונר"א, קארן אבו-זייד, לאחר שזו נכנסה לתפקידה ביוני 2005. השר שלום בירך את אבו-זייד על מינויה החדש ואמר: "אנו כבר חשים בשיפור האווירה".
בפגישתם העלה השר שלום את נושא העברת הסמכויות מאונר"א לרשות הפלשתינית, ואמר כי בעקבות תהליך ההינתקות, "ישראל מעוניינת בהעברה מדורגת של סמכויות אונר"א לרשות, ללא קשר למעמד של פליטות".
שר החוץ הסביר, כי "תושבי עזה יכולים לקבל את שירותי רווחה ושירותים מוניציפליים מהרשות בנושאי חינוך, בריאות ותעסוקה". לדבריו, "העברת הסמכויות עשויה לחזק את מעמד הרשות הפלשתינית בקרב תושבי הרצועה ולהחליש בכך את החמאס המנסה להוות תחליף לאונר"א".
"משרד החוץ התריע לפני שנה על התחזקות החמאס במוסדות אונר"א"
למערכת Nfc נודע, כי כבר לפני כשנה התריעו בכירים במשרד החוץ על התחזקות השפעתו של ארגון החמאס במוסדות אונר"א. מנתונים שאסף משרד החוץ הישראלי, עולה כי איגוד המורים המלמדים בבתי הספר מטעם אונר"א - נשלט, רובו ככולו, על-ידי פעילי חמאס.
דוגמה למגמת ההתחזקות של נציגי החמאס במוסדות האו"ם: ביום 6.7.01 נערך טקס במחנה הפליטים ג'באליה, בחסות ראשי החמאס, ובראשם השייח' אחמד יאסין.
מנתוני משרד החוץ עולה, כי מי שייצג את מגזר המורים היה סוהייל הנידי, איש חמאס, אשר שיבח בנאומו את תלמידי התיכון וקרא להם "ללכת בדרכם של מחבלים מתאבדים", תוך שהוא מזכיר את שמות המתאבדים לגופם.
נתוני משרד החוץ מעלים כי בשלושה באפריל 2004, נערך טקס לזכרו של השייח' יאסין במחנה הפליטים בלאטה. הטקס התקיים במסגרת כותלי בית הספר "לבנים", השייך אונר"א, ובמהלכו שבו נציגי החמאס וקראו "להמשיך את המאבק נגד ישראל".
"אונר"א מהווה אינטרס פלשתיני חשוב"
יהונתן דחוח הלוי, חוקר בכיר במכון הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בראשות ד"ר דורי גולד, מציין כי "הרשות הפלשתינית יצאה נגד הצהרותיו של שר החוץ, משום שהאינטרס הפלשתיני הוא להשאיר את בעיית הפליטים חייה וקיימת מתוך התפיסה שהנחיל ערפאת בדבר תוכנית השלבים לפתרון הבעיה הפלשתינית". לדבריו, שר החוץ העריך כי "לאחר הקמת המדינה הפלשתינית תתבע הרשות את מימוש זכות השיבה על-פי החלטה 194 של מועצת הביטחון, בהתבסס על הפרשנות הפלשתינית של החלטה זו".
דחוח-הלוי אומר, כי המחשה לתפיסה זו ניתן לראות גם בהימנעותה של הרשות הפלשתינית במציאת פתרון למצוקת הפליטים לאחר ההינתקות הישראלית מעזה. לטענתו, הרשות הפלשתינית, אשר קיבלה כ-100 מיליון דולרים מאיחוד האמירויות, במטרה להקים עיר חדשה על חורבות מורג, "למעשה מייעדת את הדירות שהוקמו לבניהם של השהידים".
ואכן, שר השיכון הפלשתיני, מוחמד אישתיה, ציין לאחרונה כי "העיר החדשה" תיבנה בשטח של מיליון מ"ר והיא תקלוט 25,000 תושבים. לדבריו, ישוכנו בעיר, ובמשתמע בעדיפות ראשונה, בני משפחות החללים, הפצועים והעצורים ומשפחות שבתיהן נהרסו במהלך האינתיפאדה.

תאריך:  08/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
גורמים רשמיים בקהיר הודיעו כי רשויות הביטחון המצריים שחררו ביום ד' האחרון 150 אסירים, פעילי הארגון הקיצוני, ג'מעה איסלאמיה    בין המשוחררים: שניים מרוצחיו של נשיא מצרים לשעבר, אנואר סאדאת
יפעת גדות
בקרב זוגות שדיווחו על נישואים באושר נמצאו רמות גבוהות של נוגדנים בדם מאשר אצל אלה שדיווחו על תחושת טובות פחות מחיי הנישואים
יפעת גדות
ליל הבדולח - 'קריסטאל-נאכט' - קיבל את שמו בשל אלפי חלונות-הראווה שנופצו באותו לילה בבתי היהודים ובעסקיהם    למעלה משלושים אלף יהודים נעצרו ונשלחו למחנות ריכוז    קרוב למאה יהודים נרצחו
מחלקה ראשונה
כך קובעים המשרד לביטחון פנים והמשטרה    טוענים: אין הבדל בין מכונות מזל שמפעיל מפעל הפיס לבין אלו שמפעילים ראשי הפשע בישראל
ענבל אביב
מוחים על "מחדלי הטיפול" בהם ודורשים למצוא פתרונות מיידים לדיור, תעסוקה ושיקום נפשי    מנתונים שאספה מועצת יש"ע עולה: שלושה חודשים אחרי יישום תוכנית ההינתקות, 600 משפחות עדיין נמצאות בדיור ארעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il