X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיסקונט מכר את שתי החברות במכרז מהיר בין חברות ביטוח גדולות הרווח המהיר לבנק - 40 מיליון שקל
▪  ▪  ▪

כלל ביטוח חתמה הבוקר (ד', 9.11.05) על הסכם, לפיו היא רוכשת מבנק דיסקונט את אילנות-דיסקונט ואת חברת ניהול קופות הגמל של הבנק, בתמורה כוללת של 1.31 מיליארד שקל. כלל ביטוח גברה על הפניקס ועל חברות ביטוח גדולות נוספות שהשתתפו במכרז, שהבנק הוציא אתמול.
החוזה קובע כי כלל ביטוח תשלם 600 מיליון שקל בעד אילנות-דיסקונט, ו-710 מיליון שקל בעד החברה לניהול קופות גמל של הבנק. העיסקה תניב לבנק רווחי הון, כמפורט בהמשך.
עם זאת, יקבל בנק דיסקונט עמלת הפצה, בשיעורים שיקבעו על-ידי ועדת הכספים של הכנסת. כזכור, הגיש האוצר לאישור הוועדה טיוטת תקנות בדבר העמלות שיקבל והבנקים, אך הוועדה עדיין לא אישרה אותן. אי לכך קובע החוזה בין הצדדים, כי העיסקה תהיה בתוקף רק אם ועדת הכספים תאשר את התקנות עד ליום 30 ביוני 2006.
המכירה נעשתה על-פי חוק בכר, המחייב את הבנקים למכור את קופות הגמל ואת חברות ניהול התיקים שלהם. דיסקונט, כמו בנק לאומי ובנק הפועלים, החליט לפעול במהירות ולמכור את הנכסים כבר עתה, כל עוד שוק ההון בשיאו. לדיסקונט צפויים רווחי הון גדולים מן המכירה, אך הם, וכן תמורת המכירה, ירשמו בדוחות ל-2006, מאחר שכאמור העיסקה תכנס לתוקף רק אז.
בנק דיסקונט רכש לפני 3 חודשים 45% מאילנות דיסקונט ב-230 מיליון שקל, מחיר המבטא שווי של 511 מיליון שקל לחברה כולה. עתה מוכר הבנק את החברה לפי שווי הגבוה ב-89 מיליון שקל. לבנק יהיו רווחי הון של 40 מיליון שקל - הפער בין קניית המניות באוגוסט למכירתן היום. רווחי ההון מעיסקה זו נובעים ככל הנראה בחלקם, לפחות, מהגאות של החדשים האחרונים בשוק ההון.
העיסקה טעונה אישור של הממונה על הגבלים עיסקיים וכן אישור הדירקטוריונים של שתי החברות. אין להניח שהממונה על הגבלים עיסקיים יפסול את העיסקה, מאחר שהיא נעשתה על-פי חוק שאישרה הכנסת.
אביגדור קפלן: מהלך חשוב
אביגדור קפלן, מנכ"ל כלל ביטוח, אמר הבוקר כי רכישת אילנות-דיסקונט וקופות הגמל של דיסקונט היא מהלך חשוב להרחבת קבוצת כלל ביטוח. "המהלך שם את הקבוצה על המפה במלוא העוצמה כשחקן מרכזי בשוק ההון הישראלי, הן בתחום קופות הגמל והן בתחום קרנות הנאמנות. הרכישה תואמת את חזון החברה, להוביל את שוק הביטוח והפיננסים ולבסס את מעמדה כקבוצת הביטוח והפיננסים המובילה בישראל," אמר קפלן.
מנכ"ל כלל ביטוח אמר עוד, כי הכוונה היא להמשיך גם בעתיד בתפעול הקופות וקרנות הנאמנות באמצעות בנק דיסקונט, ולהסתייע בבנק במתן השירותים ללקוחות. "לקוחות אילנות-דיסקונט ולקוחות קופות הגמל של דיסקונט ימצאו בכלל ביטוח גישה שירותית המעמידה את הלקוח במרכז הראייה העסקית. שאיפתנו היא להעניק ללקוחותינו ביטחון ארוך טווח באמצעות קשת רחבה של מוצרים ושירותים ביטוחיים ופיננסיים, שירות מקצועי ואיכותי, הוגנות, אכפתיות וחדשנות מתמדת".

תאריך:  09/11/2005   |   עודכן:  09/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ביקוש של יותר מ-600 מיליון שקל לאג"ח בריביות 3.6% עד 4.2%    ההצלחה - הצבעת אמון בחברות הבונות מגורי יוקרה בארץ ובחו"ל
מחלקה ראשונה
גידול של 142% ברווח התפעולי ברבעון השלישי ל-41 מיליון שקל לעומת 17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד    סך הכנסות החברה ברבעון גדלו ל-11.6% והסתכמו ב-1.77 מיליארד שקל
יפעת גדות
מחקר גילה כי צריכת קפה רגילה לא נמצאה קשורה לסיכון מוגבר ללחץ דם גבוה, אך לעומת זאת, שתיית משקאות קולה, בין אם ממותקים ובין אם דיאטטיים, העלתה את הסיכון ליתר לחץ דם באופן משמעותי
הדר פרבר
זכה ב-56% מקולות הבוחרים, לעומת 41% ליריבו הדמוקרטי, פרננדו פרר    עלות הקמפיין של בלומברג - 70 מיליון דולר
מירב לוי
מהפרשה עולה כי החיילים בפלוגה נהגו להתעלל בחיילת לאחר שגילו שהיא לסבית    כתובות בעמדת השמירה קראו לחיילת להתאבד    המפקדים ידעו ולא עשו דבר    דו"צ: המקרה ידוע ומטופל    ח"כ גמליאל לשר הביטחון: פעל למצות את החקירה עד תום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il