150 מטוסים פרטיים נמצאים כיום ברשות אנשי עסקים ערבים, רובם המכריע מהמפרץ הפרסי. במקום הראשון מדורגים אנשי העסקים הסעודים, אחריהם אנשי עסקים ממדינת האמירויות המאוחדות. הימצאות מטוסים פרטיים כה רבים בידי אנשי עסקים ערבים, עלולה, בנסיבות מסויימות, לסכן את ישראל. כבר עתה קיימת דאגה מפני שימוש מצד ארגון אל-קאעידה, במטוסים פרטיים, נגד יעדים בישראל.
ראש מחלקת השיווק בחברת התעופה ג'ט (Jet Aviation) - שמתחילה בהרצת פרויקט משותף לפיתוח מטוסים עבור אנשי עסקים מהנסיכות דובאי, עם קבוצת העסקים אל-מולא בדובאי (Dubai's Almulla Business Group), הוא שחושף עתה את המידע בדבר המטוסים הפרטיים, העלולים, כאמור, לסכן את ישראל.
לדבריו, יש גידול של 7-8 אחוזים בשנה ברכש מטוסים פרטיים בסקטור הזה, קרי, בקרב אנשי עסקים מהמזרח התיכון ומהמפרץ הפרסי, בעוד שביתר חלקי העולם עומד המספר על 5-7 אחוזים בלבד.
מרכז הקבוצה העסקית יושב אף הוא בדובאי. הקבוצה נחשבת לחברה מספר אחת בעולם לייצור מטוסים פרטיים עבור אנשי עסקים. שני מרכזים נוספים במזרח התיכון קיימים בג'דה ובריאד, סעודיה.
הכשרת המתחם בדובאי לייצור המטוסים נמשכה פחות משנה בין יוני אשתקד לאפריל השנה. מדובר בשטח המשתרע על 4,200 מטרים רבועים המיועד לאכסנת המטוסים בהאנגרים מיוחדים וכן שטח נוסף של 1,000 מ"ר שם מתבצע פס הייצור בפועל. כמו כן, יש במקום שטח לניסוי כלים בגודל 1,050 מ"ר.
בוגי וחלוץ מדברים על האיום בכנס בנושא הטרור הבינלאומי שנערך בספטמבר 2003 חשף הרמטכ"ל דאז, משה (בוגי) יעלון, כי ארגון אל-קאעידה ניסה לגייס טייסים סעודים ומטוסי F-15 או מטוסים אזרחיים לשם הוצאת פיגועי התאבדות בישראל, בסגנון פיגועי התאומים בניו-יורק.
עוד אמר אז יעלון, כי במהלך המלחמה נגד עירק פרס חיל האוויר הסעודי מטוסי F-15 בבסיס טאבוק שבצפונה של סעודיה, הסמוך לגבולה הדרומי של ישראל, והוא מסרב להוציאם מהאזור. זאת בניגוד להתחייבות הסעודים לארה"ב, מהם רכשו את אותם המטוסים.
בפברואר 2004 דיווח ערוץ 2 כי הרמטכ"ל ואז מפקד חיל האוויר, דן חלוץ, אמר בפורום סגור כי קיים מידע קונקרטי לגבי ניסיון גיוס של טייסים של אל-קאעידה לצורך ביצוע פיגועי טרור נגד ישראל. מאז לא נודע דבר על ההתפתחויות בסוגיה רגישה זו.
חיל האוויר הגדול במפרץ הפרסי לפי ביטאון חיל האוויר (גיליון 144, אפריל 2002, כתבתה של חני גלבוע), חיל-האוויר המלכותי של סעודיה (RSAF) מתבסס על ציוד אמריקני ובריטי ונחשב לחיל האוויר המתקדם והגדול מבין מדינות המפרץ הפרסי (אחריו באים חילות-אוויר קטנים יותר של כווית, בחריין, קטאר, עומאן ואיחוד האמירויות).
במסגרת עיסקת ענק, למשל, בשם "אל-ימאמה" סיפקה בריטניה לחיל-האוויר הסעודי עשרות מטוסי קרב מסוג טורנאדו. ההסתמכות המוחלטת על המערב באה לידי ביטוי לא רק במטוסים ותחמושת, אלא גם בחלפים, הדרכה וטכנולוגיות.
בין השאר, מפעילים הסעודים מאות מטוסי F-15 ומסוקי אפאצ'י ובלק-הוק, מטוסי הרקולס לתובלה כבדה ומטוסי E-3 אייוואקס להתראה מוקדמת.
החיל הסעודי מפעיל כ-750 כלי טיס, הפועלים בחמישה בסיסי טיסה גדולים הפזורים ברחבי שיטחה של הממלכה. הבסיסים עצמם רחבי ידיים ונחשבים למתקדמים מאוד. סד"כ חיל-האוויר הסעודי מורכב מכ-350 מטוסי קרב, 180 מסוקים, 140 מטוסי אימון, כ-60 מטוסי תובלה ומנהלים, 15 מטוסי תידלוק וחמישה מטוסי אייוואקס E-3 להתראה מוקדמת.