X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוב המטוסים הפרטיים - בידי אנשי עסקים סעודים; בעבר היה מודיעין לגבי ניסיון אל-קאעידה לגייס טייסים סעודים ולשחזר את פיגועי התאומים בישראל
▪  ▪  ▪

150 מטוסים פרטיים נמצאים כיום ברשות אנשי עסקים ערבים, רובם המכריע מהמפרץ הפרסי. במקום הראשון מדורגים אנשי העסקים הסעודים, אחריהם אנשי עסקים ממדינת האמירויות המאוחדות. הימצאות מטוסים פרטיים כה רבים בידי אנשי עסקים ערבים, עלולה, בנסיבות מסויימות, לסכן את ישראל. כבר עתה קיימת דאגה מפני שימוש מצד ארגון אל-קאעידה, במטוסים פרטיים, נגד יעדים בישראל.
ראש מחלקת השיווק בחברת התעופה ג'ט (Jet Aviation) - שמתחילה בהרצת פרויקט משותף לפיתוח מטוסים עבור אנשי עסקים מהנסיכות דובאי, עם קבוצת העסקים אל-מולא בדובאי (Dubai's Almulla Business Group), הוא שחושף עתה את המידע בדבר המטוסים הפרטיים, העלולים, כאמור, לסכן את ישראל.
לדבריו, יש גידול של 7-8 אחוזים בשנה ברכש מטוסים פרטיים בסקטור הזה, קרי, בקרב אנשי עסקים מהמזרח התיכון ומהמפרץ הפרסי, בעוד שביתר חלקי העולם עומד המספר על 5-7 אחוזים בלבד.
מרכז הקבוצה העסקית יושב אף הוא בדובאי. הקבוצה נחשבת לחברה מספר אחת בעולם לייצור מטוסים פרטיים עבור אנשי עסקים. שני מרכזים נוספים במזרח התיכון קיימים בג'דה ובריאד, סעודיה.
הכשרת המתחם בדובאי לייצור המטוסים נמשכה פחות משנה בין יוני אשתקד לאפריל השנה. מדובר בשטח המשתרע על 4,200 מטרים רבועים המיועד לאכסנת המטוסים בהאנגרים מיוחדים וכן שטח נוסף של 1,000 מ"ר שם מתבצע פס הייצור בפועל. כמו כן, יש במקום שטח לניסוי כלים בגודל 1,050 מ"ר.
בוגי וחלוץ מדברים על האיום
בכנס בנושא הטרור הבינלאומי שנערך בספטמבר 2003 חשף הרמטכ"ל דאז, משה (בוגי) יעלון, כי ארגון אל-קאעידה ניסה לגייס טייסים סעודים ומטוסי F-15 או מטוסים אזרחיים לשם הוצאת פיגועי התאבדות בישראל, בסגנון פיגועי התאומים בניו-יורק.
עוד אמר אז יעלון, כי במהלך המלחמה נגד עירק פרס חיל האוויר הסעודי מטוסי F-15 בבסיס טאבוק שבצפונה של סעודיה, הסמוך לגבולה הדרומי של ישראל, והוא מסרב להוציאם מהאזור. זאת בניגוד להתחייבות הסעודים לארה"ב, מהם רכשו את אותם המטוסים.
בפברואר 2004 דיווח ערוץ 2 כי הרמטכ"ל ואז מפקד חיל האוויר, דן חלוץ, אמר בפורום סגור כי קיים מידע קונקרטי לגבי ניסיון גיוס של טייסים של אל-קאעידה לצורך ביצוע פיגועי טרור נגד ישראל. מאז לא נודע דבר על ההתפתחויות בסוגיה רגישה זו.
חיל האוויר הגדול במפרץ הפרסי
לפי ביטאון חיל האוויר (גיליון 144, אפריל 2002, כתבתה של חני גלבוע), חיל-האוויר המלכותי של סעודיה (RSAF) מתבסס על ציוד אמריקני ובריטי ונחשב לחיל האוויר המתקדם והגדול מבין מדינות המפרץ הפרסי (אחריו באים חילות-אוויר קטנים יותר של כווית, בחריין, קטאר, עומאן ואיחוד האמירויות).
במסגרת עיסקת ענק, למשל, בשם "אל-ימאמה" סיפקה בריטניה לחיל-האוויר הסעודי עשרות מטוסי קרב מסוג טורנאדו. ההסתמכות המוחלטת על המערב באה לידי ביטוי לא רק במטוסים ותחמושת, אלא גם בחלפים, הדרכה וטכנולוגיות.
בין השאר, מפעילים הסעודים מאות מטוסי F-15 ומסוקי אפאצ'י ובלק-הוק, מטוסי הרקולס לתובלה כבדה ומטוסי E-3 אייוואקס להתראה מוקדמת.
החיל הסעודי מפעיל כ-750 כלי טיס, הפועלים בחמישה בסיסי טיסה גדולים הפזורים ברחבי שיטחה של הממלכה. הבסיסים עצמם רחבי ידיים ונחשבים למתקדמים מאוד. סד"כ חיל-האוויר הסעודי מורכב מכ-350 מטוסי קרב, 180 מסוקים, 140 מטוסי אימון, כ-60 מטוסי תובלה ומנהלים, 15 מטוסי תידלוק וחמישה מטוסי אייוואקס E-3 להתראה מוקדמת.

תאריך:  11/11/2005   |   עודכן:  11/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אבנרי: "ראיתי חייל מכוון לגבו של מפגין צעיר ויורה, וצעקתי עליו 'על מי אתה יורה? מה קורה לך?'. הוא לא השיב לי והמשיך במעשיו..."
יפעת גדות
חוקרים סקרו 8,000 זוגות תאומים וגילו כי ל-50% מהם היו תכונות זהות המאפיינות בדידות    בדידות עשוייה להיות מסוכנת מאחר והיא מהווה גורם סיכון למחלות לב, לחץ דם גבוה ודפוסי שינה לקויים
מחלקה ראשונה
ראש הממשלה נדרש לשלם מיליון דולר פיצויים לכל אזרח פלשתיני המתגורר ברצועת עזה; הסיבה: הוא זה שנותן את ההוראות ל"פשעים" שמבצעת ישראל
אסף גדות
אוסף קריירת הסולו המלא של אליל הרוק המנוח, ג'ון לנון, תהיה זמינה להורדה חוקית משירותי המוזיקה באינטרנט החל מחודש דצמבר
יוסי עבדי
חברת סנאט מצפון קרוליינה סיפרה כי "לאחרונה נלכדו 3 פעילי אל-קאעידה כאשר ניסו לחדור לארה"ב דרך הגבול עם מקסיקו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il