X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עבדאללה: הטרור הוא תופעה חולה וחוצת-גבולות. מיגור הטרור הוא באחריות העולם כולו
▪  ▪  ▪
   יוסי עבדי, עומר שיקלר
עמאן: 57 הרוגים ב-3 פיצוצים בבתי מלון

מלך ירדן, עבדאללה, קרא (שבת, 12.11.05) למלחמה גלובלית בטרור, זאת לאחר שירדן הכירה, לראשונה, בכך שאל-קאעידה בעירק עומדת מאחורי הפיגועים בבתי המלון בירדן, אשר גרמו למותם של 57 בני אדם.
מי שעומד כאמור מאחורי הפיגועים הוא ארגון אל-קאעידה בעירק, בראשו עומד אבו מוסאב א-זרקאווי, אשר ככל הנראה שלח זרוע מחוץ למדינה כדי להראות את יכולתו של הארגון גם מחוץ לטריטוריה המצומצמת שלו. הבוקר הודיע סגן ראש ממשלת ירדן, מרואן מועשר, כי כוחות הביטחון עצרו אישה שהיתה אמורה להשתתף עם בעלה בפיגוע ההתאבדות באחד מבתי המלון.
המלך עבדאללה אמר כי א-זרקאווי הוא איום אשר הולך וגדל במזרח התיכון וקרא לקהילה הבינלאומית לשתף פעולה במלחמה בטרור. "הטרור הוא תופעה חולה וחוצת-גבולות. לכן השמדתו היא האחריות של כל העולם", אמר לסוכנות הידיעות הלאומית פטרה. "את חלקי הגופות שראינו בעמאן אנחנו רואים כל יום בשכנתו עירק וראינו גם במצרים, סעודיה, מרוקו ומדינות אחרות בעולם".
מאוחר יותר אמר המלך עבדאללה לחדשות סי.אן.אן כי בין ארבעת המחבלים המתאבדים שביצעו את הפיגועים ביום רביעי היו בעל ואישה. "אני חושב שלהיכנס לתוך לובי של מלון ולראות טקס חתונה ולקחת את החיים של אשתך עם שלך בתוך החתונה ולפוצץ את עצמך מראה כי האנשים הללו בלתי שפויים". עוד אמר כי ממצאים ראשונים מוכיחים כי מדובר במחבלים אשר אכן הגיעו מעירק. נודע כי המחבלים דיברו במבטא עירקי. "לכן", אמר המלך, "הם יכלו להגיע משני אזורים - או עירק או הגבולות הסורים".
אל-קאעידה: נתקוף גם בישראל
אמש לקח ארגון אל-קאעידה בעירק אחריות לפיגועים בעמאן. על-פי הודעת הארגון, "כל המבצעים הם עירקים הבאים מהארץ שבין שתי הנהרות. הם בחרו למות והחליטו על הדרך הקצרה ביותר לקבל את בירכתו של האל". בהודעה היה גם איום ישיר על ישראל ועל כוונה לבצע בה פיגועים: "ירדן, המהווה אזור חיץ של ישראל [עם עירק], נמצאת בטווח האיומים של הארגון. לא ירחק היום בו לוחמי הקודש יתקפו את ישראל".
א-זרקאווי, אשר הגיע מאפגניסטן לאירן לקראת הפלישה האמריקנית למדינה ב-2003, הביע בעבר את כוונתו להפיץ את הקמפיין האנטי-אמריקני שלו כמנהיג למדינות אחרות במזרח-התיכון. בחודש שעבר אמר שר הפנים העירקי, ביאן ג'אבר, במהלך ביקורו בעמאן, כי לממשלתו יש מידע כי א-זרקאווי הורה לכמה מלוחמיו לעזוב את עירק כדי להקים תאים נוספים במדינות ערביות אחרות. "א-זרקאווי הוכיח כי האמריקנים אינם יכולים לשלוט באל-קאעידה בעירק וכעת הם החלו לייצא את הטרור אל מחוץ לעירק. האמריקנים נכשלו", אמר מושארף אלאני, אנליסט בכיר במרכז המחקר של המפרץ בדובאי.
המלצר הרגיז את המחבל המתאבד
בין יתר הנתונים העולים מחקירת הפיגועים בעמאן עולה כי דקות ספורות לפני הפיגוע באחד מבתי המלון התבקש המחבל לעבור ממקום למקום, משום שישב באזור ששמור היה למשפחות. "האיש החל למלמל מילים במבטא עירקי והמלצר האמין שהן היו עלבונות, לפני שעזב את המלון", אמר בכיר במשטרה. אחד המלצרים תיאר את המחבל כ"עצבני, בעל עור כהה, שלובש מעיל עור שחור ונעליים שחורות". עוד תיאר כי אחרי שהתבקש לעבור, "הוא פתח את המעיל שלו ומשך משהו והמלצר קרא לביטחון. האיש נמלט החוצה ופוצץ את עצמו". עוד עולה מהחקירה כי המחבלים הגיעו למלון יום לפני כן וסקרו את האזור.
ארגון אל-קאעידה בעירק, אשר פרסם שלוש הצהרות מאז הפיגועים, טוען כי ארבעת המחבלים העירקים אשר ביצעו את הפיגועים בבתי המלון בעמאן, הגיעו למקום כחודש לפני הפיגועים על-מנת לסקור את האזור ולהתכונן למבצע. עוד נאמר כי הפיגועים בוצעו כתגובה "לקשירת הקשר נגד הסונים" בהתייחס למה שלמעשה הפך להיות גרעין המורדים בעירק, בעקבות הדחתו של סדאם חוסיין והבחירות במדינה.
אל-קאעידה טוען כי הוא ביצע את ההתקפות במקומות פופולאריים בקרב גורמי מודיעין, בעיקר של האמריקנים, הישראלים וכמה מדינות אירופיות מערביות. נציין, כי למעלה ממחצית ההרוגים היו ירדנים.

תאריך:  13/11/2005   |   עודכן:  13/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
וירוסים מסויימים ידועים כגורמים למיזוג תאים, העלולים ליצור תהליך סרטני
יואב יצחק
על השביתה הוחלט לפנות בוקר, לאחר שהמו"מ להסדרת זכויותיהם בטרם מכירת הבנק לא הסתיים בהצלחה    לואי רוט: האוצר וההנהלה דאגו להעניק אינסוף הקלות למיליארדרים, שמתכוונים לרכוש את הבנק, אבל מפקירים את העובדים    עיצומים בבנק דיסקונט
ענבל אביב, עידן יוסף
רות, שזכתה בפרס יוניצ"ף ובפרס ביאליק, כתבה בין היתר את הספרים הפופולריים "מעשה בחמישה בלונים", "הבית של יעל" ו"תירס חם"
יהונתן דחוח-הלוי
לקראת חידוש דיוני הפלגים הפלשתינים בקהיר מובילים החמאס והג'יהאד האיסלמי קו מדיני נוקשה שבמרכזו דרישה לחייב את ישראל לשלם מחיר מדיני על הארכת ההפוגה בפיגועים
הדר פרבר
מסרבת לבצע את הפעילות הגרעינית מחוץ לאדמתה ובכך לאפשר פיקוח של מדינות אחרות על התהליך    הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית תדון אם להעביר את הטיפול בנושא למועצת הביטחון של האו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il