X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצנזורה בצרפת נמנעת מלתמוך בימין הקיצוני בעקבות המהומות שמשתוללות במדינה סקר מראה כי הצרפתים מאמינים כי ז'אן מרי לה-פן מסוגל להתמודד עם הכאוס יותר מאשר הנשיא
▪  ▪  ▪

המהומות הקשות בצרפת, תחת כותרת של "אינתיפאדה מוסלמית" עוררה חשש בקרב רבים מפני עליית הימין-הקיצוני, אשר לאורך כל הדרך התנגד למדיניות ההגירה הפתוחה של צרפת.
כרבע מהצרפתים מאמינים בימני-הקיצוני, ז'אן מרי לה-פן, יותר מאשר בנשיא שלהם בכל הנוגע לפתרון לבעיות החברתיות בפרברים הצרפתיים אשר העלו את צרפת באש בשבועות האחרונים. 71% מהצרפתים אינם מאמינים כי הנשיא שלהם, ז'ק שיראק, מסוגל לפתור את המשבר, כאמור, כך עולה מסקר שפורסם הבוקר (א', 13.11.05) אשר מראה, מנגד, כי כמעט רבע מהצרפתים חושבים כי המנהיג הימני הקיצוני, ז'אן מרי לה-פן, אכן מסוגל להתמודד עם הכאוס.
ראש הממשלה, לעומת זאת הצליח קצת יותר: 52% מאמינים כי דומיניק דה-וילפן יצליח למצוא פתרון למה שקורה בפרברים". 53% אמרו כי יש להם אמונה בשר הפנים, ניקולה סרקוזי. הסקר בוצע על-ידי סוכנות IFOP עבור 'לה-ז'ורנל דה-דימנש'.
פוליטיקאים באופוזיציה ביקרו את שיראק על שתיקתו הארוכה לאחר שהחלו המהומות ב-27 באוקטובר והתפשטו מהפרברים מוכי האבטלה והפשע לתוך הבירה עצמה. כמה אנליסטים אמרו, כי שיראק שמר על המסורת של צרפת, במסגרתה נוהגים הנשיאים להישאר מעל הענינים הפנימיים של המדינה, אם כי לבסוף, אמר שיראק את דבריו. אחרים אומרים כי שיראק היה מנותק מהעם, מאז שנכנס לתפקידו.
הסקר הראה עוד, כי 24% מהמשיבים אמרו כי הם בטוחים כי מנהיג הימין ז'אן מרי לה-פן יכול לפתור את הבעיות בפרברי הבירה הצרפתית. זה האחרון אמר, כי המהומות הביאו אלפי מגויסים חדשים למפלגתו. נזכיר, כי לה-פן קרא לשיראק, בעקבות התפרצות המהומות, להכריז על מצב חירום ולהטלת עוצר, מה שלמעשה אכן יושם על-ידי הממשל הצרפתי בשבוע שעבר.
הפופולריות של לה-פן הימני-קיצוני עלתה לאחרונה ויש שחוששים כי הוא עתיד להיות בראש המדינה. הטלגרף הבריטי אף דיווח, כי בכיר בתחנת חדשות טלוויזיונית צרפתית הודה בשבוע שעבר, כי הצנזורה הכניסה רגלה בדלת הדיווחים על המהומות המשתוללות במדינה, מחשש כי התמונות הקשות יעודדו פוליטיקאים כמו לה-פן, וכי אלה ייכנסו לתמונה ויקבלו תמיכה ציבורית נרחבת.
לה-פן ידוע כמי שיצא במסע צבל נגד המהגרים המוסלמים בצרפת וקרא לעצירת ההגירה של אותם אנשים אשר כבר הספיקו "לפלוש לטריטוריה הצרפתית", כהגדרתו. בשבוע שעבר הזהיר לה-פן, כי המהומות בפרברי צרפת הן "רק תחילת הדרך". בתחילת המהומות אף אמר, כי ההגירה מאיימת לא רק על צרפת, אלא "על אירופה כולה". את התעמולה שלו ביסס לה-פן בשנת 2002 על שנאת זרים.
בסקר השתתפו 957 איש והוא בוצע בטלפון, בין התאריכים 9 וה-10 בנובמבר.

תאריך:  13/11/2005   |   עודכן:  13/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מאות נוצרים נמלטים מכפריהם    מוסלמים קיצונים שרפו כנסיות בעקבות שמועות על נוצרי ששרף ספר קוראן
יפעת גדות
חוקרים מעבירים מסר להורים: לדאוג שהילד ייכנס למיטה בזמן לא פחות חשוב מלדאוג שיגיע בזמן לבית הספר
מחלקה ראשונה
שלוש שנות מאסר ו-750 מלקות למורה סעודי שהואשם בביזוי הדת ובחיבת יתר כלפי יהודים וצלבנים    כתב האישום: הוא סוגר חלונות בעת קריאת המואזין    המורה טוען להגנתו: זו קנוניה
מחלקה ראשונה
תדיראן Carrier תמזג בתי ספר, מועצות מקומיות ורשויות בהיקף של כ-3 מיליון שקל
מחלקה ראשונה
חברת יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: בנק הפועלים עולה מהמקום השלישי בחודש שעבר אל המקום הראשון החודש, ומוביל את הטבלה עם אזכורים ב-194 כותרות וכותרות משנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il