X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ד"ר אהרון מדינה צרב רקמות בליבם של שני חולים המאושפזים בביקור חולים הסובלים מפרפור פרוזדורים באמצעות הקפאה הרופא יכול לבדוק את עצמו האם הוא עומד לצרוב את הרקמה הנכונה באמצעות הורדת הטמפרטורה למעלות נמוכות שיטה זו מאפשרת להגיע גם למקומות צרים מאוד
▪  ▪  ▪

בבית החולים "ביקור חולים" בירושלים התבצע בסוף השבוע צנתור בשיטה חדשנית - צנתור באמצעות קור. ד"ר אהרון מדינה, מנהל יחידת אלקטרו פיזיולוגיה במחלקה הקרדיולוגית ב"ביקור חולים", צרב רקמות בליבם של חולים הסובלים מפרפור פרוזדורים באמצעות הקפאה.
שיטה זו בוצעה בליבם של שני חולים הסובלים במחלה מסוג פרפור פרוזדורים (AF) שהינה מחלה נפוצה שסובלים ממנה רבים באוכלוסיה והיא בוצעה באמצעות מכשיר שמייבאת חברת לוקסמבורג תרופות בע"מ מקנדה. יש לציין, כי מדינות רבות כגון: ארה"ב, קנדה וגרמניה כבר משתמשות בשיטה זו והוא עבר את כל הליכי הרישוי והתקן במשרד הבריאות.
עד היום הטיפול במחלה זו היה בעיקר תרופתי. בשנים האחרונות הוחל טיפול באמצעות צריבות פרוזדור הלב על-ידי גלי רדיו בחום. הצריבה גורמת לקצר ברקמה ובכך נמנע מעבר חשמל במקום שנצרב. לטיפול בשיטה זו ישנם מספר חסרונות וסיכונים, כיוון שצריבה באמצעות חום עלולה להצר ולסתום כלי דם בלב. בנוסף, נגרמים כאבים לחולה כתוצאה מצריבות אלו הנעשות בטמפרטורה גבוהה כיוון שהפרוצדורה נעשית בדרך כלל ללא הרדמת כללית.
בשיטה החדשה צורבים רקמה שמעבירה זרמי חשמל טועים באמצעות החדרת קטטר לפרוזדור הלב ובהגיעו למקום הנכון מנמיך הרופא את הטמפרטורה בקצה הקטטר עד כדי 80- מעלות צלזיוס וצורב את הרקמה שמעבירה את החשמל הטועה באמצעות חנקן נוזלי.
היתרון בשיטה זו הוא שהרופא יכול לבדוק את עצמו האם הוא עומד לצרוב את הרקמה הנכונה וזאת באמצעות הורדת הטמפרטורה למעלות נמוכות ולבדוק במוניטור האם החשמל במקום זורם כראוי. אם המקום לא מדויק, יכול הרופא להעלות בחזרה את הטמפרטורה ולהגיע עם הקטטר למקום הנכון אף במספר ניסיונות מבלי שנגרם נזק.
זאת ועוד, המכשיר החדש יכול להגיע גם למקומות צרים מאוד. שיטת הצריבה בחום אינה ניתנת לבחינה און ליין האם היא נעשית במקום המדויק. בנוסף, צריבה בקור אינה גורמת להיצרויות בורידי הריאה ולכן ניתן לצרוב בתוכם ולקבל תוצאות מדוייקות.
מאפייני המחלה מסוג פרפור פרוזדורים (AF) ממנה סובלים 4%-5%מהאוכלוסיה, הם הפרעות בקצב הלב הנגרמות על-ידי מספר רב של מעגלים חשמליים בפרוזדורי הלב, כאשר כתוצאה מכך החולה סובל מהפרעות בשינה ותחושות של חוסר נוחות שמחייבות נטילת תרופות על-מנת למנוע כרישי דם שעלולים לגרום לשטף דם במוח ולתמותה. בנוסף, החולה נדרש לבצע בדיקות דו-שבועיות במשך כל חייו כדי לבחון את רמת קרישות הדם ולהתאים את מינון התרופה היעילה עבורו.
מחלה זו נגרמת כתוצאה מעודף חשמל בפרוזדור הלב שגורם לזרימה לא נכונה של הדם ולרעידות של הלב. עקב זרימת הדם הלא נורמלית, נוצר דופק מהיר ולא סדיר הגורם להרגשה כללית רעה ולעיתים להחמרה של מחלת לב קיימת.

תאריך:  13/11/2005   |   עודכן:  13/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
ההורים הקליטו את המטפלת מקללת את התינוק ומאיימת עליו בפגיעה    היא תזומן לחקירה בחשד להתעללות
אלעזר לוין
עיסקה נוספת במסגרת השתלטות חברות הביטוח על קרנות הנאמנות
ענבל אביב
כך אמר עמוס טל-שיר, יו"ר פובליסיס-אריאלי בכנס המנהלים החמישי של חברת לוטם    לדברי טל-שיר, ההיקף של ההשקעה בפרסום באינטרנט יגיע השנה לכ-45 מיליון דולר, אך בשנת 2006 תהיה קפיצה של יותר מ-100%
הדר פרבר
בעיר שבה גדל א-זרקאווי זועמים כי הוא ביצע פיגוע באחיהם המוסלמים הירדנים
יואב יצחק
הסיבה - החלטתו לקיים התייעצויות עם שרים וחברי כנסת בכירים בשאלה האם יש לפעול להקדמת הבחירות    קריאות להתלכד מאחורי שרון לקראת הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il