X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון: אישור התקציב יידחה עד לגיבוש חבילת העוני

"ישיבת שרינו" - בלי עמיר פרץ

שרי העבודה קיימו אתמול פגישת עידכון ותיאום בלי לשתף את היושב-ראש החדש נתניהו תוקף: "פרץ, סכנה לכלכלה" שרון נערך לפיטורי שרי העבודה עוד השבוע
▪  ▪  ▪

ימים ספורים לאחר הבחירות לראשות העבודה, וכבר פועלים בכירי העבודה בדרך שיש בה משום ערעור על מנהיגותו של היושב-ראש הנכנס, ח"כ עמיר פרץ. מייד לאחר ישיבת הממשלה הקצרה שנמשכה כ- 20 דקות בלבד, התכנסו שרי העבודה לפגישת תיאום ועידכון, מבלי לשתף את פרץ.
שרי העבודה נזהרים ממסירת מידע בדבר הדברים שנאמרו בפגישה. ואולם, ממידע שהחל לצאת נמסר, כי בפגישה דיברו כמה שרים נגד יציאה חפוזה מהממשלה; ונגד נטישת הזירה הפוליטית והכלכלית לטובת הליכוד. המדובר במיוחד במשנה לראש הממשלה שמעון פרס, שר הבינוי והשיכון יצחק הרצוג, שר הפנים אופיר פינס, ושרת התקשורת דליה איציק. פרס והרצוג אף טוענים, כי יש לסיים את הטיפול ביוזמה החדשה - גיבוש חבילת הסיוע בסך ארבעה מיליארד ש"ח למלחמה בעוני - בטרם תיפרוש העבודה מהממשלה. השרה איציק אמרה בישיבה, כי פרץ מדבר יותר מדי ומציב אולטימטום שפוגע במפלגת העבודה.
ארבעת השרים הנ"ל מצדדים בהימנעות מנטישה מיידית של הממשלה, ומכל מקום, הם אומרים - מכיוון שההחלטה להיכנס לממשלה התקבלה ב- 2004 במרכז העבודה, הרי שרק מרכז העבודה מוסמך להורות על פרישה מהממשלה. בקרב שרי העבודה מתגבשת העמדה, לפיה הם לא ייפעלו לפי הוראות של פרץ, המבקש להוציא את העבודה מהממשלה, באופן מיידי, אלא בהתאם להחלטות שיתקבלו במוסדות העבודה.
בכירים בעבודה אמרו ל- Nfc, כי הם לא ייתנו לפרץ לעשות במפלגה כבתוך שלו. יש מוסדות, נטען, ופרץ ייצטרך לפעול במסגרתם, כפי שמתחייב מחוקת העבודה. לדידם של שרי העבודה, הפקדת מכתבי ההתפטרות אינה סותרת את עמדתם, שכן מכתבי ההתפטרות יופעלו רק באישור מוסדות העבודה.
שרון דוחה הגשת התקציב
ובינתיים, עם או בלי אפקט פרץ, החליט ראש הממשלה, אריאל שרון, לדחות בכמה שבועות את הגשת תקציב המדינה לאישור הכנסת. שרון הגיע לסיכום זה עם יושב-ראש סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער.
על-פי ההחלטה, התקציב יוגש בכללותו תוך כמה שבועות - לקראת סוף נובמבר תחילת דצמבר - לאחר שיושלם גיבוש הסיוע למאבק בעוני. סער אמר לשרון, כי להערכתו, בשל הנסיבות החדשות שנוצרו, המורדים יצביעו בעד התקציב. ההערכה היא, כי מפלגת העבודה, ושרי העבודה הנוכחיים בפרט (איציק, פרס, הרצוג ופינס), ייתקשו להצביע נגד התקציב כשזה יובא לכנסת, גם אם הם יהיו אז מחוץ לממשלה.
בד-בבד עם כך החליט שרון לפטר את שרי העבודה, עוד השבוע, אם אלה או אף חלק מהם יצביעו ביום רביעי בעד פיזור הכנסת. אנשי שרון מסבירים, כי לא יתכן ששרי העבודה יכהנו בממשלה ויצביע למעשה נגד.
נתניהו תוקף את פרץ
ח"כ בנימין נתניהו תוקף את ח"כ פרץ. פרץ מסוכן למדינה, אמר נתניהו בנאומו בכנס הליכוד העולמי בירושלים, שבו השתתפו פעילי ליכוד. בחירתו של פרץ היא סכנה אמיתית לחברה ולכלכלה בישראל, אמר נתניהו. פרץ נוקט בפופוליזם זול. מדיניותו תביא לגידול באבטלה, להעלאת מיסים ולגידול בעוני.
נתניהו מאשים את פרץ בהפרחת סיסמאות שווא, ובכניעה לוועדים החזקים ולמונופולים. לדבריו, המדיניות שמנסה עכשיו פרץ להוביל תגרום נזק חמור למדינה. עם זאת אמר נתניהו, כי הוא משוכנע שהליכוד ינצח בבחירות ופרץ לא יוכל לממש את מדיניותו.

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  14/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
יועץ בבית הלבן: בוש לא הטעה את העם    יו"ר המפ' הדמוקרטית: בוש הטעה ולא אמר את האמת
יפעת גדות
כאשר הצטננויות מופצות בקהילה, אנשים רבים נדבקים בצורה מתונה אך לא מראים כל סימנים לכך    כשהם מתקררים, הדבר גורם לכיווץ ניכר של כלי הדם באף וחוסם את הדם החם המספק את התאים הלבנים הנלחמים בזיהום
יפעת גדות
אפולו 12 החזיר לארץ מושבה של חיידק הסטרפטוקוקוס שנשאר 3 שנים על הירח בחללית המחקר 'סרווייר'
הדר פרבר
הפיצוצים אירעו ככל הנראה בעקבות טעות אנוש    חמישה בני אדם נעדרים
יהונתן דחוח-הלוי
גופת אשה כרותת ראש וגפיים ואחת מרגליה נמצאו במקומות שונים בעיר טורונטו המתמודדת עם תופעת פשיעה ואלימות גוברת בשנים האחרונות - רוב מעשי האלימות מיוחסים בעיקר לאוכלוסיית המהגרים המתגוררים בשכונות המצוקה ובפרברי העיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il