X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סגן שר הרווחה, הרב אברהם רביץ, מסכים כי העצמת הרבנים צריכה להיות במרכז התוכנית לחיזוק הקהילות ולטיפול בנוער מפוני גוש קטיף
▪  ▪  ▪

"מאז פינוי תושבי גוש קטיף אנו עדים אצל המפונים לתופעות קשות של פגיעה בחוסן המשפחתי, כרסום בהיררכיה המשפחתית ובסמכות ההורים, ניתוק של הנוער. הרבנים שהיו הדבק שאיחד את הקהילות וטיפלו בבעיות המשפחתיות איבדו גם הם מחוסנם ואין להם דרך להמשיך בטיפול במצב הקשה של המשפחות". כך אמר הרב אליקים לבנון מרבני יש"ע בדיון במשרד הרווחה שבו ביקש כי המשרד יקח את האחריות לטיפול בכל בעיותיהם של המפונים.
הרב לבנון הגיש הצעה שמשרד הרווחה יקים וירכז צוותים מקצועיים בראשות הרבנים ובהם דמויות כמו עובדים סוציאליים, מחנכים, מדריכי נוער, ואנשי מקצוע טיפוליים אשר יטפלו בעיקר בבני הנוער. "למתיישבים קשה עדיין לעבוד מול המינהלת ולכן אנו רואים במשרד הרווחה שעושה דברים גדולים בתחום הרווחה כמשרד שיכול לסייע לנו, למרות שהמעמד הזה שהגענו אליו מלהיות אנשי חסד וצדקה להיות נזקקים לסעד קשה לנו ביותר", אמר הרב ראובן נתנאל מעצמונה.
בדיון במשרד הרווחה השתתפו נציגי הרבנים מגוש קטיף, יו"ר ועדת מתיישבי גוש קטיף רפי סרי, וכן אנשים המקצוע של משרד הרווחה בראשות סגן השר הרב רביץ, המשנה למנכ"ל מנחם וגשל, מנהלת השירות לפרט ולמשפחה יעל הרמל, מנהל אגף התקציבים חנן פריצקי ועוזר סגן השר עקיבא ברילנט.
הרב גבי קדוש, שהיה רב הישוב גני טל ונמצא עם קהילתו ביד בנימין, אמר כי לרבנים קשה מאוד לתפקד. "אנו היום נדרשים בפעם הראשונה בחיינו לחתום אבטלה ועוד מציעים לנו לעשות הסבה מקצועית, במקום לאפשר לנו להמשיך בתפקידנו המסורתי ולטפל בקהילותינו", אמר.
דניאל שטרול, המתאם את התחום החברתי במינהלת סל"ע, בישר כי רבנים ואנשי מקצוע נוספים שיקבלו את הסכמת קהילותיהם להיות נציגיהם, יועסקו בשכר בחיזוק הקהילות.
הרב רביץ הביע את הערכתו לתפקידם של הרבנים ואמר כי הם צריכים להמשיך ולהוביל את הקהילות. "עליכם לקחת סמכויות ולא לחכות שיתנו לכם אותם, להיות המועצה החינוכית המייעצת והמכוונת את הציבור, לגבש ולחזק את הקהילות", אמר הרב רביץ. הוא פנה ליו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף כדי שיגיש בהקדם את רשימת הרבנים, כולל הסכמות קהילותיהם כדי שהמינהלת תאשר את העסקתם. "אני אסייע לכם להעביר את ההחלטה בוועדת השרים", הבטיח הרב רביץ.
"ילדים פוחדים מחיילים ומשוטרים 41 בני נוער לא חזרו ללימודים"
הנושא המרכזי בדיון היה המשבר שעובר על הילדים והנערים. הרב אברהם יעקב שרייבר מכפר דרום אמר כי ילדים עדיין פוחדים מאוד מכל רעש, נאלמים דום כאשר הם רואים חיילים ושוטרים. רפי סרי הוסיף כי 41 בני נוער לא חזרו ללימודים, אחרים אינם מתפקדים בבית הספר.
בסיכום הדיון הוחלט לקבל את התוכנית שהוגשה על-ידי הרב אליקים לבנון, שמעמידה את הרבנים כחלוץ לפני המחנה בעניין הטיפול בבעיות הרווחה והחברה של המתפנים.
הרב רביץ הורה להקים מיידית ועדה מקצועית של משרד הרווחה בשיתוף הרבנים ונציגי התושבים אשר תגבש תוכנית לטיפול בבני הנוער כדי להצילו. "אתם הרבנים צריכים להפעיל את בני הנוער, להעמיד לפניו אתגרים חדשים, לכתוב מצע אידיאולוגי חדש שיאחד אותם סביב מטרה", הציע סגן שר הרווחה אברהם רביץ.

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  14/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
בכירי הרשות אינם מרפים וממשיכים לטעון כי ישראל עומדת מאחורי ההידרדרות הרפואית שהביאה למותו של יאסר ערפאת    נציגי הרשות הפלשתינית דורשים ממועצת הביטחון של האו"ם להקים ועדת חקירה ש"תחקור את נסיבות רציחתו של הראיס"
שרון חלבי, מערכת טלספורט
דירוג הטניס: דודי סלע ירד שני מקומות למקום ה-170    נועם אוקון ירד שמונה שלבים ל-170    אנדיוני עדיין במקום השמיני בזוגות    אין שינוי בפיסגת הדירוג
אשר גולדברג
קשר מכבי ת"א סוחב פציעה בשריר הירך ולא נמצא בתוכניות של ניר קלינגר למשחק נגד קבוצת נעוריו
הדר פרבר
זכתה במכרז להתקין מערכת אבטחת מידע במשרד האוצר התאילנדי    שווה הפרויקט - מיליון דולר
יפעת גדות
התרופה נמצאת בשלב של ניסויים קליניים ופותחה במקור לטיפול בתופעות של גיל הבלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il