X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התוכנית לוויתור על נשק גרעיני נראית אופטימית אך צפון קוריאה עדיין אינה מוותרת על הסיוע של ארה"ב כתנאי למימושה
▪  ▪  ▪

צפון קוריאה הציעה תוכנית חמשת השלבים לנטישת תוכנית הגרעין שלה, בסבב השיחות האחרון שהתקיים בבייג'ין, כך מסר (ב', 14.11.05) שר בממשלת דרום קוריאה. על-פי התוכנית תשהה צפון קוריאה, כצעד ראשון, את תוכניותיה לערוך ניסויים גרעיניים ותסכים גם שלא למכור טכנולוגיה או חומרים מסוכנים למדינות אחרות.
השר הדרום קוריאני, אשר אחראי על הקשרים עם צפון קוריאה, צ'ונג דונג-יונג, אמר לעיתונאים בסיאול כי בהמשך אמורה צפון קוריאה להפסיק את ייצור כלי הנשק הגרעיניים ולהשהות לגמרי את התוכנית הגרעינית. לאחר מכן, תאפשר המדינה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) של האו"ם לפקח ולאשר את הפירוק.
סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה כי השר אמר עוד כי בסבב השיחות האחרון "אישרנו כי אין חילוקי דעות בין שש הקבוצות שהשתתפו באשר לצורך בכך שחצי האי הקוריאני יהיה חופשי מכלי נשק גרעיניים, וגם צפון קוריאה אישרה זאת".
למרות האופטימיות שבדברים, צוין עוד כי צפון קוריאה אינה משנה את עמדתה על-פיה תפעל רק לאחר שארה"ב תציע ויתורים נוספים וסיוע נוסף למדינה. זאת "מכיוון שעלינו לפעול לפי עיקרון ה'פעולה תמורת פעולה'. נפעל לאחר שתהיה פעולה כזאת", כך לדברי שליח צפון קוריאה לשיחות, סגן שר החוץ קים גיי גוואן, שהבטיח: "לעולם לא נעשה את הצעד הראשון".
אוסטרליה מציעה עזרה
אוסטרליה הודיעה כי תסייע לצפון קוריאה אם המדינה הקומוניסטית תוותר על תוכנית הגרעין שלה, כך אמר שר החוץ אלכסנדר דאונר (ב'). "ברגע שהצפון יאשר שהוא נטש את התוכנית הגרעינית, אוסטרליה מוכנה לספק סיוע משמעותי בפיתוח, אנרגיה ומומחים כדי לסייע בפירוק התוכנית", אמר השר במסיבת עיתונאים בסיאול. נציין כי אוסטרליה אינה משתתפת בסבב השיחות של שש המדינות (שתי הקוריאות, ארה"ב, סין, יפן ורוסיה) אך הראתה עניין בפיתרון המחלוקת. השר האוסטרלי נפגש עם שר החוץ של דרום קוריאה אמש.

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  14/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה הכלכלית משגב מפתחת ובונה 400 קוטג'ים ובתים ב-19 ישובים בגוש
שלומי דיאז
שגריר ישראל בבריטניה חשוד במעורבות בפעילות להלבנת הון בבנק הפועלים הקשורה לולדימיר גוסינסקי    חפץ היה נציגו ועוזרו של גוסינסקי בישראל בתקופה זו    המשטרה: יש בסיס ראייתי לביסוס כתב אישום נגד גוסינסקי
אלעזר לוין
שלמה מילר מאיילון ינהל את האגף האלמנטרי במקום יונה סנה    דב רם ינהל אגף לחיסכון לטווח ארוך    דן יעקבי נפגע ועומד לפרוש    תמיהה על "השתלטות אנשי הדר"
נוה יוסף
לבני אימצה את מסקנות ועדת גרסטל בהן: הגברת הפיקוח והאכיפה על מאמני מתמחים ושינוי שיטת בחינת ההתמחות מבחינה אמריקנית ל"ניתוח מקרה"
מירב לוי
הציבור יכול לעיין מעתה ב-2,534 גיליונות של עיתון "הצבי"    בן-יהודה השתמש בעיתון להפצת השפה העברית והירבה לפרסם בו חידושי לשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il