X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביה"ח בילינסון החל לטפל בחולים הסובלים משברים בחוליות עמוד השדרה, באמצעות שיטה זעיר פולשנית המשחזרת חוליות בניתוחי שברים בעמוד השדרה השיטה מקצרת את זמן הניתוח ואיבוד הדם מועט לעומת ניתוחים פתוחים המבוצעים כיום
▪  ▪  ▪
צילום: בי"ח בילינסון

   גלית יצחק
כ-145,000 איש סובלים מאוסטאופורוזיס

בית חולים "בילינסון" הודיע (יום ב', 14.11.05) על פיתוח ישראלי חדש המהווה בשורה בעולם האורתופדיה - "בידקס" - "מישתל חכם" המיועד לשיחזור חוליות בניתוחי שברים בעמוד השדרה, בשיטה זעיר פולשנית.
אחד היישומים החשובים של שיטה זו הוא לטיפול בשברים הנובעים מאוסטאופורוזיס. בארה"ב סובלים מדי שנה כ-700,000 בני אדם משברים בחוליות עמוד השדרה ובישראל סובלים משברים אלו כ-6,000 בני אדם בשנה, רובם נשים.
כיצד התהליך מתבצע
במהלך הטיפול מוחדר מישתל עשוי טיטניום המורכב ממספר יחידות, דרך צינורית דקה, לתוך החוליה משני צידיה. יחידות המישתל יודעות כיצד להשתלב אחת מעל השנייה בתוך החוליה והופכות לפיגום שבאופן הדרגתי מרים את החוליה ומשמש כתומך לאחר-מכן. בהמשך הניתוח מוחדר צמנט (דבק מיוחד) דרך הצינורית, במטרה למלא את החוליה, לקבעה ולהדביק את השבר.
כתוצאה משימוש בשיטה זו, זמן הניתוח לשברים על-רקע אוסטאופורוזיס או ניתוח פתוח בעקבות תאונה מתקצרים - הניתוח אורך כשעה עד שעתיים לעומת ניתוחים פתוחים שאורכים כ-6-7 שעות; נזק מועט לרקמה בזכות שני חתכים באורך 1 ס"מ בלבד בהשוואה ל-12-15 ס"מ בניתוחים פתוחים; אובדן הדם מועט באופן משמעותי, לעומת ניתוחים פתוחים המבוצעים כיום; החדרת המישתל החדש קלה מאוד למנתח ולא דורשת מיומנות מיוחדת - כל מנתח שהוכשר לשחזר חוליות תחת שיקוף, יוכל להפעיל ציוד זה ושליטה טובה בגובה שיחזור החוליה במהלך הניתוח, מספקת תוצאות טובות יותר.
יש לציין כי את הצורך במערכת זעיר פולשנית לטיפול בשברים בעמוד שידרה זיהה ד"ר נסים אוחנה, מנהל יחידת עמוד שדרה בבית חולים "בילינסון" והקים עם אילן גרינברג וד"ר אסף בן-אריה חברת סטארט-אפ במסגרת הטכניון. עוד שותפים בחברה: "מור יישום", מקבוצת שירותי בריאות כללית.
לדברי ד"ר אוחנה, "המגמה בעולם היא למצוא פתרונות פחות חודרניים בעלי תוצאה מיטבית. עבדנו על הפיתוח במשך שלוש שנים, והצורך עלה מהחסרונות בפתרונות הקיימים עד-כה - יכולת שיחזור החוליה בשיטות הקיימות הן מוגבלות ובנוסף קיימת סכנה של דליפת צמנט לאזור חוט השדרה. בשיטה החדשה, החוליה משוחזרת באופן אופטימלי, ללא נסיגה בגובה לאחר הניתוח. כמו-כן, הסיכון לדליפת הצמנט לתעלת השדרה ולחוט השדרה, לפי הניסיונות עד-כה, קטן, זאת מכיוון שהמערכת החדשה סגורה והסיכוי לדליפת החומר, נמוך".
ד"ר יובל שזיפי, המדען הראשי של חברת אקספנדיס, מפתחת המישתל: "בעתיד ניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה זו גם לטיפול בשברים באיברים אחרים כמו שורש כף היד ושוק, בהם העצם שקעה או נדחסה ואף לקיבוע בין חולייתי במחלות של ניוון הדיסק. המערכת תוכל לשמש גם חולים צעירים ללא הזרקת צמנט (אשר אינו מומלץ עבורם). הניתוח נעשה בגישה אחורית בלבד וחוסך לחולים צעירים ניתוח גדול שנעשה היום המחייב בחלק מהמקרים, ניתוח בגישה משולבת קדמית ואחורית".
השברים בחוליה גורמים לכאבים עזים ולמוגבלות בניידות ובתפקוד היומיומי. במצב זה, בו החוליה קורסת, יש לעיתים צורך בביצוע ניתוח במטרה להפחית את הכאבים ולשקם את החוליה.

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  14/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בביתם של החשודים נתפסו 165 נפצים וכמויות גדולות של כימיקלים אשר משמשים להכנת פצצות    מסרו עדויות סותרות
הדר פרבר
הביעה אופטימיות לגבי ההסכם בין ישראל לבין הפלשתינים בנוגע להקלת על ההגבלות במעברים שברצועת עזה    הבהירה: אם לא יפורקו הארגונים מנשקם תאבד הרשות את תמיכת ארה"ב
נוה יוסף
לטענת הבפטיסטים, אישור תוכנית מתאר מחוזית לפיה איזורים בפתח תקווה יהפכו לאזורי גן לאומי ונחל פוגע בפוטנציאל לשינוי ייעוד הקרקע אשר בבעלותם    תובעים פיצויים בסך 72 מיליון שקל
מירב לוי
בסוף דצמבר תחל עונת הסקי    כ-40 אלף ישראלים צפויים לבלות את חופשתם באתרי סקי    לקראת העונה הקרה - טיפים וחבילות
גלית יצחק
בבילון חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אנציקלופדיה בריטניקה    לקוחותיה יוכלו להקליק בכפתור העכבר על כל מושג, החל מאמנות ועד זאולוגיה, ולקבל תוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il