X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הודיע לשר האוצר על כוונתו לפרוש מתכוון לחזור לעסקים פרטיים, לאחר תקופת צינון
▪  ▪  ▪

מנהל רשות המיסים, איתן רוב, הודיע לשר האוצר, אהוד אולמרט, על כוונתו לפרוש מתפקידו ב-1 בינואר 2006, ולחזור - עם תום תקופת הצינון - למגזר העסקי. זאת לאחר למעלה מארבע שנים במשרד האוצר, בהן היה שותף מרכזי לקביעת המדיניות הכלכלית של הממשלה.
רוב הגיע למשרד האוצר באוקטובר 2001, לתפקיד מנהל אגף המכס ומע"מ. בתפקידו זה הוביל שינוי מקיף בפעילות האגף, תוך אימוץ שיטות עבודה חדשניות, הכנסת מערכות מידע מתקדמות, הגברת האכיפה והעמקת הגבייה, ושורה ארוכה של מהלכים בתחומי המיסוי העקיף.
בינואר 2004 החליטה הממשלה למנות את רוב כמנהל שני אגפי המיסים והטילה עליו להביא לאיחודם. במחצית 2004 החל רוב לכהן כמנהל רשות המיסים. בתפקידו היה אחראי על הקמת הרשות כגוף המיסוי המאוחד של ישראל, הכולל את מס הכנסה, מיסוי מקרקעין, מע"מ, מכס ושע"מ ומונה כ-5,500 עובדים.
בתפקידו כמנהל רשות המיסים הוביל רוב שורה של רפורמות, בהן החדרת תפיסת שירות חדשה, שבמרכזה ניצב הלקוח; טיפול אגרסיבי במבנה החובות, באמצעות מבצעי האכיפה מס וחלילה; מעבר למדידת יחידות הרשות על-פי ביצועים ויעדים; ביטול שיטת הפרה-רולינג, והקמת מוסד ייעודי, תוך קביעת קריטריונים אחידים, שקיפות ופרסום החלטות; גיבוש מדיניות המס עד שנת 2010, שבמרכזה הפחתת מס חברות, הפחתת מס יחידים, הפחתת מע"מ, השוואת שיעורי מיסוי בשוק ההון, טיפול בתכנוני מס אגרסיביים והטלת מס על נאמנויות זרות, פחת מואץ לתעשיה תיירות חקלאות ובניין וביטול מס רכישה על דירות בערך של עד 500 אלף שקל.
רוב אמר על החלטתו: "אני מסיים את תפקידי בסיפוק רב. הקמת רשות המיסים הוכיחה שגם הממשלה מסוגלת להתייעל, לשפר את השירות לאזרח, ולאמץ שיטות עבודה מתקדמות. אני מותיר אחריי גוף חזק, עם עובדים מקצועיים, שיכולו לעמוד בהצלחה באתגרים בפניהם ניצבת כלכלת ישראל גם בשנים הבאות".
שר האוצר אהוד אולמרט הביע צערו על החלטתו של רוב לפרוש והוסיף: "רשות המיסים, תחת הנהגתו של איתן רוב, אימצה סטנדרטים של שירות, מקצועיות וגבייה שלא היו מוכרים בשירות הציבורי. רוב הצליח לבצע את הבלתי יאמן באיחוד אגפי המיסים לתועלת הציבור והסקטור הממשלתי. אני מאמין שגם בעתיד אסתייע ביכולותיו וניסיונו המקצועי כדי לקדם את כלכלת ישראל".
רוב ביקש להודות לשלושת שרי האוצר - סילבן שלום, בנימין נתניהו ואהוד אולמרט - על האמון והתמיכה לאורך השנים. רוב הודיע לשר האוצר אולמרט כי גם לאחר פרישתו הוא נכון לעמוד לרשותו ולסייע לו ככל שיידרש.

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  14/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ביה"ח בילינסון החל לטפל בחולים הסובלים משברים בחוליות עמוד השדרה, באמצעות שיטה זעיר פולשנית המשחזרת חוליות בניתוחי שברים בעמוד השדרה    השיטה מקצרת את זמן הניתוח ואיבוד הדם מועט לעומת ניתוחים פתוחים המבוצעים כיום
הדר פרבר
בביתם של החשודים נתפסו 165 נפצים וכמויות גדולות של כימיקלים אשר משמשים להכנת פצצות    מסרו עדויות סותרות
הדר פרבר
הביעה אופטימיות לגבי ההסכם בין ישראל לבין הפלשתינים בנוגע להקלת על ההגבלות במעברים שברצועת עזה    הבהירה: אם לא יפורקו הארגונים מנשקם תאבד הרשות את תמיכת ארה"ב
נוה יוסף
לטענת הבפטיסטים, אישור תוכנית מתאר מחוזית לפיה איזורים בפתח תקווה יהפכו לאזורי גן לאומי ונחל פוגע בפוטנציאל לשינוי ייעוד הקרקע אשר בבעלותם    תובעים פיצויים בסך 72 מיליון שקל
מירב לוי
בסוף דצמבר תחל עונת הסקי    כ-40 אלף ישראלים צפויים לבלות את חופשתם באתרי סקי    לקראת העונה הקרה - טיפים וחבילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il