X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עפר לוי, יו"ר קבוצת 'לוטם', הסופר א.ב. יהושע וההיסטוריון ד"ר גדי טאוב דנים בסוגיית הניכור בעידן הזריזות העסקית לוי: תחושת הניכור בין הנהלת החברה לעובדיה מהווה סיכון מרכזי לעסק, אולם אין בהכרח סתירה בין התנהלות עסקית ופיתוח הון אנושי בחברות
▪  ▪  ▪

"עידן הזריזות העסקית מאופיין בהגמשת המודל העסקי של ארגונים ובאימוץ מתודולוגיות שיסייעו במהירות תגובה של ארגונים. אחד הסיכונים המרכזיים בו: תחושת ניכור בין הנהלת החברה וצוות עובדיה, והעדר תפיסה עסקית אחידה בכל מדרגי החברה. אולם גם בעולם העסקים, אין בהכרח סתירה בין התנהלות עסקית ופיתוח ההון האנושי בחברות". כך אמר עופר לוי, יו"ר קבוצת לוטם, בכנס המנהלים החמישי של חברת לוטם פיתוח ארגוני שהתקיים בסוף השבוע שעבר בבית חיל האוויר בהרצליה.
"אנו מאמינים כי אחת הדרכים לכך היא חיזוק החשיפה להלכי רוח ומגמות חברתיות אשר אנשי הרוח מייצגים אותה נאמנה. כך יהיה קל יותר להשיג את השילוב של ניהול למצוינות עסקית ביחד עם שמירה על קשת שלמה של ערכים, אתיקה ואחריות חברתית", הוסיף לוי.
בכנס, שעסק במושג ה-Agility - יכולתו של ארגון להגיב בזריזות ובגמישות למגמות בשוק בו הוא פועל, תוך יצירת רווחיות ושמירה על אתיקה עסקית, נטלו חלק הסופר א.ב יהושע; עמוס טל שיר - יו"ר משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי; אלי רייפמן- מנכ"ל קבוצת אמבלייז; קובי הוברמן - סמנכ"ל Nice; וד"ר גדי טאוב - היסטוריון, סופר ועיתונאי.
לסוגיית הניכור בעידן הזריזות העסקית התייחס גם הסופר א.ב יהושע, שכתב את הספר "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" העוסק במותה של עובדת ניקיון זרה בפיגוע, ומתאר את המסע הנפשי שעובר מנהל משאבי האנוש כאשר מוטלת עליו משימה להחזיר את גופתה אל כפר הולדתה.
הממונה נכנס לסיפור באופן בירוקרטי לחלוטין ומעמדה לא אכפתית טהורה, ובמהלך הספר עובר תהליך מיוחד, כשבסיומו הוא כמעט מתאהב באישה. א.ב יהושע אמר כי "לדמויות בספר אין שמות והן מוצגות על-ידי הפונקציות שלהן בארגון, על-מנת להדגיש את תחושת הניכור שלהן".
ד"ר גדי טאוב השווה בכנס בין התרבות האמריקנית לתרבות הישראלית, וטען כי אנו מאמצים מודלים ניהולים אמריקניים לתרבות הישראלית. "בדרך, אנו חייבים לזכור כי מדובר בחברות בעלות קוד גנטי שונה לחלוטין. החברה הישראלית, ובתוכה הארגונים העסקיים, חייבים לחזור לסולידריות הפנימית, אותו דבק המייצר זהות משותפת. אנשים בארץ הזו חייבים להזדהות עם ערכים אלה המלכדים את כולנו כחברה".
עפר לוי התייחס בכנס גם לאיומים ולהזדמנויות בעידן ה-Agility - בה הגמישות והזריזות העסקית מהווים צורך כמעט הישרדותי של עסקים. "המציאות העסקית מספקת לנו הזדמנויות פז דרכן נוכל לפרוץ לדרכים חדשות, שבצידן איומים. אם נדע להיערך מול האיומים בזריזות ובגמישות, נשכיל להפיק תועלת מרבית. אימוץ תפישת ה- Agility יביא לכך שהנהלים והיישומים יהיו קלים יותר לביצוע", הוא ציין.

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  14/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
יצרנית המעבדים Sun הכריזה על שבב שרתים חדש, Ultrasparc T1, ומבטיחה כי הוא עולה בהרבה על המתחרים
ענבל אביב, שלומי דיאז
לאחר הגעתו לתחנה נעצר מאחר והיה דרוש על אי תשלום חוב כספי    אחר כך יופנה לבית המשפט לענייני משפחה באם יחליט כי הוא רוצה לתבוע משמורת    האם הנוטשת שוחררה וטרם גורשה מטעמים הומניטריים
ברוך לוי
נו, אז להעלות את שכר המינימום או לא? כיצד ישפיע המהלך על התעשיה, על הייצור, על שוק העבודה, ובקיצור - על המשק כולו? מנכ"לים בכירים במשק מגלים מה הם חושבים על דבריו של היו"ר הטרי של מפלגת העבודה, ומציגים עמדות מנוגדות
אלעזר לוין
דיסקונט יתן הנחה של 0.25% ברבית על משכנתאות    רימקס תכשיר מתווכים דוברי צרפתית
ברוך לוי
זאת כחלק ממדיניות שמירה על שטחים פתוחים    התמיכה - בגובה של כ-700,000 שקלים    בימים אלו נאספים הנתונים מהמגדלים לשם קבלת התמיכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il