X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הממשלה החליטה להאריך את תקנות מצב החירום לעוד שלושה חודשים וצפויה להמשיך במדיניות העוצר ואיסור ה"התקהלויות המסוכנות" מאז תחילת המהומות נעצרו יותר מ-2,700 מתפרעים הלילה ה-19 לפנינו הנשיא: זהו משבר של זהות
▪  ▪  ▪

שרי הממשלה הצרפתית אישרו היום את חידוש תוקפן של תקנות 'מצב החירום' אשר הוכרזו בעקבות ההתפרעויות של הקהילה המוסלמית במדינה. אישורן הצפוי מחר בידי הפרלמנט הצרפתי, יאריך את תוקפן בשלושה חודשים. התקנות, שנכנסו לתוקף ב-8 בנובמבר, היו אמורות לחול למשך 12 יום בלבד.
נשיא צרפת, ז'ק שיראק, אמר כי הכאוס במדינה חושף משבר זהות, וסימן לתחושה עמוקה של חוסר-נוחות וכי האומה צריכה לפעול כדי להחלים ולרפא את השכונות מוכות האבטלה ולהפוך את ההזדמנויות לשוות. בהופעתו הראשונה לאומה מאז החלו המהומות, אמר הנשיא כי חברות, איגודים והתקשורת חייבים לתת כתף ולהילחם במה שכינה 'כלא של אפליה'.
יש לציית לחוק הצרפתי, אך הערכים והתקווה גם כן חייבים לשלהב את הצעירים החיים בעוני, רובם בשכונות מהגרים עניות מסביב לערים הצרפתיות. "... זהו משבר של כיוון... משבר של זהות", אמר הנשיא הצרפתי, לאחר שהקבינט אישר את מצב החירום שיימשך הרבה מעבר למתוכנן, כשלושה חודשים. הפרלמנט ידון היום בחוק.
האלימות נמשכת: גם היום נשרפו יותר מ-280 כלי רכב, בעוד אנו נכנסים ללילה ה-19 של "האינתיפאדה המוסלמית". למרות שכוחות הביטחון מדווחים היום על "רגיעה", נראה כי האש עודנה בוערת, גם אם בעוצמה נמוכה. האלימות שהחלה לפני כשבועיים הביאה עד כה ליותר מ-2,700 עצורים, והובילה להכרזה על מצב חירום, אשר כלל בין היתר מדיניות של עוצר בשעות הלילה בחלק מן הערים.
אמש היוותה העיר טולוז מוקד נוסף להתפרעויות של צעירים מוסלמים. התקשורת הצרפתית מדווחת כי אחד מכלי הרכב שהוצתו הלילה נדחף לתוך גן ילדים שנשרף כליל. בעיר פרובאנס הציתו צעירים מכונית וגררו אותה לתוך בית אבות מקומי. בין הפצועים מהתקריות הלילה גם חמישה שוטרים.
ג'אן פרנסיס-קופה, דובר הפרלמנט הצרפתי, הודיע היום כי נשיא צרפת כינס את ישיבת השרים כדי "שיוכל להמשיך ולנקוט באמצעי הזהירות הראויים". הדובר ציטט את הנשיא באומרו כי "מטרת מדיניות הממשלה תבוא לידי מימוש אך ורק בתקופת מצב החירום". בכירים בממשל הצרפתי הצטרפו לדברי הנשיא והדגישו כי "ההגבלות האזרחיות יבואו לסיומן מיד עם תום ההתפרעויות. אין לנו כל רצון לעשות בהן שימוש נוסף", הדגישו.
דובר הפרלמנט אמר כי חשוב להעניק לממשלה את הכלים עמם תוכל להתמודד עם גל המתפרעים. לדבריו, "זה כלי חיוני שיבטיח את ביטחון האזרחים בתקופה רגישה זו, וימנע המשך הפגיעה בסדר הציבורי, כפי שהיה בימים האחרונים".

תאריך:  14/11/2005   |   עודכן:  15/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
כך אומר ראש מח"ש במפגש הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין שהתקיים בהשתתפותם של כמאה עורכי דין העוסקים בתחום הפלילי    מותח ביקורת על קביעות מבקר המדינה
יוסי עבדי
ישראל חברה בוועדה לשיתוף פעולה מדעי הכולל את אירן, פקיסטן, בחריין, ירדן, מצרים, טורקיה והרשות הפלשתינית    בכינוס האחרון שהתקיים בעמאן, נכח נציג מדינת ישראל, אייל אפשטיין, שנשלח מטעם אגף התקציבים במשרד האוצר    האם המדע יביא שלום?
אסף גדות
חברת Intel מביאה לעולם המחשבים האישיים את רכיב טכנולוגיית הווירטואליזציה (VT) שלה, אשר עד היום היה זמין רק בשבבי השרתים שלה
יוסי עבדי
הודעה למחזיקי כלי ירייה: תקנות חדשות אשר ייכנסו לתוקפן בעוד כשבועיים, מטילות קנס גבוה על מי שברשותו נשק בלא רישיון
נמרוד דוויק
התערוכות הקרובות ייפתחו בסוף החודש ויעסקו בירקון והדמויות שסביבו    הוכרזו זוכי הפרסים מטעם המוזיאון, עמיתי הכבוד שלו ופרס חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il