X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקר חדש עולה כי אנשים שמתעמלים כמעט על בסיס יומי יכולים להוסיף כארבע שנים לתוחלת חייהם, וגם להיות בריאים יותר חיים ללא פעילות הם הרסניים לבריאות ותורמים להתפתחות מחלות כרוניות
▪  ▪  ▪

התעייפתם מההליכון בחדר הכושר ומשיעורי האירובי? הנה ממצאים שאולי יעודדו אתכם להמשיך - אנשים שמתעמלים על בסיס קבוע חיים יותר.
המתעמלים כמעט על בסיס יומי יכולים להוסיף קרוב לארבע שנים לתוחלת חייהם, כך עולה ממחקר שבחן בפעם הראשונה את ההשפעה של הפעילות הפיסית בדרך זו.
החוקרים בדקו תיעוד של למעלה מ-5,000 אמריקנים בגיל העמידה וקשישים, וגילו כי אלה שתועדו אצלם רמות מתונות עד גבוהות של פעילות חיו 1.3 עד 3.7 שנים יותר מאשר אלה שהתעמלו רק מעט, בעיקר בגלל שמנעו מעצמם לפתח מחלות לב - הרוצח המוביל בארה"ב. גברים ונשים נהנו באופן שווה מהיתרון.
החוקרים, מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת רוטרדאם, הדגישו כי הנתונים מראים כי לפעילות פיסית אכן משמעות רבה - לא רק לגבי אורך החיים אלא גם לגבי מספר 'השנים הבריאות' שלנו. את ממצאי מחקרם פרסמו ב-'Archives of Internal Medicine'.
מחקרים קודמים גילו כי לפעילות פיסית יתרונות בריאותיים רבים. היא מפחיתה את הסיכון לסבול מעודף משקל ולפתח מחלות רבות, משפרת את איכות החיים הכללית, ומורידה את שיעור התמותה. אך המחקר הנוכחי הוא הראשון שחישב ישירות את השפעתה על אריכות החיים.
לא לחכות לגלולת הקסם
עובדות אלה צריכות לעודד אנשים להיות פעילים יותר - לקחת תפקיד יותר פעיל בבריאות שלהם ולא לשבת ולחכות לגלולת קסם שתציל את חייהם, כתבו החוקרים.
החוקרים ניתחו נתונים ממחקר לב בפרמינגהאם - פרויקט מחקרי ידוע היטב שעקב אחר 5,209 תושבים של עיר במסצ'וסטס יותר מ-40 שנה, ואסף מידע מפורט על סגנון חייהם ובריאותם.
הם חישבו את השפעתן של רמות פעילות פיסית נמוכות, מתונות וגבוהות, על אריכות חיים, כשהם לוקחים בחשבון השפעות אפשריות של גורמים כמו גיל, מין, חינוך, עישון ובעיות בריאות רציניות.
לעולם לא מאוחר מדי
אנשים שעסקו בפעילות מתונה - שוות ערך ל-30 דקות הליכה חמישה ימים בשבוע - חיו כ-1.3-1.5 יותר שנים מאשר אלה שהיו פחות פעילים. אלה שעסקו בפעילות נמרצת יותר - שוות ערך לחצי שעה ריצה ביום חמישה ימים בשבוע - האריכו את חייהם בכ-3.5-3.7 שנים.
הממצאים מראים כי גם אנשים בגיל העמידה שעוסקים בפעילות גופנית יכולים להוסיף שנים לחייהם וכי לעולם לא מאוחר מדי להתחיל בסגנון חיים בריא. לדוגמה, במקום לנסוע למשרד במכונית אפשר לעשות זאת ברכיבה על אופניים או בהליכה, במידת האפשר.
המחקר מוסיף לראיות ממחקרים קודמים כי חיים ללא פעילות הם הרסניים לבריאות, לאריכות החיים, ותורמים להתפתחות מחלות כרוניות. ואם ארבע שנים כתוספת לחיים לא ישכנעו אנשים להתחיל לזוז אז אולי העובדה כי התעמלות קבועה תביא לחיים בריאים יותר, ללא מחלות כרוניות המקשות על ההנאה מהחיים בגיל מאוחר, תשכנע יותר.

תאריך:  15/11/2005   |   עודכן:  15/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפיצוץ אירע מחוץ למסעדת KFC באזור של בנקים ומשרדים ממשלתיים    עד כה דווח על שלושה הרוגים וכ-15 פצועים
ענבל אביב
ח"כ פולישוק-בלוך: "כיום ישיבות הוועדות מתנהלות באופו מביש מאחר וחברי הכנסת נעדרים לעיתים תכופות מהישיבות"
הדר פרבר
פעילות אורבנית, חקלאית והדברה - מסכנים מאות בעלי חיים, רובם ייחודים לאזור זה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי רב-סוכר ממשפחת הגלוקוז עוצר התפתחות גידולים סרטניים    ניסויים רפואיים יחלו בשנתיים הקרובות
יואב יצחק
הקבוצה תשלם 2.474 מיליארד ש"ח עבור 9.99% שיהווה גרעין שליטה בבנק    אולמרט: "מדובר בהישג נוסף למשק הישראלי בכלל ולתהליך ההפרטה בפרט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il