X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
פרץ הציע להקים עכשיו ממשלה בראשותו

ההסכמה המתגבשת: בחירות ב- 7 במרס

לפיד מאשר: דחינו הצעה להצטרף לממשלת שרון לפיד ופרץ נפגשו הבוקר כדי לתאם עמדות לפיד דחה ההצעה להקים עכשיו ממשלה חלופית בראשות פרץ נדחתה ליום ב' ההצבעה לפיזור הכנסת
▪  ▪  ▪

בקרב סיעות האופוזיציה, וסיעת העבודה עימן - השותפה בקואליציה, מתגבשת העמדה, לפיה יש לפזר את הכנסת ולערוך בחירות ביום 7 במרס. מועד זה נחשב נוח למרבית הסיעות, בשל זאת שהוא חל זמן מספיק לפני חג הפסח, כך שיתאפשר לזוכה להרכיב ממשלה עוד לפני חג הפסח; וגם בשל זאת שתקציב המדינה ל- 2006, שלא יאושר, כפי הנראה, בכנסת זו, יוכל לשמש בסיס לתקציב רק לשלושת החודשים הראשונים של 2006.
סיעת העבודה התכנסה (יום ג') לדיון והכרעה כיצד להפיל את ממשלתו של אריאל שרון, וכיצד להביא לפיזור הכנסת. לדיון בכנסת הגיעו כל חברי הסיעה, לרבות השרים. בפתח הדיון נפרדו חברי הסיעה מח"כ עמרם מצנע, הפורש מהכנסת והולך לכהן כיושב-ראש המועצה הקרואה של ירוחם על-פי מינוי מיוחד של שר הפנים, אופיר פינס. יו"ר העבודה, עמיר פרץ, בירך את מצנע ואמר כי הסכמתו לקבל על עצמו את התפקיד בירוחם, הינו מעשה חלוצי, שיביא לשידרוג ערי הפיתוח.
מייד לאחר דברי הפתיחה החל הדיון בסיעה. בפני חברי הסיעה הובאה ההסכמה שהתקבלה בבוקר: ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל) וח"כ יצחק לוי (האיחוד הלאומי) הסכימו לדחיית ההצבעה שנועדה להיום, לפיזור הכנסת, ליום ב' הבא. בתמורה מתחייבת העבודה להימנע, עד יום ב', מהצבעה בעד אי אמון בממשלה והצבת פרץ כראש ממשלה חלופי.
פגישת פרץ-לפיד לתיאום עמדות
יושב-ראש העבודה נפגש הבוקר עם יו"ר שינוי, ח"כ יוסף (טומי) לפיד, והציע לו לפעול במשותף כדי להקים עכשיו ממשלה חלופית בראשות פרץ. לפיד דחה זאת על הסף. הפגישה נועדה במקור לתאם עמדות לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות. הפגישה עם לפיד התקיימה יום לאחר שהובטחו לפרץ מכתבי ההתפטרות של שרי העבודה מהממשלה.
פרץ הגיע הבוקר לביתו של לפיד בתל אביב. בתום הפגישה הבהיר לפיד, כי שינוי לא תצטרף עכשיו לממשלת שרון וגם לא לממשלה בראשות פרץ. הוא ציין, כי פרץ והוא סיכמו בפגישה: לפעול להקדמת הבחירות, אך מועד מוסכם ביניהם טרם נקבע.
בצהריים צפוי פרץ לשוחח עם כמה מנציגי סיעות האופוזיציה האחרות, ובראשם עם ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל) וח"כ אלי ישי (ש"ס). מאוחר יותר עומדת סיעת העבודה להתכנס, כדי לקבל דיווח מפרץ ולהחליט על המשך דרכם בממשלה.
לפיד דחה יוזמה לממשלה בראשות פרץ
לפיד אמר לאחר הפגישה, כי פרץ הציע להגיש הצעת אי אמון ולהחתים 61 חברי כנסת, כדי לנסות ולהפיל את ממשלת שרון ולהעביר את השלטון לידי העבודה. לפיד הוסיף, כי הוא דחה זאת, מכיוון שגישת שינוי היא לא להקים ממשלה חלופית בכנסת זו אלא ללכת לבחירות.
לפיד אמר בראיון לרשת ב', כי מדובר בפגישה משמעותית. לדבריו, שינוי והעבודה פועלים יחד - למרות הניגודים בין שתי המפלגות -וזאת כדי להשיג את אותה מטרה: הקדמת הבחירות. לפיד מאשר, כי בימים האחרונים הועברו אליו פניות כדי לשקול חזרת שינוי לממשלה, אך הוא, לפיד, מיאן לדון בכך. לדבריו, הוא לא יאפשר לראש הממשלה אריאל שרון להיחלץ מציפורניו של פרץ.
בין לפיד לבין שרון התפתחה באחרונה יריבות גדולה. זו החלה כאשר שרי שינוי נאלצו לפרוש מהממשלה, לדבריהם - בגלל מניפולציות מצד שרון; וגברה באחרונה, כאשר תנועת שינוי בכלל ולפיד בפרט החלו בקמפיין נגד השחיתות, והצביעו על שרון ובניו כדוגמא החמורה ביותר לשחיתות בישראל. הדבר לא נעשה באקראי, אלא לאחר שנתקבלה החלטה בתנועת שינוי להוביל במהלך הבחירות קמפיין בנושא זה, כחלק משמעותי באג'נדה של שינוי.

תאריך:  15/11/2005   |   עודכן:  15/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ממחקר חדש עולה כי אנשים שמתעמלים כמעט על בסיס יומי יכולים להוסיף כארבע שנים לתוחלת חייהם, וגם להיות בריאים יותר    חיים ללא פעילות הם הרסניים לבריאות ותורמים להתפתחות מחלות כרוניות
הדר פרבר
הפיצוץ אירע מחוץ למסעדת KFC באזור של בנקים ומשרדים ממשלתיים    עד כה דווח על שלושה הרוגים וכ-15 פצועים
ענבל אביב
ח"כ פולישוק-בלוך: "כיום ישיבות הוועדות מתנהלות באופו מביש מאחר וחברי הכנסת נעדרים לעיתים תכופות מהישיבות"
הדר פרבר
פעילות אורבנית, חקלאית והדברה - מסכנים מאות בעלי חיים, רובם ייחודים לאזור זה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי רב-סוכר ממשפחת הגלוקוז עוצר התפתחות גידולים סרטניים    ניסויים רפואיים יחלו בשנתיים הקרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il