X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על סוגיות אלה ואחרות ידונו בכנס שדרות לחברה שייערך ב-22-23 בנובמבר הכנס יבליט נושאים שנדחקו הצידה ויגבש הצעות לסדר יום אזרחי ומדיניות חברתית-כלכלית
▪  ▪  ▪

האם השחיתות השלטונית פוגעת בדמוקרטיה הישראלית? האם החוסן החברתי הולך ומתדרדר? על שאלות אלה ושאלות נוספות ידונו במהלך כנס שדרות לחברה שיערך בשיתוף מכללה באקדמית ספיר במכללה ובשדרות, בין 22-23 בנובמבר.
הכנס נועד להבליט באמצעות השיח הציבורי נושאים שנדחקים הצידה, וכן במטרה לגבש הצעות לגיבוש סדר יום אזרחי ומדיניות חברתית-כלכלית, המכוונת להגן על הזכויות החברתיות של תושבי המדינה ובתוך-כך לחזק את הסדר הדמוקרטי הקיים במדינה.
בערב הפתיחה של הכנס יוצג מדד החוסן החברתי לשנת 2005, והשינויים שהתרחשו בחברה הישראלית בפרמטרים השונים אותם הוא מודד, וביניהם: הזכות להתקיים בכבוד, לעבוד, לדיור סביר, לחינוך סביר, לקבל טיפול רפואי סביר ועוד.
על בסיס נתוני המדד בהם ישולב מדד חדש, מדד השחיתות השלטונית, תתקיים במה פוליטית שעניינה - השחיתות בישראל 2005, האחריות ודרכי ההתמודדות, בראשות האלוף (במיל.) עוזי דיין, בהנחיית דן מרגלית ובהשתתפות אליעזר גולדברג, שופט בית המשפט העליון ומבקר המדינה (בדימוס); ח"כ מלי בלוך פולישוק, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה; עו"ד ליאורה גלט-ברקוביץ', לשעבר בכירה בפרקליטות המדינה; עו"ס אתי פרץ, העוסקת במדיניות כלכלית חברתית וזכויות האזרח, ועו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון.
פרופ' זאב צחור, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "פיתרון בעיות היסוד של מדינת ישראל מותנה בשינוי סדר היום הלאומי, מהתמקדות בבעיות ביטחון להעדפת פיתרון בעיות החברה. המשמעות היא הקצאת משאבים עיקרית לסגירת פערים ביחסי 'מרכז פריפריה' ופער בין העשירון העליון לתחתון. שינוי סדר היום הציבורי מותנה בהבנת הציבור שבעיות הביטחון הועדפו על-ידי הפוליטיקאים משום שהן נוחות יותר לשליטה על דעת הקהל. אחת ממטרות הכנס היא לגרום לחלוקה מחודשת של המשאבים הכלכליים, החינוכיים והתרבותיים".
בנוסף, הכנס יעסוק בנושאים כגון:
ההשלכות של חיים בצל מתיחות ביטחונית וחשיפה לנפילת הקסאמים על תושבים באזור; שקיפות תקציב המדינה ומידת הנגישות של הציבור לסוגיית "לאן הכסף הולך"?; המשמעות החברתית והכלכלית של תהליך מדיני: ציון דרך עם ציון העשור לרצח יצחק רבין ז"ל; יחסי יהודים-ערבים במלאת חמש שנים לאירועי אוקטובר 2005; חיזוק הנגב והגליל: בחינת מדיניות הממשלה לגבי אזורי התישבות אלו על היבטיהם החברתיים כלכליים; עינויי דין הנגרמים לאזרחים עקב המבנה וההתנהלות של המערכת המשפטית בישראל; הצגת מקרה עמוס ברנס כדוגמה להרשעת חפים מפשע בהשתתפות מי שעסק בפרשה וביניהם, דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), עו"ד אלי זהר, ניצב (בדימוס) עו"ד יוסף סדבון ועוד.
כמו-כן, יתקיימו מושבים שיעסקו במעמד המורה וסמכותו, המשנה החברתית של הימין והשמאל, החברה האזרחית בישראל במאבק על אופייה של המדינה, הזיקנה והגיל המבוגר, הפרטת שירותים חברתיים, הקרב שלא נגמר על מעמד האישה, יהדות וחברה, שכול וחברה, תפקידם ותפקודם של המקומונים כמעצימי ראשי החברה המקומית ותושביה ומושב שיעסוק בלקחי ההינתקות ועוד.
המושב המסכם יעסוק בפערים החברתיים והכלכליים בישראל ובסיומו יוענק אות המופת החברתי לשנת 2005 לכרמלה מנשה, לתנועה לאיכות השלטון, למועצה לשלום הילד ולוויקי שירן ז"ל.
עוזי דיין, נשיא כנס שדרות לחברה: "לכנס שדרות יש מטרה ברורה - לגבש ולהוביל את סדר היום הבלתי קיים של ישראל, סדר אזרחי-חברתי שחשיבותו איננה פחותה מסדר היום הביטחוני. לישראל אין סדר יום אזרחי בכלל וחברתי בפרט. למרות שהמצב רע, הניסיון של השנים האחרונות מראה שישראל מסוגלת לקבל החלטות לא קלות ומסוגלת לשנות דברים, כי הציבור בישראל משתוקק לשינוי.
"אמנם אין בישראל זעם שיוציא אנשים לרחובות, אבל ישנה הרגשת פספוס ומיאוס הולכת וגוברת, והמתח בין רצון הציבור והמצב בפועל יוביל לשינוי".
במסגרת הכנס ובשיתוף החברה למתנ"סים - מחוז דרום והמחלקה לילדים ונוער, יתקיים אירוע נוער: "לילה לבן" שמטרתו הינה לעודד בני נוער, פעילים במתנ"סים וקבוצות מנהיגות נוער ברחבי הארץ, ליטול חלק בשיח החברתי ולזמן להם מרחב משמעותי לדיאלוג ועשייה בנושאים חברתיים מגוונים.
האירוע יתקיים במתחם הסינמטק והמתנ"ס בשדרות, כאשר במהלך הלילה הראשון של הכנס (יום ג') ועד הבוקר יתקיימו סדנאות חברתיות ואומנותיות, מופעים אמנותיים ועוד.
כמדי שנה יכלול הכנס פסטיבל סרטים חברתיים, שישולב בשני מושבים אשר יעסקו בסיפורי עיירות ובסיפורי קיבוצים, ויכללו מפגשים עם יוצרים ומרצים ודיון על נושאי הסרטים. בנוסף, ישולב פרויקט אמנותי חברתי של סטודנטים מבצלאל, "שדרות האמנות".
בכנס ישתתפו חברי הכנסת זבולון אורלב, אריה אלדד, שלמה בניזרי ועוד אישים רבים נוספים.

תאריך:  15/11/2005   |   עודכן:  15/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
באגמון החולה נספרו 31 אלף עגורים    השיא הקודם - 28 אלף
ענבל אביב
הרווח הנקי המדווח של החברה ברבעון השלישי של שנת 2005 גדל ב-9.4% והסתכם ב-14.6 מיליון דולר    תוצאות הפעילות הושפעו מרכישת מניות תדיראן קשר מקונצרן כור
מירב לוי
במטוסים החדשים ישולבו טכנולוגיות מתקדמות של מטוס העתיד בואינג 787 דרימליינר    מספר המושבים במטוסים - בין 400 ל-500    טווח הטיסה - 14,815 ק"מ
ענבל אביב
הרווח בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל ב-93.5% ל-329 מיליון שקל    המנכ"ל דוד גרנות: "התוצאות מצביעות על שיפור במרכיבי הפעילות העיסקית של הבנק"
יפעת גדות
ילדים שאכלו לעיתים קרובות בחוץ סבלו מלחץ דם גבוה יותר, רמות כולסטרול לא בריאות, וחילוף חומרים גרוע של הסוכר בדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il