X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מפרוטוקול הדיון שהתקיים היום במשפט הרצח של השופט עדי אזר שמתנהל נגד יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני בצעד יוצא דופן הציע השופט צבי סגל לנחמני הגנה וביקש שישקול את החלטתו בשנית אך זה סירב
▪  ▪  ▪

"אני משוכנע שאם קיימים חששות או פחדים, כפי שעליהם רמז עורך הדין שלך, ניתן לפתור זאת. זה ניתן לפיתרון בדרך זו או אחרת. גם עורכי הדין שלך, גם הפרקליטות וגם בית המשפט יודעים מהן הדרכים שיכולות לאפשר זאת, במידה ואתה זקוק להגנה כלשהי, כיוון שבסופו של דבר ניתנת לך ההזדמנות לפרוש אולי בפעם הראשונה את האמת שלך מההתחלה ועד הסוף".
במילים אלה פנה היום (15.11.05) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, אל רפי נחמני, הנאשם כי רצח, יחד עם יעקב זוזיאשווילי, את השופט עדי אזר ז"ל.
כזכור, בכתב האישום שהגישה הפרקליטות נטען כי יצחק זוזיאשוילי קשר קשר עם רפי נחמני ועם אבינועם חג'בי, המשמש כעד מדינה בפרשה, כדי לרצוח שופט. זאת במטרה להוביל לשחרורו של זוזיאשוילי, שריצה עונש מאסר עולם.
הנאשמים תכננו לרצוח שופט ואחר כך להציג למשטרה מידע שיכול להוביל ל"זיהוי הרוצח" בתמורה להסכמה למשפט חוזר וקיצור מעצרו של זוזיאשוילי.
על-פי אותה תוכנית, נחמני איתר שמות וכתובות של שופטים, ערך סיורים וביצע מעקבים ולאחר שהוחלט על השופט אזר, הגיע נחמני לבוש מדי מאבטח, ומלווה בחג'בי, לביתו של אזר, ניגש לרכבו וירה בו מטווח קצר ארבעה כדורי אקדח.
במסגרת שלב ההגנה במשפט נערך היום דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו היתה אמורה להישמע המשך עדותו של נחמני אלא שכבר בפתיחת הדיון הודיע נחמני כי הא איננו מעוניין להמשיך ולהשיב לשאלות.
עו"ד אמיר דהאן, המייצג את נחמני, הודיע לבית המשפט כי איננו יודע מדוע בוחר נחמני שלא להמשיך בעדותו וכי הדבר נעשה בניגוד לעצתו. עוד הוסיף עו"ד דהאן כי מופעלים על נחמני "לחצים" גדולים בין כותלי הכלא, וגם מחוצה לו, וכי הוא מודע להשלכות של הפסקת העדות.
עוד ציין עו"ד דהאן כי ידוע שלנחמני יש עמדה וגרסה לגבי האישום נגדו אך מכיוון שהוא בוחר שלא לומר אותה, על בית המשפט לשחררו מייצוגו.
בשלב זה פנה השופט סגל ישירות לנחמני ואמר: "הפנייה שלי אליך עתה היא פנייה חריגה, היא איננה מקובלת ואיננה שגרתית, אבל אני עושה זאת כדי שהמצפון של כולנו יהיה שלם בבוא היום. אנו למדים מצד אחד מפי הסניגור שלך, שמבטא את מה שאתה אומר לו, שאתה כנראה נמצא תחת לחצים. מן הצד השני, שיטת המשפט שלנו היא שאנו שומעים עדויות של שני הצדדים. אף פעם, מעולם ולעולם לא יכולים להגיע למסקנה לפני שהתמונה נפרשת לפנינו על-ידי שני הצדדים".
בשלב זה הוכנס זוזיאשווילי לאולם בית המשפט ולאחר כניסתו המשיך השופט בדברים: "מר נחמני, המשמעות שאתה בוחר בה היום בניגוד למה שעורכי הדין שלך אומרים לך, היא שאתה אפילו לא מנסה כשיש לך את האפשרות וההזדמנות הזו להפריך את מה שהוצג נגדך, ואתה אומר לנו שזה נובע ממניעים של לחצים המופעלים כלפיך. בסופו של דבר, אתה ורק אתה אחראי לעצמך.
"אני משוכנע, שאם קיימים חששות או פחדים, כפי שעליהם רמז עורך הדין שלך, ניתן לפתור זאת. זה ניתן לפיתרון בדרך זו או אחרת. גם עורכי הדין שלך, גם הפרקליטות וגם בית המשפט יודעים מהן הדרכים שיכולות לאפשר זאת, במידה ואתה זקוק להגנה כלשהי, כיוון שבסופו של דבר ניתנת לך ההזדמנות לפרוש אולי בפעם הראשונה את האמת שלך מההתחלה ועד הסוף".
בעקבות הדברים יצא בית המשפט להפסקה במטרה לאפשר לנחמני לשקול את הצעתו של השופט סגל אלא שלאחר ההפסקה הודיע נחמני כי הוא נשאר בדעתו לא להעיד.
בפני בית המשפט העידו מספר עדי הגנה. עדה נוספת שהוזמנה למסור עדות לא התייצבה לדיון שנערך היום.
יש לציין כי זוזיאשווילי עצמו מסרב אף הוא למסור את עדותו.
דיון אחרון בו תסתיים ההגנה נקבע ל-22.11.05, בו יתאפשר לזוזיאשווילי למסור את עדותו, אם יבחר לעשות כך.

תאריך:  15/11/2005   |   עודכן:  15/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדי אזר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
על סוגיות אלה ואחרות ידונו בכנס שדרות לחברה שייערך ב-22-23 בנובמבר    הכנס יבליט נושאים שנדחקו הצידה ויגבש הצעות לסדר יום אזרחי ומדיניות חברתית-כלכלית
מירב לוי
באגמון החולה נספרו 31 אלף עגורים    השיא הקודם - 28 אלף
ענבל אביב
הרווח הנקי המדווח של החברה ברבעון השלישי של שנת 2005 גדל ב-9.4% והסתכם ב-14.6 מיליון דולר    תוצאות הפעילות הושפעו מרכישת מניות תדיראן קשר מקונצרן כור
מירב לוי
במטוסים החדשים ישולבו טכנולוגיות מתקדמות של מטוס העתיד בואינג 787 דרימליינר    מספר המושבים במטוסים - בין 400 ל-500    טווח הטיסה - 14,815 ק"מ
ענבל אביב
הרווח בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל ב-93.5% ל-329 מיליון שקל    המנכ"ל דוד גרנות: "התוצאות מצביעות על שיפור במרכיבי הפעילות העיסקית של הבנק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il