X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"תופעת תאונות הדרכים הקטלניות מחייבת את בתי המשפט, הדנים בסוג זה של תאונות, לתרום חלקם למלחמה בתופעה זו, תוך שהם מחמירים בעונש המוטל על הנהגים, אשר ברשלנותם גורמים לאובדן חיי אדם ובכך להרתיע לא רק את הנהג הרשלן והקטלן, אלא כל נהג רכב מנועי"
▪  ▪  ▪

בית המשפט לתעבורה בתל אביב גזר (א', 13.11.05) שישה חודשי מאסר בפועל ו-12 שנות שלילת רשיון, על יצחק אלישע, אשר הורשע על-פי הודאתו בגרימת מותו ברשלנות של הולך הרגל מאיר דניאל, עת חצה האחרון בהליכה מעבר חציה בעיר.
על-פי המתואר בכתב האישום, בתאריך 16.12.03, בסמוך לשעה 08:30 בבוקר, נהג אלישע ברכב מסחרי ברחוב מטלון בתל אביב. בהגיעו לצומת עם רחוב צ'לנוב, בו התנועה מותרת רק בכיוון דרום לצפון, נכנס לצומת, אולם בלם בטרם השלים את החציה כדי לאפשר לרכב הבא מימינו לחלוף על פניו. מיד לאחר מכן המשיך בנסיעה, כאשר הוא ממקד מבטו לדרום, ואינו שם לב למנוח, אשר היה בעיצומה של חציית הרחוב בהליכה במעבר החציה. אלישע פגע בהולך הרגל בחזית רכבו, וגרם למותו עקב החבלות הרבות שנגרמו לגופו.
שופט בית המשפט, יצחק גרטי, ציין בראשית גזר-הדין, כי הודאת הנאשם בעובדות כתב האישום היתה מחוייבת המציאות, שכן "כלל לא נקט בכל אמצעי זהירות כדי להבחין בעוד מועד במנוח ובמצוי בדרך לפניו", כך שלא היה כל ספק ברשלנותו.
במסגרת שלב הטיעונים לעונש, העידה בתו של המנוח, רחל כהן, אשר תיארה את בריאותו של אביה, מנהגו לצעוד מידי בוקר משדרות הר ציון לשוק הכרמל, יחסו לשלושת צאצאיו ונכדיו, וכיצד לא זכה להכיר נכד רביעי ממנה.
המדינה ביקשה לגזור על הנאשם מאסר בפועל שלא יפחת מ-8 חודשים, כעונש ראוי בנסיבות הרשלנות שהפגין בנהיגתו. לטענתה, זהו העונש הראוי על אף מצבו הנפשי של הנאשם בעקבות התאונה, תוך הדגשת ותק נהיגתו מ-1997 והרשעותיו הקודמות בתעבורה - ביניהן עבירה של אי מתן אפשרות להולך רגל להשלים חצית מעבר חציה בבטחה. כמו כן, התבקש בית המשפט לפסול את הנאשם מלקבל ומלהחזיק רשיון נהיגה למשך תקופה ארוכה.
ב"כ הנאשם מנגד, פתח טיעוניו בהדגשת חוות-דעת פסיכיאטרית, המתארת את מצבו הנפשי הקשה של מרשו בעקבות התאונה, תוך שהוא מבקש לקבל את המלצת שירות המבחן להשית אפשרות של ריצוי המאסר בעבודות שירות. בין לבין הדגיש הסניגור, כי מדובר באדם נורמטיבי, בעל השגים אישיים, אשר מאז האירוע סובל נפשית במידה שאינה מאפשרת לו תפקוד רגיל, וכן גזר על עצמו איסור נהיגה ומצא ניחומים במידת מה בנישואיו לבחירת לבו. באשר לנסיבות התאונה, ציין הסניגור, הפניית המבט היתה להרף עין, ובאותה שניה אירעה התאונה - לפיכך, לא מדובר בנהג אשר במצח נחושה כפה עצמו עם רכבו על הולך הרגל.
השופט גרטי בחן את טיעוני הצדדים, ובחר להדגיש את חובתם של בתי-המשפט, לתרום חלקם למלחמה בתופעת תאונות הדרכים החמורות, תוך החמרת העונש המוטל על נהגים עבריינים.
בקביעת העונש הראוי על-פי נסיבות התאונה, "על בית המשפט למצוא שביל הזהב, בין תרומתו למלחמה בתאונות דרכים קטלניות ואחרות, לבין נסיבותיו האישיות של הנהג כאשר העדיפות ומשקל היתר נתונים תמיד לצורך בשמירת שלום וביטחון ציבור המשתמשים בדרכים".
בין השאר, ציין בית המשפט את גליון הרשעותיו העמוס של הנאשם, שכולל עבירות כגון: נהיגה משמאל לקו הפרדה רצוף, כניסה באין כניסה, אי-חגירת חגורת בטיחות, נהיגה בניגוד לכיוון החץ, נהיגה ברכב לא תקין, קיפוח זכות שימוש בדרך ושימוש בפלאפון תוך נהיגה. בסך-הכל מדובר ב-11 עבירות קודמות, "כולן ברירות משפט שיש בהן כדי להעיד כי הנהג לוקה באי הפנמת חוקי התעבורה".
לאחר שקילת תוצאות התאונה על משפחת המנוח, נסיבותיה, עובדת נישואיו הטריים של הנאשם, עברו התעבורתי המפוקפק והנזק שעלול להיגרם לו עקב מצבו הנפשי והטראומי, גזר בית המשפט על הנאשם עונש מאסר בפועל של 6 חודשים, אשר יומר בעבודות שירות אם יומלץ על כך במסגרת חוות דעתו של הממונה.
בנוסף, נגזרו על הנאשם 19 חודשי מאסר על תנאי, פסילה מיידית למשך 12 שנה מלקבל ולהחזיק רשיון נהיגה, וכן קנס כספי בסך 8,000 שקלים.

לפסק הדין המלא
תד' 11498/04 – מדינת ישראל נ' אלישע יצחק
תאריך:  15/11/2005   |   עודכן:  15/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שמואל מסנברג, סמנכ"ל הבנק ומנהל החטיבה העסקית: "רוב עודפי ההיצע בנדל"ן נספגו, המחירים החלו לעלות, עלויות הבנייה סבירות"
עומר שיקלר
המבקר פנה לוועדה לבדיקת מינויים וביקש לעכב את הארכת מינויו של צבי שלום ליו"ר רשות שדות התעופה    בסוף השבוע אמר כי ברשות מועסקים 829 קרובי משפחה
אלעזר לוין
גיל גזית, מנכ"ל מידרוג, אמר את הדברים בכנס השני של המי"ל בנושא נדל"ן הנערך היום ברמת גן    גזית: "ענף הנדל"ן בישראל משנה את פניו"
שלומי דיאז
נעצר בעבר בפרשיית מהילות הדלק    בית המשפט שיחררו בערבות
שלומי דיאז
פגש בנערה ברחוב והחל לשאול פרטים על חייה המיניים    תושב בית שמש חשוד שתקף מינית את אשתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il