X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיעורי הצמיחה הגבוהים של ויאטנם, השת"פ הכלכלי והגידול החד בסחר עמה - כל אלה הביאו את משרד התמ"ת להכריז על ויאטנם "מדינת יעד" ליצואנים ישראלים
▪  ▪  ▪

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, נפגש השבוע עם סגן הסחר הוויאטנמי, אשר הגיע לארץ בראש משלחת חברות מוויאטנם. דינור מציין, כי הסחר עם ויאטנם גדל בשנים האחרונות בשיעורים גבוהים מאוד (כמעט 60% בשנתיים האחרונות), ומאז שנת 2000 היצוא לוויאטנם שילש את היקפו.
"ההסכם לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי שנחתם עם ויאטנם בפברואר האחרון מוסיף לתנופה זו, וכל זה מצטרף לשיעורי הצמיחה הגבוהים מאוד של הכלכלה הוויאטנמית, השניים רק לאלו של סין. לאור הפוטנציאל הרב, הוכרזה ויאטנם על-ידי המשרד כ'מדינת יעד' ליצואנים הישראלים. בהתאם לכך, יופנו משאבים רבים יותר לקידום הסחר עם מדינה זו" , אומר דינור.
דינור ובכירים מהמינהל לסחר חוץ יערכו בחודש הבא ביקור בוויאטנם על-מנת לעמוד מקרוב על דרכים לקידום היצוא למדינה זו.
עמירם הלוי, מנהל מח' אסיה במינהל לסחר חוץ של משרד התמ"ת, מוסר כי מטרת ההסכם שנחתם עם ויאטנם הינה הגברת שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות והורדת שיעורי המכס הוויאטנמים המוטלים על יצואנים ישראלים על-ידי השוואתם לשיעורי המכס המוטלים על יבוא מהאיחוד האירופי ומארה"ב.
בתמורה הבטיחה ישראל לנהוג ביבוא מוויאטנם כביבוא מכל מדינה שלישית אחרת. לפיכך, ישראל הסירה את החובה בקבלת רישיון כתנאי מקדים ליבוא מוויאטנם.
הנספחת המסחרית של ישראל בוויאטנם, אתי לוי, בשיתוף עם השגרירות הישראלית בהאנוי, כבר החלה בפעילות מאומצת לקידום התעשיה הישראלית בוויאטנם. הגעת משלחת אנשי העסקים הוויאטנמים בראשות סגן השר אשר ישתתף בכנס "עשיית עסקים עם ויאטנם" שיתקיים היום הינה תוצאה של פעילות זו.
עמירם הלוי מוסיף שהסחר ההדדי בין ישראל לוויאטנם עמד בשנת 2004 על 76 מיליון דולר (עלייה של 46% לעומת שנת 2003). היצוא בשנת 2004 עמד על 28 מיליון דולר (עלייה של 59% לעומת שנת 2003).
ענפי היצוא העיקריים הינם: כימיקלים (64%), מכונות ומכשירים (22%), מוצרי פלסטיק (7%). היבוא בשנת 2004 עמד על 48 מיליון דולר (עליה של 41% לעומת שנת 2003). ענפי היבוא העיקריים הינם: מוצרי צמחים (34%) וטכסטיל (25%).
בתשעת החודשים הראשונים של 2005 רשם היצוא הישראלי לוויאטנם גידול מרשים ודומה לזה שנרשם בשנה הקודמת - 58%. היצוא עמד בתקופה זו על 25 מיליוני דולר. היבוא בתקופה זו רשם גידול של 30% ועמד על 43 מיליוני דולר.

תאריך:  16/11/2005   |   עודכן:  16/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עד להחלטת בית הדין לעבודה בנושא משעה ההסתדרות את השבתת שירותי הקבורה
ברוך לוי
ועדת המחקר בראשות המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר, אישרה 15 תוכניות מחקר ופיתוח בהיקף השקעה של כ- 35.5 מיליון ש"ח    התוכניות שאושרו - בתחומי התקשורת, ביוטכנולוגיה, אלקטרוניקה ועוד
שלומי דיאז
קרעו שקים בהם אוחסן הפרי    נתפסו על-ידי חיילים שהעבירו אותן למשטרה
ברוך לוי
40 חברות מזון משתתפות בסיוע מכון היצוא בתערוכת "כושר פסט" הנערכת השבוע בארה"ב    יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא מעריך: השנה צפוי גידול של 25% ביצוא המזון לארה"ב    טוען: ארה"ב מהווה פוטנציאל ענק ליצואני המזון הישראלים - שוק המזון הכשר מוערך בכ- 165 מיליארדי דולרים
יוסי עבדי
שר החוץ סילבן שלום, חתם על הסכם לתוכנית אזורית בחקלאות הכוללת את ירדן, מצרים והרשות הפלשתינית    דנמרק היוותה החוליה המקשרת    השר שלום: "מקווה כי זוהי תחילת הדרך לשיתוף פעולה עתידי בין ישראל ומדינות האזור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il