X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוטר מג"ב הורשע שלא מנע את התחרות שמהלכה נהרג חברו ערער על הרשעתו אך בימ"ש דחה את הערעור
▪  ▪  ▪

יוסף חוג'יראת, שוטר מג"ב לשעבר, הורשע בחודש מאי בבית המשפט המחוזי בנצרת בגין אי-מניעת עבירה במהלכה נהרג שוטר מג"ב אחר, בעת שהוא וחברו שיחקו בתחרות "שליפות אקדח". חוג'יראת נידון לחודשיים עבודות שירות אך הגיש ערעור לבית המשפט, בטענה שזה התעלם מתסקיר שירות המבחן שהמליץ לא להרשיעו.
תחילה הוגש נגד המערער כתב אישום בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות. נטען כי במהלך שירותו כשוטר מג"ב בבסיס גן נר, כאשר יחד עמו שירתו גם סמי סועאד ז"ל ואסף גוהרי.
ביום 8.5.01, במהלך שיחה שנוהלה בין השלושה, החליטו סועאד המנוח ואסף גוהרי לערוך ביניהם תחרות שליפה, במהלכה אמורים היו לשלוף ולכוון איש-איש את אקדחו נגד רעהו, לדרוך וללחוץ על ההדק כך שתיווצר פעולת נקירה.
תחרות אומללה זו הביאה בסופו של דבר למותו של סועאד כתוצאה מפגיעת כדור שנורה מאקדחו של גוהרי.
מלכתחילה נטען בכתב האישום המקורי, כי המערער ניצב, לבקשת המנוח, בין שני המתחרים ונתן את האות לביצוע השליפות.
בשלב כלשהו, במהלך שמיעת הראיות, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, לפיו יתוקן כתב האישום על-ידי כך שימחקו ממנו עובדות, לרבות הטענה כי הוא זה שנתן את האות, וסעיף האישום יומר למעשה פזיזות ורשלנות. המערער הודה בעובדות כתב האישום המתוקן, ונקבע כי ביצע את העבירה שיוחסה לו.
על-פי הסדר הטיעון, נשלח המערער לקבלת תסקיר שירות המבחן אשר נתבקש להתייחס גם לעניין הרשעתו, כשכל צד הותיר בידיו את האפשרות לטעון בנוגע להרשעה. בסופו של יום הרשיע בית המשפט בנצרת את המערער וגזר את דינו לשני חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות ומאסר מותנה למשך 6 חודשים.
חוג'יראת טוען בערעורו שבית המשפט התעלם מהמלצת שרות המבחן לא להרשיעו וטען גם כי העונש חמור. ב"כ המערער מדגיש, כי כתב האישום, לאחר תיקונו, אינו מייחס למערער את המעשה של מתן האות ולמעשה עוסק באי-מניעת המעשה. עוד נטען כי בית המשפט לא נתן משקל לנסיבותיו האישיות של המערער, גילו הצעיר, העדר הרשעות קודמות ולשאיפתו ללכת בעקבות אביו ולהתגייס לשירות קבע. הרשעתו, כך נטען, תיפגע קשות באפשרות שיקומו, תימנע את גיוסו ותיפגע ביכולתו למצוא פרנסה.
בנוסף, מפנה ב"כ המערער לכך שהעונש שהוטל על היורה בגין מעשיו הוא 6 חודשי עבודות שירות, ובנסיבות אלה, אין זה סביר שעונשו של המערער, נוכח חלקו בפרשה, יהיה אף הוא בעבודות שירות.
המדינה טענה מנגד שהיא מתנגדת לקבלת הערעור ומפנה לחלקו של המערער כפי שהוגדר בכתב האישום המתוקן, לפיו "איפשר במעשיו ובמחדליו את קיום המשך השליפות", וכן: "המשיך בביצוע המשחק כשהוא ידע או צריך היה לדעת שהמשחק עשוי להסתיים במות אחד המשתתפים".
לטענת המשיבה, הרשעתו של המערער הינה תוצאה של חומרת העבירה ובעניין זה לא מתקיימים המבחנים שנקבעו בהלכה להמנעות מהרשעה.
בית המשפט העליון דחה את הערעור, וקבע, בין היתר, כי "כאשר עסקינן בעבירות רשלנות הנוגעות לטיפול בנשק, גם אם לא יוכל המערער להתגייס עקב הרשעתו, מדובר בנזק שהוא בלתי סביר בנסיבות העניין. אשר לחומרת העונש, לא מצאנו כי העונש שהוטל על המערער הינו בלתי סביר ובוודאי שאינו חורג מן המידה הראויה באופן המצדיק התערבות. זאת אף בהשוואה לעונש שנגזר על המבצע העיקרי, כאשר על המערער כאן נגזר שליש העונש שהוטל עליו".
בית המשפט העליון הורה למערער להתייצב לריצוי המאסר בדרך של עבודות שרות במתנ"ס דרוזי בשפרעם, ביום 1.12.05.

תאריך:  16/11/2005   |   עודכן:  19/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
הנה עוד אחד מהסיפורים המוזרים שמספקת לנו ארה"ב: צעירה אמריקנית החליטה להינשא לגבר שירה, פצע וחטף אותה לפני 3 שנים    "נועדנו להיות אחד עם השנייה", היא כותבת    בתוך כך, בית המשפט שלח את היורה ל-20 שנות מאסר כעונש על אותו אירוע ירי
שלומי דיאז
תקף ואנס ילדות באזור הנגב ובלכיש    נידון ל-30 שנות מאסר    טען בערעור שלא התחשבו במצבו הנפשי
מחלקה ראשונה
משפטו של ח"כ פרץ מתקיים בבית משפט השלום בתל אביב    העונש נתון עתה לשיקול דעתו של בית המשפט    היועמ"ש מזוז דחה בקשת פרץ להימנע מדרישה שלא להטיל עליו עונש חמור
ברוך לוי
סקר שנערך בהתאחדות התעשיינים מגלה, כי בשנה האחרונה חלה עלייה ריאלית של 1.7% בהוצאות משפחה על מזון    משק בית בישראל מוציא כיום על מזון כ-1,890 שקלים בממוצע לחודש
יוסי עבדי
חרף התנגדותו של שרון, נפגש שר החוץ עם יו"ר הרשות במהלך ביקורו בתוניס    משרד החוץ: "הפגישה – מקרית"    אבו מאזן: "יש להמשיך במגעים המדיניים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il