X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במכתב ששיגר לנשיא ארה"ב מבקש הרב אליהו שיחרורו לאלתר של פולארד בשבוע הבא הפגנת המונים בירושלים למען שחרורו
▪  ▪  ▪
[מימין לשמאל: לורה בוש וגילה קצב. ברקע: מפגינות למען פולארד]

מירב לוי
אסתר פולארד: הפרסומים על השחרור מופרכים

עידן יוסף
הרב כדורי ביקש מהנשיא בוש לשחרר את פולארד

מירב לוי
לבנת הורתה על שעת מחנך בנושא פולארד

ביום שני הקרוב (21.11.05) ימלאו 20 שנה למאסרו בכלא האמריקני של המרגל למען ישראל, יונתן פולארד. במכתב ששיגר הרב הראשי לשעבר, הראשון לציון הרב מרדכי אליהו לנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש כתב הרב אליהו כי הוא מוכן להיות ערב לפולארד, לקחתו תחת חסותו ולקבל עליו אחריות מלאה.
מכתבו של הרב אליהו מצטרף למכתב ששלח בעבר המקובל הרב יצחק כדורי לנשיא בוש ובו ביקש ממנו לשחרר את פולארד. "נפגשתי עם יונתן פולארד בהזדמנויות אחדות. פגשתי אדם מכובד, אדם בעל רגשות אציליים, הראויים להתחשבות מיוחדת", כתב הרב אליהו לבוש במכתבו [עיין בסוף הכתבה].
הרב מרדכי אליהו כתב במכתבו כי לא לחינם נבחר לשמש כנשיא, ו"חזקה עליך לפעול בדרך הנושאת חן בעיני השם, ולהיות כמותו סולח ורחמן".
לורה בוש לא שכחה למסור מכתב לפולארד
נזכיר, כי לפני כחצי שנה הפגינו (יום א', 22.5.05) עשרות פעילים למען פולארד וקראו באנגלית "שחררו את פולארד עכשיו" מול בית הנשיא בירושלים בעת ביקורה של אשת נשיא האמריקני, לורה בוש, במקום. הפעילים החזיקו בידיהם תמונות של פולארד ושלטים "יהונתן פולארד אסיר ציון".
גם אשת הנשיא, גילה קצב, לא נותרה אדישה לנושא, והגישה ללורה בוש מכתב עליו חתומות 13 חברות כנסת מכל סיעות הבית, הקורא לממשל ארה"ב לפעול למען שחרורו של פולארד מהכלא. המכתב הוא יוזמה משותפת לח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) והתנועה לשחרור פולארד. "אנו שמחים שקצב לא נהגה כמנהגו של שרון ולא שכחה למסור המכתב", אמרו אז בתנועה.
לאחר מכן המשיכה בוש לביקור בכותל המערבי. שם נתקלה בהפגנה של עשרות נשים למען יונתן פולארד. הנשים הניפו את תמונתו של פולארד וקראו לארה"ב לשחרר אותו.
עזאם עזאם ואסירי ציון בהפגנה למען פולארד
אתמול (יום ד', 16.11.05) הורתה שרת החינוך, לימור לבנת, לכל בתי הספר בישראל לקיים בשבוע הבא שעת מחנך בנושא יונתן פולארד.
ביום רביעי הקרוב (23.11.05) יקיימו הפעילים למען שחרורו עצרת המונים בכיכר פריז בירושלים בהשתתפות רעייתו, אסתר פולארד, אסירי ציון ופדויי שבי שביניהם עזאם עזאם, נציגי תנועות הנוער וארגון הסטודנטים הארצי.
מכתב הרב מרדכי אליהו (תרגום מאנגלית)
אדוני נשיא ארה"ב הנכבד, מר ג'ורג' בוש
ברכות ושלומות לך מירושלים!
...הנני פונה אליך הן כנשיא והן כאדם - כאדם ישר והגון בעל שם טוב, הידוע בעזרתו לזולת, וכנשיא אשר בידיו הכח והעצמה לפעול למען כלל הציבור, ולטובת הפרט.
דאגתי נתונה ליונתן פולארד (השם ישמרהו). בכוחו של מי שמכהן בתפקיד כה רם לנהוג לפנים משורת הדין. בספר תהלים כתוב: "כי עמך הסליחה למען תיורא" (קל ד). רבותינו פירשו פסוק זה במובן, שכאשר הקדוש-ברוך-הוא סולח - זה מחזק את היראה אצל מאמיניו. הקדוש-ברוך-הוא רומם אותך והביאך לתפקיד הנישא של נשיא מעצמה גדולה - חזקה עליך לפעול בדרך הנושאת חן בעיני השם, ולהיות כמותו סולח ורחמן.
יונתן פולארד עשה מה שעשה לפני עשרים שנה. הוא נענש מעבר לכל פרופורציה. הגיעה השעה לשחרר אותו ולשלוח אותו הביתה לירושלים. אני מוכן להיות ערב לו, מוכן לקחתו תחת חסותי ולקבל עליו אחריות מלאה. נפגשתי עם יונתן פולארד בהזדמנויות אחדות. פגשתי אדם מכובד, אדם בעל רגשות אציליים, הראויים להתחשבות מיוחדת.
על-פי חז"ל, כל המרחם על הברית, הקדוש-ברוך-הוא מרחם עליו. כבוד הנשיא, עשה מעשה נאצל זה, ואני מאמין שבגמולך הטוב ליונתן פולארד, הינך גומל טוב לעם האמריקני, למדינת ישראל ולעולם כולו.
אנא שחרר אותו לאלתר. ברכותי שהקב"ה ינהיג אותך בדרך הנכונה והראויה, שתזכה לפעול בדרכים ישרות ולהצליח הן במישור האישי והן במישור הציבורי, ככתוב בספר בראשית: "ויהי השם את יוסף ויהי איש מצליח" (לט ב). השם עמך, עשה והצלח!
ברגשי הוקרה,
הרב מרדכי אליהו
הרב הראשי לישראל לשעבר

תאריך:  17/11/2005   |   עודכן:  17/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מזכירות הליכוד התכנסה לפנות ערב כדי לדון בהקדמת הבחירות והפריימריז במפלגה    "הנחת העבודה שלי היא כי הליכוד ירוץ מאוחד בבחירות", אמר כץ
נוה יוסף
בפסק דינו קובע נשיא בית הדין הארצי לעבודה כי תנאי פרישה הינם חלק בלתי נפרד מהליך הפיטורים
ניר וייס
שופטת השלום לורך, הוקיעה את "תת-תרבות הסכין", וציינה בגזר-דינה, כי מחובתו של ביהמ"ש להעלות את תרומתו באמצעות ענישה מחמירה "כאשר בהעדר נסיבות יוצאות דופן במיוחד, מי שיעשה שימוש בסכין לפגיעה בחברו, ידון למאסר בפועל משמעותי ומוחשי"
גלית יצחק
החורף הגיע ואנו מתחילים להוציא החוצה את התנורים השונים    היזהרו - שימוש לא זהיר באמצעי החימום השונים עלול להוות סכנת נפשות    מכון התקנים הישראלי מציע כללי זהירות ושימוש נכון באמצעי החימום
שלומי דיאז
חשוד כי נטל ממחסן בכנסת חומר הקשור לכאורה לחקירתו בחשד להצבעות הכפולות    היחידה הארצית לחקירות הונאה דרשה לחקור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il