X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
מקורב לאבו מאזן ל-Nfc: צפויים פיטורי שרים נוספים

שר האוצר הפלשתיני פיאד מתפטר

אתר אינטרנט פלשתיני דיווח שהסיבה נעוצה במחלוקת עם היו"ר אבו מאזן, אך נראה שמדובר בלא יותר מאשר צעד טכני שנועד לאפשר לו להשתתף בבחירות
▪  ▪  ▪

שר האוצר הפלשתיני, סלאם פיאד, מתפטר מממשלת אבו עלא, כפי הנראה כצעד טכני שנועד לאפשר לו להשתתף בבחירות למועצה הפלשתינית המחוקקת (הפרלמנט) המתוכננות ל-25 בינואר. כך מאשרים (שבת, 19.11.05) מקורות פלשתינים.
על-פי חוק הבחירות ברשות, על כל נושא משרה ציבורית להתפטר מתפקידו עד חודשיים לפני מועד הבחירות, אם ברצונו להתמודד בהן. זו הסיבה שבתקופה האחרונה נרשם גל פיטורים של דרגים בכירים במנגנוני הביטחון של הרשות, וגלי פיטורים נוספים צפויים עוד בימים הקרובים.
על התנאי המחייב הזה נמתחה לא מעט ביקורת בשבועות האחרונים מצד בכירים ברשות, שכן במידה ולא יזכו במושב בפרלמנט, חזרתם לתפקיד הקודם כלל אינה מובטחת. מבלי להיכנס לפרטים, התפטרות השרים הייתה כה צפויה, עד שהפרלמנט אף החליט שלא להצביע אי אמון בממשלת אבו עלא, מתוך הבנה שכך או כך, היא חיה על זמן שאול.
גורם בכיר בלשכת יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר הערב ל-Nfc, כי סלאם פיאד אינו היחיד שמתפטר מהממשלה, ולא מן הנמנע ששרים נוספים יגישו את התפטרותם תוך ימים. לדבריו, התפטרותו של פיאד והשרים שיצטרפו אליו תיכנס לתוקפה ביום חמישי הבא, קרי, יום אחד לפני סגירת הרשימות.
לא ברור כיצד תתנהל הרשות בתקופה זו של ריק שלטוני. כמו כן, עדיין לא ידוע כיצד בכוונת ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, לפעול בהקשר זה - כלומר האם גם הוא שוקל להתפטר מתפקידו.
בסוכנות הידיעות הפלשתינית 'מען' דווח הערב, כי פיאד התפטר על-רקע חילוקי דעות עם היו"ר הפלשתיני, אך ככל הידוע, היחסים בין השניים לא עלו בתקופה האחרונה על שרטון. לפי הדיווח בסוכנות, מקור המתיחות בין פיאד לאבו מאזן, נעוץ בין היתר בהעלאת קצינים רבים בדרגה על-ידי האחרון מבלי ידיעת פיאד (והרי יש לכך משמעויות פיננסיות), וכן הביקורת שהטיח אתמול הבנק העולמי בדוח מטעמו לגבי התנהלות המערכת הכלכלית הפלשתינית.
עוד מדווחת הסוכנות כי לא ניתן היה להשיג את תגובתו של פיאד, משום שזה ניתק את הטלפון הנייד שלו. מקורביו של השר מסרו עם זאת לסוכנות, כי פיאד התפטר על-מנת להשתתף בפריימריז של הפת"ח בטול-כרם, שכן מנבאים לו סיכויים טובים לזכות בהן, וייתכן אף להציב אלטרנטיבה לשלטונו של אבו מאזן.
פיאד ידוע בקשריו הטובים עם אישים בישראל, בוושינגטון ובמערב, ולא פעם שורבב שמו כמי שעתיד להתמנות ליו"ר הרשות הפלשתינית. הוא משמש בתפקידו מאז ממשלת אבו מאזן הראשונה, ומעמדו נותר יציב יחסית לאורך התקופה.

תאריך:  19/11/2005   |   עודכן:  19/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
ברכב היה אישור כניסה לכנסת ומסמכים אישיים    המשטרה חוששת שהרכב יגיע לגורם עוין
עידן יוסף
במכתבו לנשיא המדינה כתב מנהל האגודה הבינלאומית לקידום ספרדי: "אם אלו שבנו את בית הכנסת הזה היו יודעים שבניין נטוש בספרד הנוצרית יוחלף תמורת פיסת קרקע בארץ-ישראל, היו מתהפכים בקבריהם"
אסף גדות
25 חברות סטארט אפ ישראליות יוצאות לארה"ב בניסיון לגייס כל אחת בין מיליון ל-10 מיליון דולר
אסף גדות
ידע מחשבים משיקה את ה- ice>Link FM, המאפשר התממשקות קלה של ה- iPod למערכת הקול ברכב
יואב יצחק
אנשיו הקרובים ביותר של שרון מספרים: שרון נוטה לפרוש מהליכוד    נמאס לו מהמורדים ומכל חברי הכנסת הרוכבים על גבו    ההצבעה לפיזור הכנסת - ביום רביעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il