X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ רומן ברונפמן מציע, כי אדם שהחזיק בסם מסוג קנביס או השתמש בו לצריכתו העצמית - לא יינקטו נגדו הליכים פליליים מציע עוד כי הכמות הנחשבת כמות לשימוש עצמי (שאין לעצור אדם בוגר בגינה) תוגדל מ-15 גרם ל-50 גרם
▪  ▪  ▪
ח"כ ברונפמן, לא להיטפל לאוכלוסיה נורמטיבית

ח"כ רומן ברונפמן, יו"ר הבחירה הדמוקרטית, הניח הצעת חוק חדשה שמבקשת לשנות באופן דרמטי את מדיניות הסמים הנהוגה בישראל. על-פי ההצעה, כל שימוש בסם הקנביס ואחזקת כמות סם הקטנה מ-50 גרם לאדם, לא ייחשבו לעבירה פלילית.
ח"כ ברונפמן מציע לתקן את פקודת הסמים המסוכנים. הצעת התיקון הראשונה קובעת כי: "אדם שהחזיק בסם מסוג קנביס או השתמש בו לצריכתו העצמית - לא יינקטו נגדו הליכים פליליים מכל סוג שהוא ולא יפתח כנגדו תיק פלילי". הסעיף השני לתיקון קובע, כי הכמות הנחשבת כמות לשימוש עצמי (שאין לעצור אדם בוגר בגינה) תוגדל מ- 15 גרם ל-50 גרם.
ח"כ ברונפמן טוען בדברי הסבר להצעתו: "הקנביס הינו הסם האסור הנפוץ ביותר בעולם ובישראל. זהו סם, שבהשוואה לשני הסמים החוקיים (אלכוהול וטבק) הנזק שלו קטן יחסית הן לחברה והן ליחידים. מידת ההתמכרות אליו דומה להתמכרות לקפה ונמוכה באופן משמעותי מהתמכרות לאלכוהול או סיגריות".
ח"כ ברונפמן ממשיך ואומר: "מדינות כדוגמת קנדה, אנגליה, בלגיה, הולנד ואחרות, שינו או נמצאות בתהליכי שינוי של מדיניות הסמים שלהן כך ששימוש אישי בסם מסוג קנביס אינו גורר סנקציות פליליות מכל סוג. על כן, מוצע לבטל את עבירת השימוש בקנביס. משטרת ישראל תוכל להפנות את המשאבים הרבים שהיא מפנה למאבק בשימוש בקנביס לעבירות שהנזק החברתי בגינן עולה על השימוש הזה בהרבה".
הצעת החוק, נמסר מח"כ ברונפמן, מתבססת על שני מחקרים מרכזיים שערכו השוואה בין הסכנות הבריאותיות שבשימוש בסמים החוקיים והלא חוקיים הנפוצים ביותר: דוח שהוצא בהנחיית משרד הבריאות הצרפתי, המכונה "דוח רוק" (1998), ומחקר שהוכן על-ידי החוקר האל מארגון הבריאות העולמי (1999).
שני הדוחות הסיקו ששימוש כבד בקנביס גורם פחות נזק מאשר שימוש כבד בסמים החוקיים (אלכוהול וטבק) והלא חוקיים הנפוצים האחרים. תשומת לב מיוחדת ניתנה לשאלה של תלות ושימוש לרעה. האל הגיע למסקנה שכל הסמים שהוא בדק יכולים לגרום לתלות. הסכנות העיקריות לבריאותם של המשתמשים באופן בלעדי בקנביס חלות רק על המשתמשים באופן קבוע, על בסיס יומיומי ולמשך מספר שנים. סכנות אלו כוללות את האפשרות לפתח תסמונת של תלות, ברונכיטיס כרונית, ומעורבות בתאונות דרכים אם המשתמש נוהג תחת השפעה חמורה של הסם, דבר שיכול לקרות גם למי שמשתמש מדי פעם.
ח"כ ברונפמן מוסיף כי: "מדיניות האיסור המוחלט המקובלת בישראל כשלה! כמות המשתמשים בסמים עולה משנה לשנה. הרשות למלחמה בסמים מאבדת את אמון הציבור על-ידי העברת מסר לא מדוייק ולא אמיתי שאין הבדל בין סמים קלים וקשים. אני מציע להתמקד בהסברה מקיפה ומהימנה על נזקי הסמים מכל סוג, אך במקביל לא להיטפל לאוכלוסיה נורמטיבית שמעשנת מדי פעם מריחואנה, ולהתמקד (מבחינת המשאבים) בשורש הבעיה - סחר בסמים ומשתמשים בטיפול יותר יעיל במשתמשי סמים קשים".

תאריך:  20/11/2005   |   עודכן:  20/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הסנדיי טיימס מדווח: מפקד הכוחות האמריקנים בעירק הציג תוכנית נסיגה איטית    פיגועים סמוך למלון בו שוהים עיתונאים זרים רבים    פיגועים אירעו בלוויתו של שייח' שיעי בצפון המדינה ובשני מסגדים סמוך לעיר חנקין
יואב יצחק
יו"ר הכנסת דחה ליום רביעי את ההצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת, בגלל הדיון וההצבעה על אי-אמון ביום שני    ח"כ גלאון: לא נוותר על ההצבעה ביום שני מכיוון שאין תאריך מוסכם לבחירות
יפעת גדות
מומחים קושרים יותר מ-7 מיליון מקרי מוות מסרטן בכל העולם שהיו בשנת 2001 ל-9 גורמי סיכון פוטנציאלים הניתנים לשינוי
יפעת גדות
באמצעות הביקור פתח סאדאת דרך לתהליך של שלום עם ישראל, ששיאו היה בחתימת ההסכם ב-1979
עידן יוסף
"צריך אדם לדעת: מערך וליכוד - כולם הבל, מעשה תעתועים", אמר הרב בדרשתו השבועית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il