X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבית הלבן לא מאמין כי א-זרקאווי מת שבטו הירדני של א-זרקאווי פרסם מודעות בעיתונים שכוונו בעיקר לעבדללה מלך ירדן השבט הודיע כי הוא חף מפשעיו של מנהיג תא אל-קאעידה על ההודעה חתום גם אחיו של א-זרקאווי
▪  ▪  ▪

רשתות טלוויזיה ערביות דיווחו הערב (יום א', 20.11.05) כי מנהיג אל-קאעידה בעירק, אבו מוסאב א-זרקאווי נהרג במהלך פעילות מבצעית של צבא ארה"ב בעיר מוסול בעירק. על-פי הדיווח, א-זרקאווי פוצץ את עצמו, כי להימנע מנפילה בשבי לאחר שכוח חיילים גדול של צבא ארה"ב הקיף את הבית בו הסתתר יחד עם חמושים נוספים. בבית הלבן אמרו, כי לא סביר להניח כי אכן מדובר בא-זרקאווי וכי המידע אינו אמין.
בתקשורת הערבית מציינים, כי כוח של צבא ארה"ב הקיף את המבנה שבאותה שעה היו בו שמונה חשודים בהשתייכות לארגון אל-קאעידה. במקום התנהלות חילופי אש וכן פיצוץ, ככל הנראה כדי למנוע לכידה של המבוקשים בחיים. "לפחות שלושה חמושים הפעילו מטען חבלה והתאבדו", ציין גורם משטרה עירקי. מצבא ארה"ב נמסר, כי 11 חיילים אמריקנים נפצעו במהלך חילופי האש.
גורמי ממשל אמריקנים בוושינגטון מסרו הערב כי לא ידוע מי הם ההרוגים. כשנשאלו על-ידי אנשי סוכנות AP האם א-זרקאווי בין ההרוגים הם ענו: בשעה זו מתנהלים מאמצים כדי לקבוע האם הוא נהרג".
א-זרקאווי הצליח להימלט מידי הצבא גם בעבר. בפברואר 2005 אמרו בצבא כי כמעט והצליחו ללכוד את ראש תא אל-קאעידה בעירק, אך כאמור לבסוף הוא הצליח לברוח. במאי דיווח ארגון אל-קאעידה כי א-זרקאווי נפצע.
שבטו של א-זרקאווי מתנער מפשעיו
מוקדם יותר נודע, כי השבט הירדני של מנהיג אל-קאעידה בעירק מתכחש לאבו מוסאב א-זרקאווי. השבט, חליילה-בני-חסאן, פרסם מודעה בעיתוני ירדן בה הוא אומר את הדברים בריש גלי. "אנחנו מוקיעים לחלוטין את כל פעולות הטרור שבוצעו על-ידי אחמד פאדל נזאל אל חליילה, הידוע בשם אבו מוסאב א-זרקאווי, ומאשרים כי אנו, בניו של שבט חליילה, מתכחשים לו".
ההצרה כוונה לעבדללה מלך ירדן. עוד נאמר בה: "אנחנו מודיעים, וכל האנשים הם עדינו, כי אנחנו הבנים של שבט חליללה חפים מפשעיו ומכל מה שנובע ממנו, כל פעולה, טענה או החלטה. אלה אשר מעזים לבצע פעולות כאלה בממלכה הגאה שלנו אינם ירדנים ואין להם שום קשר כלשהו לירדן, לא שתו את מימיה ולא נהנו מהגנתה, כי הירדנים אינם דוקרים את עצמם בחנית שלהם ואנחנו מנתקים קשרים עימו עד יום הדין".
ההודעה פורסמה ימים ספורים לאחר שא-זרקאווי תמך בפיגועים שאירעו בעמאן שבידרן, בהם נרצחו 59 איש, בעיקר אזרחים ירדנים. בהצהרתו אמר א-זרקאווי כי הוא מזהיר מפני התקפות נוספות. בקלטת וידאו שפרסם אמר כי הפיגועים לא היו אמורים לפגוע בחתונה אשר התקיימה באזור וכי למעשה הכוונה היתה לפגוע באמריקנים אשר שהו במקום. "אלוהים יודע שההחלטה לפגוע בבתי המלון הללו התקבלה רק לאחר שווידאנו כי הם הפכו לבסיס ליהודים ולאמריקנים", אמר.
על ההצרה שפורסמה בעיתונות הירדנית חתמו 60 איש, בהם אחיו של א-זרקאווי, סאייל פדאל נזאל א-חליילה, ובכירים בממשל.
עינו את א-זרקאווי?
אדם אשר היה בעבר 'חבר לתא' של א-זרקאווי טען אמש, כי גורמים בכלא הירדני עינו, באופן קבוע, את א-זרקאווי, בשנות התשעים, והחזיקו בו במשך שישה חודשים בבידוד. יוסף רבאבה אמר עוד, כי "הוא (א-זרקאווי) שנא את שירותי המודיעין... והרשויות לא ידעו כיצד להתמודד עם האידיאולוגיה החדשה שלו". עוד הוא אומר על חברו לתא: "הוא חילק את העולם בין מוסלמים וכופרים... היה לו חינוך צר מאד, אינטיליגנציה בינונית, אבל הוא היה מאד אמיץ".

תאריך:  20/11/2005   |   עודכן:  21/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
על-פי החשד, נהג האב להתקלח עם בתו ולבקש ממנה לסבן את גופו
מירב לוי
במרכז טאוב מתריעים: בתקציב הנוכחי אין
מענה להידרדרות החברתית    "הממשלה מצמצת הוצאותיה ואינה מאשרת הוצאות לשירותים חברתיים"
מחלקה ראשונה
המחירים בתל אביב: 70-30 דולר למ"ר    המקומות הזולים ביותר - באר שבע ואילת: 20-14 דולר למ"ר
גלית יצחק
פיילוט לשירות החדש מתקיים בימים אלה בסניף סופר סנטר אשקלון    בין המנות המוצעות: שניצלונים, חזה עוף בגריל ועוד, במחיר של 30 שקלים    מנה אחת מספיקה ל-2-3 ילדים
הדר פרבר
עוצמה הרעידה - 6.5    עד כה לא דווח על הרוגים    לא פורסמה אזהרת צונאמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il