חדש באתר המכירות P1000 מקבוצת smile-אינטרנט זהב:
"קניה בטוחה פי 1000": אתר המכירות P1000, מקבוצת smile-אינטרנט זהב ויורוקום, מספק לקונה תעודת אחריות - החזר כספי מלא אם לא יתקבל המוצר.
האתר ממבטיח כי במקרה שהצרכנים לא יקבלו את המוצר שהזמינו מהספק המבצע את המכירה, יינתן להם החזר כספי מלא, כאמור, חידוש אשר הופך את הרכישה לבטוחה יותר.
דובר מטעם החברה מסר ל-Nfc כי את הפיצוי מספק האתר, ומדגיש כי ל-p1000 יש גיבוי כלכלי של אינטרנט זהב ויורוקום, אשר מבטיחים את כספו של הצרן גם ם יבואן כזה או אחר ייקלע לקשיים כספיים. עוד הוא מדגיש, כי באופן מעשי - לאתר P1000 קל יותר כעת לגבות את הלקוחות, כשמאחוריו עומד גב כלכלי כה איתן קרי אינטרנט זהב ויורוקום. "אפשר להיות בטוח שגם אם יקרה משהו לאחד הספקים הלקוח יקבל את מה שמגיע לו". עוד נמסר מהאתר, כי כעת מספק P1000 אפשרות ללקוח להחזיר את מוצר תוך 14 יום, באם אינו מרוצה.
לדברי דני אלוביץ', מנכ"ל אתר P1000: "המסחר האלקטרוני הופך ותופס מקום מרכזי כזירת המכירות הפעילה ביותר בישראל. תעודת האחריות שמספקת P1000 מבטיחה ללקוחות הרוכשים באמצעות האתר ביטחון מלא כי יקבלו את המוצרים שרכשו, ללא תלות בספקים השונים. אני משוכנע כי לקוחות חדשים רבים יצטרפו בחודשים הקרובים למאות האלפים שנהנים ממחירים אטרקטיביים ברכישות באתר".
סקרים שנערכו בחודשים האחרונים בקרב גולשים ברשת האינטרנט מצביעים על כך שאחד המחסומים העיקריים של גולשים באינטרנט מביצוע רכישות באמצעות אתרי מכירות, הוא החשש שלא יקבלו את המוצרים שהזמינו. הסקרים הראו גם כי לקוחות שהתנסו ברכישות באינטרנט חוזרים לרכוש ואפילו רוכשים מוצרים יקרים באמצעות מכירות פומביות ומכירות קבוצתיות.
אלוביץ: "לקוחות שרוכשים באינטרנט חייבים לבחון את היציבות הכלכלית והכספית של החברה המפעילה את האתר בו הם מבצעים את העיסקה. לאתר P1000 יש גב כלכלי של קבוצת smile-אינטרנט זהב וקבוצת יורוקום, מה שמבטיח ללקוח ביטחון מוחלט ברכישת מוצרים באתר".
הספקים אשמים לפני מספר חודשים הודיעה הנהלת האתר כי החליטה למזער את הפגיעה בלקוחות שרכשו דרכה מוצרים מחברת נתי סקאל אשר לא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה. בעקבות לחץ תקשורתי, בין היתר, החליטה החברה להחזיר ללקוחות את כספם. כל זאת, לאחר שהחברה הודיעה כי לא תוכל להחזיר את הכסף לגולשים, והציעה תחליפים למוצרים.
גם על-פי תנאי האתר מבהירה החברה כי אם אין באפשרות היצרן לספק את המוצר לאחר שאזל מהמלאי, שומרים לעצמם הספקים את הזכות להגיש מוצר חלופי ואם יסרב לכך הלקוח - תבוטל ההזמנה וכרטיס האשראי לא יחויב.
אחריות משפטית שאלת אחריות אתרי מכר לעסקות המבוצעות באמצעותם כבר נקבעה על-ידי בתי המשפט לא פעם. בפסקי דין קבעו בתי המשפט כי המשווקים באמצעות אינטרנט, חוברות וכו', אינם יכולים להתנער מאחריותם לנזק הנגרם לצרכנים על-ידי אי אספקת המוצרים בטענה כי הינם מתווכים בלבד. גם לפיכך, חזר בו האתר והודיע כי יחזיר ללקוחות את המגיע להם. כעת, כאמור, נמצא פיתרון המעוגן בתעודת האחריות המובטחת.