X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חתמה על הסכם עם רשת בתי מרקחת בסין המעניק לה פרישה של 37 סניפים ממשיכה לפתח את הרשת בפולין אשר תגיע ל-50 סניפים תוך 3 שנים בישראל - יפתחו סניפים באופקים, שדרות ודימונה
▪  ▪  ▪
יאיר עשהאל

רשת סופר פארם פותחת היום את יריד הקניות המסורתי ה-14 במספר, שבו משתתפים למעלה מ-70 ספקים. הרשת נערכת לרכישת סחורה בשווי מוערך של 28 מיליון שקל.
2006 מסתמנת כשנה שבה מגדילה רשת סופר פארם את דריסת רגלה בשווקים חיצוניים: הרשת השלימה את חתימת הסכם השותפות עם רשת בתי מרקחת מובילה בסין, הכוללת כיום 37 סניפים ברחבי המדינה.
סניפים אלו יומרו לסניפי סופר פארם במהלך השנה הקרובה ויותאמו לפורמט עליו מבוססים סניפי הרשת בישראל. במסגרת מהלך זה יורחבו הסניפים גם לתחום הטואלטיקה, הקוסמטיקה, התינוקות והלייף סטייל.
ליאור רייטבלט, מנכ"ל רשת סופר-פארם: "אני מאמין שהניסיון שצברנו בשוק הפולני, יחד עם ההצלחה של המודל העסקי שאנו מפעילים בישראל, יאפשרו לנו למקסם את ההזדמנות של השוק הסיני. אנו נערכים לפרישה של מאות סניפים בסין בשנים הקרובות".
פולין - 50 סניפים תוך 3 שנים
השבוע פותחת רשת סופר פארם סניף חדש בפולין, ובכך מגיע מספר הסניפים ל-13. בשנת 2005 פתחה הרשת 7 סניפים חדשים בפולין. הרשת מתוכננת להגיע לפרישה של 50 סניפים עד שנת 2009. 11 מהסניפים המיועדים להיפתח ממוקמים בקניונים המובילים במדינה.
היקף ההשקעה בפתיחת כל סניף - 250 אלף דולר.
מחזור מכירות שנתי של חנות ממוצעת בפולין עומד על 2.5 מיליון דולר, סכום המקביל למחזור של 4 מיליון דולר במונחי מכירה בישראל. ההבדל בין הנתונים נובע מהעובדה שהמחירים בפולין נמוכים יותר וסל הרכישות של לקוח קטן יותר מזה של הלקוח הישראלי.
כיום מפעילה הרשת 4 סניפים בוורשה, 2 סניפים בברסלב, וסניפים נוספים בערים המרכזיות - פוזנן, אוטולה, קטוביץ, גנדק, דדן, קרקוב וטורון.
פיתוח עסקי בישראל - התרחבות לפריפריה
רשת סופר-פארם תסיים את שנת 2005 עם 117 סניפים. 6 מהם נפתחו בשנה האחרונה. הרשת חתומה על חוזים לפתיחת 30 סניפים נוספים בשנים הקרובות.
בעקבות הצלחת הסניפים שנפתחו בערים קריית שמונה, עפולה, קריית גת, לוד ורמלה, תרחיב השנה הרשת את פרישתה לערי פריפריה: הרשת חתמה על הסכמים לפתיחת סניפים בנתיבות, אופקים, דימונה, נתיבות ושדרות, ולאחרונה נפתחו סניפים חדשים במגדל העמק וסניף שני בקריית גת.
יאיר עשהאל, משנה למנכ"ל רשת סופר-פארם: "אנו רואים פוטנציאל משמעותי בערי הפריפריה שהוכחו השנה כהשקעה נכונה; אני מאמין כי בסניף ה-160 ימוצה פוטנציאל הגידול של הרשת בישראל ועיקר המשאבים יושקעו בפיתוח שווקים חדשים".
במהלך 2005 ביקרו בסניפי הרשת בממוצע 2.5 מיליון לקוחות בחודש.
המותג הפרטי
"לייף", המותג הפרטי של רשת סופר פארם, מהווה כיום 13% מהמחזור של הקטגוריות שבהן הוא פעיל. 25% מהסלים הנקנים בסופר פארם מכילים מוצר של לייף, כאשר מחזור המכירות השנתי של מוצרי לייף בסופר פארם עומד על 180 מיליון שקל. בשנה האחרונה גדלו מכירות מותג לייף ב-10% בחנויות זהות.
המותג כולל למעלה מ-400 מוצרים. בשנה האחרונה נכנס המותג הפרטי לתחומי הספא, משקפי השמש לילדים, עדשות מגע, סכיני גילוח, היגיינת הפה ועוד.
עשהאל: "המותג הפרטי מהווה נכס אסטרטגי בהתמודדות שלנו מול התחרות והשינויים הרבים בתחום הקמעונאות. אסטרטגית הפיתוח של המותג הפרטי תמשיך להתמקד בתחום הבריאות והיופי שהם עסקי הליבה של הרשת, ולא תגלוש לתחומים אחרים".
בשנה הקרובה צפוי המותג הפרטי להיכנס לתחומים נוספים, בהם מזון בריאות, משקפי קריאה, הרחבת קו התרופות ללא מרשם ותוספי התזונה, תחומי הקוסמטיקה - לקים, ליפגלוס ועפרונות איפור, וכן יורחבו קווי הטיפוח ומוצרי התינוקות.
עדשות מגע
רשת סופר-פארם אשר החלה לפני כ-5 חודשים בפיילוט למכירת עדשות מגע בחלק מסניפי הרשת, הרחיבה בעקבות ההיענות הגדולה את פריסת המוצרים לכל 116 סניפי הרשת.
הרשת מציעה עדשות מגע של המותגים לייף, פוקוס וחניתה, אשר נמכרים במחירים הנמוכים ב-25% ממחירי השוק. עשהאל צופה כי הרשת תתפוס 15% משוק עדשות המגע תוך שנה.
OTC
סופר פארם השקיעה השנה 5.5 מיליון שקל במסגרת ההיערכות ליציאת תרופות ה-OTC מחוץ לבתי המרקחת ובקמפיין הסברה.
בכל 115 סניפי הרשת הותקנו מסכי נגיעה המאפשרים ללקוח לקבל אינפורמציה לגבי השימוש בתרופה, האזורים שבהם נמכרים מוצרי ה- OTC בודלו משאר חלקי החנות ונעשתה השקעה נוספת בנושא סידור המדפים והצבת קופות אקספרס.
לדברי עשהאל: המהלך של יציאת תרופות ה-OTC מחוץ לבית המרקחת הביא לגידול של 5% בהיקף מכירת תרופות ה-OTC ברשת.
עם זאת, 30% מהרכישות עדיין נעשות בבית המרקחת, בשל העובדה שהעלות לצרכן הינה משתלמת יותר (העלות פר כדור הינה נמוכה יותר).
מותג "לייף" הצליח לבסס את עצמו בתחום ה-OTC ולתפוס 13-28 אחוזים מהקטגוריה שבהן הוא משחק בתחום ה-OTC.
הרחבת רשת סופר לינק
סופר פארם תרחיב השנה את פעילותה בתחום מוצרי התקשורת. הרשת חתמה על הסכם למכירת 50% מרשת סופר לינק, תת הרשת למוצרי תקשורת וטלפוניה, לקבוצת סולגוד תקשורת, בבעלות דן מכנס.
רשת סופר לינק כוללת 6 סניפים עצמאיים (מחוץ לסניפי סופר פארם) על שטח של 50 מ"ר כל אחד, הממוקמים בחיפה, הרצליה, תל אביב, ירושלים ופתח תקווה. סניפי הרשת מציעים את כל מגוון פתרונות התקשורת - מכשירי סלולר, תקשורת בינלאומית, ציוד לתקשורת קווית, טלפונים אלחוטיים, מכשירי פקס ועוד.
הכנסת סולגוד לרשת תאפשר להגדיל את מספר הסניפים לכ-15 בתוך שנה וחצי. הרשת תשמור על השם סופר לינק.
מועדון לייףסטייל
מועדון "לייף סטייל", אשר הוקם לפני 7 שנים, כולל 282 אלף לקוחות. המועדון הצליח להגדיל השנה את מחזור המכירות ב-9% ולהגיע להיקף המוערך בלמעלה מ-850 מיליון שקל. פעילותו מהווה כיום 27% ממחזור העסקות של רשת סופר-פארם, הדומיננטית מבין הרשתות מבחינת הרכישות בכרטיס המועדון.
תדירות הקניה של לקוחות המועדון בסניפי סופר פארם גדולה פי 2.4 מזו של לקוח רגיל, וסל הקניות הינו כפול. ההוצאה לכרטיס גדלה השנה ב-3%. 92% מלקוחות המועדון הינם פעילים (על-פי נתוני הרבעון האחרון).
רשת סופר פארם, בבעלות משפחת קופלר, סיימה את שנת 2004 עם מחזור מכירות של 2.31 מיליארד שקל. לרשת 120 סניפים והיא מעסיקה 4,500 עובדים.
רה ארגון אסטרטגי ברשת: יאיר עשהאל מונה היום למשנה למנכ"ל סופר פארם. יאיר עשהאל (46), מונה היום (21.11.05) משנה למנכ"ל הרשת, כך הוכרז במסגרת יריד הקניות. המנוי נעשה במסגרת רה ארגון אסטרטגי ברשת, במסגרתו הוכרזו שני מינויים נוספים במחלקת השיווק: דני לוזון, המשמש מזה 5 שנים כמנהל הסחר מונה לסמנכ"ל הסחר של הרשת. דרור קציר, המשמש כמנהל תחום הסלולאר והטלפוניה, ומנהל מועדון לייף סטייל, מונה לסמנכ"ל השיווק של הרשת. קציר מועסק ברשת מזה 6 שנים.
יאיר עשהאל כיהן כסמנכ"ל שיווק וסחר במשך 4.5 השנים האחרונות והוביל מהלכים אסטרטגיים ופורצי דרך כגון פיתוח המותג הפרטי של הרשת, ניהול הוצאת תרופות ה-OTC מחוץ לבית המרקחת והחדרת תחום האופטיקה לרשת. לפני כן, כיהן כ-4 שנים כמנכ"ל רשת טויס אר אס ו-8 שנים בחברת שטראוס כמנכ"ל חטיבת ההפצה ומנהל פיתוח עסקי-בינלאומי של החברה.
ביריד השנה הוכרזו 3 הספקים הטובים ביותר לשנת 2005, אשר נבחרו על-ידי סניפי הרשת, על-פי פרמטר של שירות:
במחלקה הכללית - נבחרה חברת "חוגלה קימברלי"
במחלקת הטבע - חברת "טבע"
במחלקת הקוסמטיקה - חברת "ג'ייד"

תאריך:  21/11/2005   |   עודכן:  21/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
הבנייה נעשתה על קרקע חקלאית, ללא היתרים כחוק    היום הורה בית המשפט על הפסקת העבודות
גלית יצחק
ההסתדרות הורתה לכבאים לנטוש את התחנות במודיעין, עכו וכרמיאל עקב אי תשלום שכר חודש אוקטובר ל-350 כבאים    היום ייפגשו נציגי ההסתדרות והכבאים עם שר הפנים
גלית יצחק
הבעל יצא לדוג ביום חמישי ובערב שישי אכלו השניים דג שאיבריו הפנימיים היו רעילים    השניים פונו לבית החולים נהריה ומצבם מוגדר קל
הדר פרבר
בארגון אמנסטי בינלאומי בריטניה, אשר הזמין את הסקר, נדהמו מהממצאים, המוכיחים כי מדיניות הממשלה הבריטית בהתמודדות עם מעשי אונס - נכשלה
מחלקה ראשונה
אביגדור קפלן, מנכ"ל כלל ביטוח, ויאיר המבורגר, יו"ר הראל, בין המתמודדים על התואר    ההכרעה תפורסם בטקס בחירת אנשי השנה לשנת 2005 של ועידת עדיף ה-5 ב-29 בנובמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il