X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחדירה את השימוש באינטרנט בשירותי הבריאות ובחינוך, אך מתנגדת לחופש הפרוץ של הרשת ולשליטתה של ארה"ב בה
▪  ▪  ▪

כמה דמוקרטית יכולה להיות קובה? האי הקובני עושה לאחרונה כותרות, אולי בעיקר בשל התבטאויותיו של המנהיג העריץ, פידל קסטרו, לצדו של הכדורגלן לשעבר, דייאגו ארמנדו מרדונה, נגד הממשל האמריקני בכלל ונגד שלטונו של ג'ורג' וו. בוש בפרט.
לאחרונה, ובעקבות הרצח שאירע בקובה, פרסם משרד החוץ הישראלי אזהרת מסע. כך, עלתה קובה לכותרות גם בישראל, בעיתונים היומיים ואף באינטרנט. אבל לא בטוח, כי הקובנים בעצמם יכלו לקרוא את אותן ידיעות - ולא ברור עד כמה גם להם יש גישה למקור המידע הגדול ביותר, ואפשר אף לומר הפרוץ ביותר - רשת האינטרנט העולמית.
מדיקטטורה לקומוניזם, כעת מצהירים בקובה על דגש שהחליטו לשים על שילוב טכנולוגיית האינטרנט במערכת החברתית, בחינוך ובמערכת הבריאות.
בוועידה שהתקיימה בשבוע שעבר בתוניס, אמר שר התקשורת הקובני דברים, אשר נשמעו כאילו קובה מודיעה ללא כחל ושרק, כי היא מצטרפת לעולם הנאור והדמקורטי. אפשר לומר שבמידה מסוימת החדירה של הטכנולוגיות המפותחות לבתי הספר ולאוניברסיטאות במדינה כה ענייה - בהחלט מרשימה, אך האם באמת בדמוקרטיה עסקינן?
שר התקשורת הקובני, אגנוסיו גונזלס פלנאס, אמר בנאום שנשא בשבוע שעבר כי למול הנגישות הזמינה והגבוהה של האמריקנים לרשת האינטרנט ולתקשורת בכלל, כי ישנן מדינות רבות אשר למעשה אינן משתתפות במהפיכת המידע אשר הופכת את החברה ל'חברת המידע'. לפי נתונים שמסר השר, למעלה מ-50% ממשתמשי האינטרנט רשומים בארה"ב, בקנדה ובאירופה ורק 2.5% באפריקה, למשל. זאת ועוד הדגיש השר, כי ללמעלה ממחצית מאוכלוסיית העולם אין גישה לטלפון - אשר הומצא כבר לפני למעלה מעשור וכי למעשה הטכנולוגיה הגיעה אך ורק למדינות העשירות.
קובה, ללא מקורות פיננסיים כשל מדינות מערביות, מתכוונת לקדם, לדברי השר, את השימוש החברתי והכללי במידע ובטכנולוגיות המתקדמות.
את הדברים אמר השר הקובני בוועידה שהתקיימה בתוניס, בה התקבלה לבסוף החלטה כי ארה"ב תהיה אחראית לפיקוח על המחשבים המרכזיים שמנהלים את המידע ברשת האינטרנט וכך יישארו האיגודים לשמות אתרי אינטרנט (ICANN) בפיקוח האמריקני. השר הקובני קורא להקים גוף מולטיליטרלי ודמוקרטי אשר יפקח על הרשת העולמית וקורא להפסיק לאלתר את ההתערבות האמריקנית ברשת המידע ואת כפיית התכנים המערביים על מדינות אחרות. קובה התנגדה לפיקוח האמריקני כמו גם אירן, סין, סוריה וסעודיה.
כך, קורא השר לקדם את השיוויון והדמוקרטיה, בעוד שבצדי הדרכים מהוואנה ועד סנטיאגו, שלטי החוצות הכמעט יחידים שניתן לראות בצד הדרך - הם שלטים בסגנון "האח הגדול", אשר מהללים את שלטונו של פידל קסטרו, ולא שלטים אותם אפשר למצוא במדינות הדמוקרטיות במערב. מנגד לכל הקריאות לשוויון, לכאורה, התבטאה קובה באותה ועידה נגד החופש הכמעט בלתי מוגבל של פלטפורמת האינטרנט.
מי שביקר בקובה וערך טיול 'אותנטי' למדי יודע, כי תושבי האי אינם חופשיים לעשות גם בשלהם - כרצונם. כדי לארח - גם בני משפחה - עליהם לקבל אישור מיוחד להלין בביתם, אישור מיוחד להגיש אוכל וכד'. לכן לא יפתיע כי כדי לגלוש באינטרנט, עליהם גם כן לקבל את אישור הממשלה, אשר כאילו משקיפה עליהם בכל רגע נתון. בנוסף, גם כדי לרכוש ציוד מחשבים - עליהם לקבל אישור מיוחד.
זאת ועוד - מנתונים שפרסם ארגון 'עיתונאים ללא גבולות' עולה, כי כתבים אשר פרסמו תכנים מסוימים באתרי אינטרנט שונים אף נשלחו בעבר למאסר. כיום יש בקובה חמישה ספקי אינטרנט וכ-800,000 קובנים שולחים ומקבלים דוא"ל. אם כי חלק גדול מהבעלויות על התקשורת בקובה הן בחלקן אמריקניות ובשל האמברגו הכלכלי של ארה"ב בקובה, מקשה הדבר על הגישה החופשית לרשת. בנוסף, הגישה של קובה לאינטרנט היא דרך לווין בלבד, מה שעולה יותר - ויעיל פחות.

תאריך:  22/11/2005   |   עודכן:  22/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בידי ישראל 3 גופות של מחבלי החיזבאללה    בהלוויה רבת משתתפים נקבל איש הארגון יוסוף באראקט
נוה יוסף
לקראת הדיון שיתקיים מחר בבית המשפט הגישו נאמנים קלאבמרקט את הסדר הנושים המוצע לבית המשפט
ברוך לוי
מישהו אמר פעם, שניהול מדינה זה עסק מסובך מדי מכדי שיפקידו אותו בידי פוליטיקאים. זהו בהחלט הרושם המתקבל מעיון בספר חדש והומוריסטי, הנושא את השם "הפרוטוקול סובל הכל"
הדר פרבר
תנו לחיות לחיות: השירות הווטרינרי הכריז מלחמה על חתולי הרחוב    השירות הווטרינרי: החתולים עלולים להפוך למפגע ועילה לתביעה משפטית והופכים למכת מדינה - כלאיים של חיית בר וחיית בית
ענבל אביב
אנשי המכון מסרו, כי זמן קצר אחרי 16:00 התקבלו פניות רבות אל המכון, וביקשו לקבל מידע על אודות הרעש שהורגש באזור המרכז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il