X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המאזן האסטרטגי נוטה בברור לטובת ישראל

דשדוש מדיני עשוי להביא לקסאמים מיו"ש

כך מעריכים במרכז יפה למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב מציינים, כי ההינתקות מעלה גורם חשוב - הדמוגרפיה ולא הגאוגרפיה נשק גרעיני בידיי אירן מהווה איום על ישראל
▪  ▪  ▪

"דשדוש התהליך המדיני יעצים את הדחפים בקרב הארגונים הפלשתינים הרדיקליים להגביר את הפיגועים מרצועת עזה ומיהודה ושומרון, אולי אף ירי רקטות לעבר ישראל. התגובות הישראליות - הצפויות להיות חריפות במיוחד במהלך החודשים שלפני הבחירות - יחזקו את הסכנה של הידרדרות למעגל אלימות נוסף".
כך עולה מעיקרי הערכת המצב האסטרטגית לשנת 2006 שסיפקו אנשי מרכז יפה למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב. עוד עולה מהערכת המצב, כי תוצאות הבחירות בישראל ישפיעו באופן ישיר על ההתפתחויות במעגל הישראלי-פלשתיני ב-2006, שכן הן ימפו מחדש את מידת התמיכה של הציבור בתפישתו של שרון למהלכים מוגבלים, כולל מהלכים חד-צדדיים.
במרכז מציינים, כי בעקבות הבחירות תתחדד גם המפה הפוליטית בישראל באשר לאופן ומהות הפתרון המקובל על הציבור בנושא הפלשתיני. "ישראל תמשיך להיות הגורם הקובע תוך ניצול השיפור במעמדה האסטרטגי, כדי לנסות ולהשיג הסדרים מוגבלים עם הפלשתינים. צפוי שהתקופה הקרובה - לפחות עד התייצבות הממשלה החדשה בישראל - תתאפיין במאמץ לניהול המשבר עם הפלשתינים ולא בחתירה לקידום פתרונו", הם מציינים.
לדבריהם, ההינתקות מרצועת עזה ומארבעה ישובים בצפון השומרון מצביעה על הלך חשיבה חדש שמציב את השיקול הדמוגרפי - במקום זה הגיאוגרפי - כמרכיב רב חשיבות במערך שיקוליה של ישראל, באשר לעתיד שטחי יהודה ושומרון וההתיישבות בהם.
המאזן האסטרטגי נוטה בברור לטובת ישראל
אנשי המרכז מציינים בהערכת המצב, כי בשנה החולפת לא חלו שינויים חשובים בתמונת המצב הצבאית - קונבנציונלית. "המאזן האסטרטגי נוטה בברור לטובת ישראל, והיא המשיכה להגדיל את הפער האיכותי בינה לבין שכנותיה וכן את מימד ההרתעה שלה", הם מדגישים וממשיכים, "לכך ראוי שיהיו השלכות על בניין הכוח של צה"ל ועל תקציב הביטחון".
"אפיון זה מחזק את תפקידה המרכזי ומקומה הבולט של הלחימה בעצימות נמוכה, כמרכיב מוביל בהתמודדות של ישראל מול יריביה. האינתיפאדה השנייה דעכה בשל שילוב של כמה גורמים ובהם יכולותיה של ישראל לייצר מענים הולמים, כנגד פעילות הטרור של הפלשתינים. אולם אין בכך משום חיסול 'תשתיות הטרור' וגם מימד ההרתעה של ישראל מול הארגונים הפלשתינים, ובעיקר אלה הקיצוניים, הינו מוגבל ואין בו, כשלעצמו, כדי למנוע חידוש הטרור", אומרים במרכז יפה.
הבחירות ברשות עשויות למתן החמאס
ביחס לבחירות ברשות הפלשתינית הם מציינים בהערכותיהם, כי קואליציה של פתח והחמאס בממשלה עתידית, לאחר הבחירות ברשות, כאשר תתקיימנה, עשויה להגביר את הוויכוח בקרב החמאס ואולי אף להניע תהליך של התמתנות בקרבם.
לדבריהם, גדר ההפרדה מלמדת ומרגילה את האוכלוסיות משני צידיה לקיומן בפועל, של שתי מדינות. הקמת הגדר זוכה לתמיכה מאסיבית בדעת הקהל בישראל - מעל 80%. רוב האוכלוסיה היהודית (57%) מוכנה - בנסיבות מסוימות - לראות בגדר ההפרדה את גבול הקבע של ישראל.
אירון מגלה נחישות לא לוותר על הגרעין
ביחס לסוגיה הגרעינית האירנית אומרים במרכז יפה, כי מול לחץ בינלאומי, אירן מתמרנת כדי להרוויח זמן, תוך גילוי נחישות שלא לוותר על תוכניתה הגרעינית. "הדינמיקה של המשא-ומתן כפי שנחזתה עד-כה, לא מותירה סיכוי רב שאירן אכן תעצור את תוכניתה. ראוי להדגיש, כי מימושה של תוכנית זו מהווה את האיום הפוטנציאלי המשמעותי ביותר, לטווח הארוך, לביטחונה של ישראל ולמאזן הכוחות האסטרטגי במרחב".

תאריך:  22/11/2005   |   עודכן:  22/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
מחקר שערכה אלדין בקרב יצרני תוכנות קובע כי בחירתם של יצרני תוכנה שלא להגן על מוצריהם מביאה לעלייה בשיעורי הפיראטיות בעולם
ברוך לוי
הבנק הרוויח כ-12 מיליון שקלים ברבעון השלישי לשנת 2005 בהשוואה להפסד של כ-1 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד    גידול משמעותי בהיקף האשראי שנותן הבנק
הדר פרבר
ההיסטוריון הבריטי דיוויד אירווינג טען כי אדולף היטלר לא ידע על הרצח השיטתי של שישה מיליון יהודים בשואה    נעצר באוסטריה בה הכחשת שואה מנוגדת לחוק
ענבל אביב
שלום מצטרף לרשימה הולכת וגדלה של מתמודדים הכוללת עד כה את: בנימין נתניהו, עוזי לנדאו, שאול מופז, ישראל כץ ומשה פייגלין    ח"כ דוד טל הצטרף למפלגה החדשה של אריאל שרון
עומר שיקלר
תוקם מסילה בקו כפול בין עכו לבין כרמיאל    הקו באורך 24 ק"מ, כולל שתי תחנות נוסעים, אחיהוד וכרמיאל, ובמרכזו 5 ק"מ של מנהרה כפולה    עלות הקו כ-1.3 מיליארד ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il