X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המפקח על הבנקים: אני מוטרד מהמגמה המסתמנת, לנסות לנצל את השינוי בנושא ניהול מסגרות האשראי, כדי לייקר עמלות ולגבות עמלות שלא היו בשימוש טוען: הרפורמות בשוק ההון - חיוניות להתייעלות ולהגברת התחרות במערכת הבנקאית
▪  ▪  ▪

רק השבוע פורסם כי 80% מאזרחי ישראל עדיין לא הסדירו את מסגרות האשראי שלהם. הבנקים לעומת זאת, אינם מחמיצים אף הזדמנות להגדיל את רווחיהם, ומתכוננים היטב לשינוי הקרב.
"אני מוטרד מהמגמה המסתמנת, לנסות לנצל את השינוי בנושא ניהול מסגרות האשראי, כדי לייקר עמלות ולגבות עמלות שלא היו בשימוש, במקום להרים את נס התחרות גם בתחום זה". כך אמר (יום ג', 22.11.05) יואב להמן, המפקח על הבנקים, בוועידה הפיננסית השנתית של מעריב קונגרסים, אשר נערכה בתל אביב.
המפקח הוסיף, כי אלה בדיוק הסימנים של אותה גישה בסיסית שגויה בה נקטו הבנקים בעבר, שהביאה עליהם את הרפורמות ואת הפיקוח על עמלות נוספות והצעות חקיקה בתחום זה.
בהתייחס לשינוי הצפוי בנושא ניהול מסגרות האשראי בחשבונות עובר ושב וחח"ד, הדגיש המפקח, כי זוהי הזדמנות הן ללקוחות הבנק והן לבנקים: על לקוחות הבנק לנצל את השינוי לתכנון פיננסי מושכל - של ההוצאות להכנסות, של הרכב החוב, ושל הבנק המציע לו את התנאים הטובים.
"על הבנקים לנצל את ההוראה לשיפור הניהול והבקרה בתחום האשראי, לשיפור התקשורת והקשר המתמשך עם הלקוח", אמר. המפקח הבהיר, כי ההוראה החדשה אינה אמורה לגרום לאי-כיבוד חיוב כלשהו שמכובד כיום על-ידי הבנקים, והוכנסו בה מנגנוני הגמישות הנדרשים לבנקים על-מנת ליישם עיקרון זה.
"הרפורמה בשוק ההון תייעל את המערכת הבנקאית"
"הרפורמות האחרונות בשוקי הכספים וההון - השינויים המבניים, הסרת החסמים, הקלת המעבר של הלקוחות בין בנקים ובשוק ההון, שיפור הניהול והבקרה - כל אלה הם תשתיות לשכלול וייעול השווקים, להגברת התחרות ולבנקאות ושוק הון מודרניים. חשוב שהלקוחות והבנקים ינצלו תשתיות אלה אחרת יעדי הרפורמות יוחמצו וההשקעות בהן יהיו לריק", ציין המפקח במסגרת סקירתו בכנס.
יישום הרפורמות, הדגיש המפקח, היה מחוייב על-רקע תחרות לא מספקת במערכת הבנקאית והתממשות ניגודי העניינים בפעילותה בשוק ההון, ומשום שתהליכים הדרגתיים לא הביאו לשיפור של ממש בהיבטים אלה.
לדברי להמן, ההתנגדות העזה לרפורמות בשוקי ההון והטענות שהועלו כנגדן בדבר הנזק שייגרם הן לבנקים והן לציבור כתוצאה מיישומן, התבררו כלא נכונות. הרפורמות יצאו לדרך, ומימושן אף מהיר מכפי שנצפה על-ידי האופטימיים שבתומכי הרפורמות. אמנם, אומר להמן, פירות הרפורמות עדיין לא באים לביטוי, אך הם יתממשו עם כניסתם של השחקנים החדשים למוצרי השקעה ואשראי אלטרנטיביים ומתחרים לאלה של הבנקים.

תאריך:  22/11/2005   |   עודכן:  22/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הבוקר נועד גאידמק עם הרב עובדיה יוסף והודיע כי החליט לתרום להקמת בית חם לבנות חרדיות
שלומי דיאז
המשטרה עצרה שני חשודים    לראשונה תפעיל המשטרה "קו חם" לקבלת תלונות על סחיטה וגביית דמי חסות
נוה יוסף
בית הדין העבודה אישר לחברת החשמל להגיש דוחות כספיים ללא ביאור לגבי 17 מקטעים והורה כי לא תוטל סנקציה על הדירקטורים בגין אי הגשת הדוחות במתכונת הנדרשת
יואב יצחק
היועמ"ש העביר חוות הדעת לנשיא    קובע: משעה שהנשיא קיבל את עמדת שרון, אין מנוס מחתימה על צו לקביעת מועד הבחירות    ממשלת שרון - ממשלת מעבר
הדר פרבר
דוגמנית הלבשה תחתונה שנעצרה בבאלי על אחזקת סמים, מכחישה כי העמידה פני מוסלמית כדי לזכות באהדת השופטים    טוענת: "הייתי מוסלמית הרבה לפני שזה קרה. גיליתי שזו הדת המתאימה לי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il