X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבקר המדינה ממשיך לתקוף - והפעם זהו ראש הממשלה על הכוונת הטענה: שרון העביר מאות מיליוני שקלים לתקציבי הביטחון בלא אישור הממשלה או הכנסת ח"כ פולישוק: "הם עושים בתקציב כרצונם, בלא כל פיקוח ואפשרות ערעור"
▪  ▪  ▪
שרון. "העביר מליונים בלא אישור הכנסת"

יוסי עבדי
"נמצאו ליקויים בתפקוד משרד החוץ"

לאחר שתקף את שר החוץ, סילבן שלום, על סדרת מינויים בלתי תקינים ואי-סדרים, יוצא היום (ד') מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כנגד התנהלותם של ראש הממשלה ושר הביטחון. לטענת לינדנשטראוס, העביר ראש הממשלה מאות מיליוני שקלים לתקציבי הביטחון בלא שקביל את אישור הממשלה או הכנסת.
הבוקר התכנסה הוועדה לביקורת המדינה וועדת החוץ והביטחון לדיון משותף בנושא קביעת מסגרת לתקציב הביטחון. לביקורת שהטיח לינדנשטראוס באריאל שרון, הצטרפו מרבית חברי הוועדה, ובראשם היו"ר, ח"כ מלי פולישוק (שינוי).
ח"כ פולישוק טענה כי "חופש הפעולה של גורמי הביטחון הוא גדול מדי", וקבלה כנגד קביעת עובדות בשטח. "אף אחד לא מערער על ההחלטות שלהם או שואל האם ההעברה התקציבית הזאת או האחרת היא נכונה או לא. על-פיהם יישק דבר", היא אומרת.
גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יובל שטייניץ, לא חסך בדברי ביקורת. לשיטתו, "אין פיקוח פרלמנטארי הולם על תקציב הביטחון". שטייניץ דורש להעביר את הפיקוח על התקציב לוועדת החוץ והביטחון, "על-מנת שהפיקוח יהיה הדוק כמו ביתר משרדי הממשלה". "אני גם מציע כי כל סיכום בכתב ובעל-פה לרכש מחו"ל יובא לאישור ועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון", אמר.
משרד הביטחון: "הגמישות שלנו - קטנה"
מנכ"ל משרד הביטחון, קובי תורן, הגיב לחיצי הביקורת וטען כי "תקציב הביטחון בנוי מתקציבים מאוד קשיחים ומידת הגמישות בו היא קטנה". תורן אמר כי משרדו יעמיק את העבודה עם משרד האוצר, והוסיף כי הם יהיו "יותר מפורטים לגבי צרכי הביטחון". תורן אינו מוותר בקלות על עמדת הכוח, ואומר כי "גם אם לא נסכים עם כל דבר - לפחות תהיה הבנה על מה מדובר. זה ייתן לנו כלים טובים יותר להכנת התקציב".
הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר טען הבוקר כי "כל התהליכים בסופו של דבר עוברים בכנסת: בוועדת הכספים או בוועדה לתקציב הביטחון, והכנסת יכולה לעכב העברת תקציבים. אני מתנגד לתקציב רב שנתי מאחר והוא דורש ממשלה יציבה במשך ארבע שנים ותוכניות רב שנתיות גם במשרדי ממשלה אחרים".
"נמצאו ליקויים בתפקוד משרד החוץ"
מבקר המדינה לינדנשטראוס אינו חוסך בדברי הביקורת ממשרדי הממשלה, ומנפץ את תדמיתם ה"רדומה" של קודמיו. ביום שני (21.11.05) הודיע לינדנשטראוס כי יגיש בתחילת חודש ינואר דוח מיוחד בנושא מינויים בלתי תקינים ואי-סדרים במשרד החוץ.
רק לאחרונה ביקר בית המשפט את שר החוץ, סילבן שלום, על השתתפותו בוועדת מינויים בניגוד לתקנון המשרד. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ מלי פולישוק, קראה "לפרסם את ממצאי הדוח בהקדם", על-רקע הודעתו של השר שלום כי יתמודד לראשות הליכוד.

תאריך:  23/11/2005   |   עודכן:  23/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אתר איסלמי פרסם עדויות של מוסלמים ערבים שהחליטו כי שם צרפתי או שם זר אחר יקל עליהם במציאת עבודה
עומר שיקלר
אזרח ישראלי אשר צנח עם מצנח רחיפה מצוק מנרה נסחף לשטח לבנון    כוחות צה"ל חילצו אותו תוך חילופי אש עם החיזבאללה
מירב לוי
מדובר במערכת המשלבת את כל המערכות הלוגיסטיות, הפיננסיות ומשאבי האנוש במשרדי הממשלה
יואב יצחק
היועמ"ש התייחס למכתב של "אזרחים תומכי שאול מופז"    קבע: נדרשת הפרדה בין מילוי התפקיד המיניסטריאלי לבין הפעילות המפלגתית האישית
גלית יצחק
רק חלק מבתי החולים מאפשרים את השימוש בתרופה נובוסבן העשויה להציל חייהם של יולדות מכריתת רחם ושל חולים המדממים כתוצאה מהפרעות קרישה    ח"כ כץ קורא לשר הבריאות לתת הוראה להכניס את התרופה לבסל הבריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il