X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כמהלך מקדים לעיסקת החבילה, התירה המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת לבנקים לגבות עמלה בגובה 1.21 שקלים עבור משיכת מזומנים במכשירים אוטומטים, הפקדת שיק בדלפק, חיוב החשבון עבור פעילות בכרטיס האשראי, וחיובים עפ"י הרשאה
▪  ▪  ▪

המפקחת על המחירים במשרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, פרסמה (ד' 23.11.05) היתר כללי לבנקים לגבות עמלה בגובה של 1.21 שקלים עבור ארבעה שירותים בסיסיים בחשבון העו"ש: משיכת מזומנים ממכשיר אוטומטי, הפקדת שיק בדלפק, חיוב החשבון בשל שימוש שנעשה בכרטיס האשראי של הלקוח, וחיובים על-פי הרשאה.
היתר זה הינו צעד מקדים ליישומה של עסקת החבילה בנושא עמלות הבנקים, והוא נעשה כחלק בלתי נפרד ממנה.
עסקת החבילה, עליה הוסכם בוועדת הכלכלה של הכנסת, ואשר הנוסח הסופי של פרטיה גובש על-ידי המפקח על הבנקים, תיכנס לתוקף בתחילת דצמבר השנה. יישומה של העסקה צפוי להוזיל באופן משמעותי את עלות ניהול חשבון העו"ש של רוב הלקוחות הפרטיים.
במסגרת עסקת החבילה, בוטלה עמלת השורה ובוטלו דמי ניהול החשבון הקבועים אותם שילמו הלקוחות הפרטיים. מעתה, יוכל כל לקוח לבחור באחת משלוש אפשרויות:
הראשונה, תשלום עמלה על כל פעולה בסיסית בחשבון בסך 1.21 שקלים, כאשר העמלה החודשית המינימאלית בחשבון רגיל תהיה כ- 10 שקלים. הבנקים יהיו רשאים, כמובן, להמשיך להציע הנחות ללקוחות, כמו גמלאים, סטודנטים, חיילים וכד'.
האפשרות השניה, הינה תשלום חודשי קבוע של 18 שקלים עבור סל פעולות, הכולל מכסה של פעולות בסיסיות. בגין פעולות נוספות - מעבר למכסות שבסל - ישלם הלקוח עמלה של 1.21 שקלים עבור כל פעולה.
האופציה השלישית, תהיה בחירת סלי פעולות אחרים, שיציעו הבנקים ללקוחותיהם.
מעבר לשינוי המבנה שלעיל, כוללת עסקת החבילה גם הוזלה משמעותית של מספר עמלות נוספות, במטרה להקל על הלקוח להעביר את חשבונו לבנק אחר. זאת, בד בבד עם כניסתה לתוקף של הוראת המפקח על הבנקים בדבר העברת פעילות וסגירת חשבון הלקוח.
במסגרת זו, יגבו הבנקים מלקוח המבקש לסגור את חשבונו ולעבור לבנק אחר עמלה מצטברת שלא תעלה על 40 שקלים, גם אם הסכום המצטבר של הפעולות הכרוכות בהעברת החשבון עולה על סכום זה. בד-בבד, יוכלו הבנקים לגבות מן הלקוח בנוסף, סכומים המשולמים על-ידם לצד שלישי, כמו ברוקרים בחו"ל וכיו"ב.
על-פי ההוראה בדבר העברת פעילות וסגירת חשבון הלקוח יחויב הבנק, בין היתר, למסור לכל לקוח המבקש לבחון את האפשרות או את הכדאיות של העברת חשבונו לבנק אחר, מידע מפורט אודות נכסיו והתחייבויותיו בבנק, וכל מידע אחר הדרוש לו לצורך קבלת ההחלטה. ההוראה מתייחסת הן לפעילות בחשבון הבנק והן לפעילות בכרטיסי חיוב שהונפקו על-ידי הבנק.
במסגרת הודעתו לעיתונות, קורא הפיקוח על הבנקים ללקוחות לפנות לבנקים ולערוך סקר שוק לעניין מסלולי העמלות המוצעים על-ידי הבנקים.
בנוסף, מתבקש הציבור גם להסדיר את מסגרת האשראי בחשבונותיו עוד טרם כניסתה לתוקף של ההוראה האוסרת חריגות ממסגרת האשראי המאושרת בינואר 2006, ובהזדמנות זו לערוך סקר שוק לעניין הריבית שמציעים הבנקים השונים על מסגרות האשראי, ולבחון את כדאיות המעבר לבנק הנותן תנאים טובים יותר.

תאריך:  23/11/2005   |   עודכן:  23/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
תספק תוכנות ניהול לחברת הביטוח Winterthur בהיקף של כ- 70 מיליון שקלים    חברת-הבת של פורמולה ויז'ן הודיעה על חתימת מזכר הבנות לאספקת פלטפורמה מיחשובית שלמה
הדר פרבר
מגיע לארץ ויתארח במרכז המדעי תל אביב    יקיים הרצאה למבוגרים בנושא אדם מול רובוט בחקר החלל בדגש על מושבה אפשרית על מאדים
יוסי עבדי
מבקר המדינה ממשיך לתקוף - והפעם זהו ראש הממשלה על הכוונת    הטענה: שרון העביר מאות מיליוני שקלים לתקציבי הביטחון בלא אישור הממשלה או הכנסת    ח"כ פולישוק: "הם עושים בתקציב כרצונם, בלא כל פיקוח ואפשרות ערעור"
הדר פרבר
אתר איסלמי פרסם עדויות של מוסלמים ערבים שהחליטו כי שם צרפתי או שם זר אחר יקל עליהם במציאת עבודה
עומר שיקלר
אזרח ישראלי אשר צנח עם מצנח רחיפה מצוק מנרה נסחף לשטח לבנון    כוחות צה"ל חילצו אותו תוך חילופי אש עם החיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il