X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט ביהמ"ש השלום הדגיש את חשיבות החמרת הענישה גם על מי שמצטייד בסכין כאשר הוא יוצא מביתו, וקבע, כי "הפחתת מספר נושאי הסכין בחוצות הערים תקטין, לדעתי, לאין שיעור את התופעה של שליפת הסכינים והשימוש בהם כמעט בכל חיכוך אקראי ו/או של מה בכך וכפועל יוצא מזה יפחתו מספר הדקירות, מספר הנפצעים ומספר הנהרגים ממעשי דקירה"
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בעכו גזר (ד', 23.11.05) חודש מאסר בפועל וחמישה חודשים על תנאי על טאהא רחאן, לאחר שהודה כי החזיק בסכין מבלי שהיה בידו להוכיח כי עשה זאת למטרה כשרה.
טאהא נתפס בביצוע עבירה בראשית השנה, לאחר שהתהלך מצוייד בסכין ברחוב בן עמי בעכו, בשעה שלוש ושלושים לפנות בוקר.
במסגרת טיעוני העונש, ביקשה ב"כ המדינה להטיל על הנאשם עונש שיכלול מאסר בפועל לתקופה קצרה, שלא בעבודות שירות, וזאת "נוכח האלימות הגוברת ושליפת הסכינים בקלות ראש".
הסניגור, לעומתה, ביקש להסתפק בהטלת מאסר על תנאי, תוך שציין כי אין לנאשם הרשעות קודמות, וכי המדובר במעידה חד פעמית. בנוסף, טענה ההגנה, עומד הנאשם להתארס בקרוב, וכי הטלת עונש מאסר תהרוס כל מה ששוקם בבית המשפט לנוער. הנאשם עצמו ביקש סליחה, והצהיר כי "יותר אני לא מסתובב עם סכין".
שופט בית משפט השלום, משה אלטר, שקל את טענות הצדדים, וקבע לבסוף כי אין מנוס מהטלת עונש מאסר על הנאשם, ולו לתקופה קצרה, חרף גילו הצעיר וחרף עברו הנקי לכאורה.
בראשית דבריו ציין בית המשפט את התפשטותה של תופעת הסכינאות, ואת החשיבות שבהחמרת הענישה על העוברים עבירות אלימות תוך כדי עשיית שימוש בסכין.
"אני סבור שלמיגור תופעת הסכינאות לא די בנקיטת מדיניות של ענישה מחמירה רק כלפי אלה העושים שימוש אלים בסכין, אלא יש להתחיל להחמיר גם בעונשם של אלה המצטיידים בסכין כאשר הם יוצאים מביתם, גם אם לא עשו שימוש אלים בסכין. התופעה של אנשים, ברובם צעירים, חלקם הגדול חסרי עבר פלילי, המסתובבים ברשות הרבים כשהם נושאים סכינים בכליהם, הפכה לנפוצה במדינתנו".
לדידו של השופט אלטר, אין ספק כי אלמלא היתה הסכין כה זמינה, היו חלק ניכר ממקרי הדקירה ותוצאותיהם החמורות נמנעים. אי-לכך, על הרשויות האמונות על שמירת החוק ואכיפתו, ובתי המשפט בראשם, לעשות ככל הניתן כדי להפסיק את התופעה של נשיאת סכינים ברשות הרבים.
"הפחתת מספר נושאי הסכין בחוצות הערים תקטין, לדעתי, לאין שיעור את התופעה של שליפת הסכינים והשימוש בהם כמעט בכל חיכוך אקראי ו/או של מה בכך, וכפועל יוצא מזה יפחתו מספר הדקירות, מספר הנפצעים ומספר הנהרגים ממעשי דקירה".
אי-לכך, לאור כל האמור לעיל, הטיל בית המשפט על הנאשם עונש מאסר בפועל של חודש אחד, חמישה חודשי מאסר על תנאי, וקנס כספי בסך אלף שקלים או 5 ימי מאסר תמורתו.

פ' 2125/05 – מדינת ישראל נ' טאהא רחאן;
מטעם המדינה: עו"ד לימור אדמון
מטעם ההגנה: עו"ד מוחמד עלי – הסניגוריה הציבורית
תאריך:  23/11/2005   |   עודכן:  23/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
"רוב המדינות העשירות בעולם קטנות - גם ישראל יכולה להיום שם", כך אמר היום יורם יהב, מנכ"ל חברת TIM GLOBAL, בפנל עסקי שכותרתו "להשתתף במשחק הגלובלי"
הדר פרבר
תקלה טכנית בשידור נאום חי של סגן הנשיא העלתה צופים רבים לבלוגים ברשת בטענה כי מדובר בדבר מכוון בשל דבריו נגד הביקורת שמטיחים בנשיא
ניר וייס
כמהלך מקדים לעיסקת החבילה, התירה המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת לבנקים לגבות עמלה בגובה 1.21 שקלים עבור משיכת מזומנים במכשירים אוטומטים, הפקדת שיק בדלפק, חיוב החשבון עבור פעילות בכרטיס האשראי, וחיובים עפ"י הרשאה
ניר וייס
תספק תוכנות ניהול לחברת הביטוח Winterthur בהיקף של כ- 70 מיליון שקלים    חברת-הבת של פורמולה ויז'ן הודיעה על חתימת מזכר הבנות לאספקת פלטפורמה מיחשובית שלמה
הדר פרבר
מגיע לארץ ויתארח במרכז המדעי תל אביב    יקיים הרצאה למבוגרים בנושא אדם מול רובוט בחקר החלל בדגש על מושבה אפשרית על מאדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il