X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופט חשין דיבר בכנס שנערך במלון דן קיסריה ציין: פעם, כששר נחשד בשחיתות, הוא היה יורה בעצמו השרה ליבני דוחה את הביקורת על מועמדותה של פרופ' גביזון לבית המשפט העליון
▪  ▪  ▪
התימרונים של הנשיא ברק
יואב יצחק
הנשיא ברק שוחח עם יושב-ראש הכנסת ורמז/הציג את הרעיון הבא: אולי אין הכרח למנות עכשיו נציג חדש של הכנסת לוועדה (לכנסת שני נציגים), במקום ח"כ אברהם (בייגה) שוחט שהתפטר ופרש מהכנסת * התרגיל פשוט: בלא מינוי מטעם הכנסת, לא ניתן כלל לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולמנות לעליון את פרופ' רות גביזון
לרשימה המלאה

המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט מישאל חשין, מבקר את המערכת הפוליטית - שנותנת לגיטימציה לעבריינים. הוא מציין, כי היום אין בושה. פעם, אמר, כששר נחשד בשחיתות, הוא היה יורה בעצמו. "הוא לקח רובה, ירה לעצמו כדור בראש ונמצא מת על שפת הים", אמר חשין, בהתכוונו לשר אברהם עופר, שהתאבד ב- 1975 זמן קצר לאחר שנפתחה נגדו חקירה משטרתית. חשין הלין על כך, שכיום, גם כאשר מוגש כתב אישום, אין לשר בושה להמשיך ולהישאר בממשלה. "היום עושים את זה מהמקפצה", אמר.
חשין אמר דברים חריפים אלה, במסגרת כנס של העמותה למשפט ציבורי שנערך במלון דן קיסריה. נוסף לחשין השתתפו גם שרת המשפטים, ח"כ ציפי ליבני, ויו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער. נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, שהיה אמור להשתתף, ביטל השתתפותו ברגע האחרון. הנימוק שהציג, כתגובה: "המשכיל בעת ההיא יידום".
חשין ביקש להדוף את הביקורת הנשמעת נגד בית המשפט העליון - על התערבותו כביכול בעניינים לא לו. לדבריו, אין זה מתקבל על הדעת ששר החשוד בפלילים יישב במשרדו ויתן הוראות, כולל בענייני מלחמה ושלום. חשין הדגיש, כי בית המשפט העליון אינו מתערב מיוזמתו, אלא כאשר דבר שכזה מובא בפניו. ואולם, כאשר מעשה כזה בא לביתנו, איננו יכולים לתת לזה להימשך. "אנחנו רק מגיבים", ציין.
בדיון עסקו שני הדוברים האחרים - ליבני וסער, גם בעניין מועמדותה של פרופ' רות גביזון לבית המשפט העליון, והתנגדותם החריפה של שופטי בית המשפט העליון למינויה. חשין נמנע מלהתייחס לכך באופן מפורש ומורחב. הוא הסתפק בכמה אמירות קצרות - כתגובה לדבריו של ח"כ סער, בהן ביקש להצביע על הלגיטימיות של העמדות השונות בנושא.
ח"כ גדעון סער אמר בכנס, כי כאשר בית המשפט העליון מכהן כבית משפט אקטיביסטי, צריך שיהא יותר פלורליסטי. מינויה של גביזון, אמר, עשוי מבחינה זו להתאים לבית המשפט העליון. סער ציין, כי אם בית המשפט העליון לא ייפתח יותר ולא יהא יותר פלורליסטי, יהיה קשה לבלום הצעות חוק המיועדות להצר את סמכויותיו של בית המשפט העליון.
השרה ליבני (שמאחורי הקלעים עמדה על כך שנאומה יהא אחרי נאומו של חשין, כפי שתוכנן מלכתחילה), התייחסה לביקורת המועלית נגדה בכלל ולהתנגדות כלפי מועמדות גביזון בפרט. לדבריה, בית המשפט העליון צריך לבטא מגוון דעות, ומבחינה זו גביזון מתאימה. ליבני דחתה את התנגדות השופטים לביקורת נגדם. היא ציינה, כי כאשר מושמעת ביקורת נגד השופטים הם מייד טוענים שזו ביקורת אינטרסנטית וטוענים שמנסים להרוס אותם. ואם התוקף הוא פוליטיקאי, זה ממילא לא לגיטימי כי כל הפוליטיקאים מושחתים.

תאריך:  25/11/2005   |   עודכן:  25/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הליכוד ממשיך להידרדר בסקרים    סקר המתפרסם הבוקר חוזה ירידה נוספת בכוח הליכוד - 13 מנדטים בלבד    העבודה מתחזקת ל- 28 מנדטים
יפעת גדות
מחבל חודר דרך לבנון והורג 6 חיילים    בית המשפט מרשיע את ה-ש.ג. של המחנה בהפקרת עמדה
עידן יוסף
דרמה בשידור חי התחוללה השבוע ברדיו קול-חי, כאשר הרב מרדכי נויגרשל ומאזיניו לתוכניתו השבועית הצליחו להציל אדם שביקש לשים קץ לחייו
יוסי עבדי
ה-דומיין "קדימה" נקנה לפני כשנתיים ע"י ארז וולף, אזרח ישראלי, והותיר את המפלגה בלא כתובת אינטרנט    גורמים מקורבים מספרים ל-Nfc: "מדובר באלפי דולרים"
שלומי דיאז
שימש לו כחונך וסייע לו בשיעורי בית    טען שלא עמד בפיתוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il