X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתחזקת האפשרות לדחיית הבחירות לפרלמנט

משבר בפת"ח: פריימריז חלקי בלבד

הפת"ח לא נערך לפריימריז ברוב המחוזות בחמאס קיימו פריימריז חשאי אך נמנעים לעת עתה מלפרסם את שמות המתמודדים מחשש למעצרים
▪  ▪  ▪

הבחירות המקדימות (פריימריז) בפת"ח לקראת הבחירות לפרלמנט בינואר מתקיימות היום (ו', 25.11.05) במתכונת חלקית בלבד, לאחר שהארגון לא נערך במספר גדול של מחוזות. גורם בכיר בוועדת הבחירות ברשות אמר הבוקר ל- Nfc, כי הפריימריז נערך רק בנפות רמאללה, שכם, ג'נין, בית לחם וטובאס. ביתר המקומות, לרבות קלקיליה, טול-כרם, חברון, סלפית, עזה ומזרח-ירושלים, נדחה מועד הפריימריז למועד לא ידוע.
כבר אמש ברור היה לאן נושבת הרוח. הפת"ח פשוט לא היה מוכן. אי קיום הפריימריז במועד שנקבע עשוי לסרבל את התהליך ואף לשמש עילה לדחיית הבחירות לפרלמנט, שכן כבר מחר אמורה להיפתח אופציית הרישום לבחירות אלה. לדברי הגורם, עיקר הבעיות נעוץ בכך שאין הסכמה בתוך הפת"ח בשאלת עצם קיום הפריימריז - אירוע חסר תקדים בתולדות הארגון.
בקרב בכירים בפת"ח הדעות, עם זאת, חלוקות. שניים מהם הצביעו אתמול בשיחה עם Nfc על חשש כן מפני דחיית הבחירות לפרלמנט. מנגד, אחד מוותיקי הפת"ח הנחשב למקורב של היו"ר אבו מאזן גרס בתוקף כי בשום מקרה הבחירות לא יידחו.
הפת"ח נשבע אמונים לברגותי
774 פעילים אמורים להתמודד בפריימריז בפת"ח, לרבות פעילים ב"זרוע הצבאית" של הארגון, גדודי חללי אל-אקצה. זכרייה זביידי מג'נין אומנם אינו מתמודד, אבל כמה מאות פעילי הגדודים ומזכירי הפת"ח בצפון יו"ש שהתכנסו שלשום בערב במלון קזבלנקה ברמאללה, נשבעו אמונים לראש התנזים מרוואן ברגותי, שיתמודד ברשימת הארגון ברמאללה.
רשימות הפת"ח אינן מדורגות על-פי סדר חשיבות, אלא על-פי סדר הא"ב. חברון היא העיר בעלת המספר הרב ביותר של מתמודדים מקרב ערי יו"ש (120 מתוך 463), אחריה נמצאת שכם, ובמקום השלישי מדורגת מזרח-ירושלים. עוד מסר הגורם, כי חלק מהבעיות במזרח-ירושלים נובעות מהמגבלות שמציבה ישראל.
החמאס מקפיא שיחות הרגיעה עד לאחר הבחירות
בניגוד לפת"ח, בחמאס השלימו את הפריימריז החשאיים מבעוד מועד והודיעו על מוכנותם לבחירות בינואר. דחיית הבחירות עשויה להתפרש רע מאוד בציבור הפלשתיני, ובוודאי לא תקנה לפת"ח נקודות זכות רבות. ממצאי סקר אחרון שפורסם על-ידי המרכז הפלשתיני לדעת קהל PCPO מצביעים על צניחה בפופולאריות של החמאס בהשוואה לסקר הקודם מחודש אוגוסט ובשיעור הגבוה ביותר מאז 1997 (22.1%, ירידה של 4.4%), בשעה שהפת"ח שומר על כוחו (37.5%).
החמאס ממקד עתה את כל משאביו לעבר תאריך היעד - ה-25 בינואר - ונוטה להקפיא כל דבר שאין זיקה ישירה בינו לבין הבחירות, למשל חידוש השיחות על הרגיעה במצרים. הוא ממאן בינתיים לפרסם את שמות מועמדיו בפומבי, מחשש למעצרים על-ידי ישראל, ועד כה לא ברור כלל מי מבכירי הארגון מתמודד בבחירות.
החמאס הצליח השבוע, לאחר שהשתדל אצל המצרים, לסכל מהלך לשינוי שיטת הבחירות באופן שיטיב עם הפת"ח. המטרה הייתה לשנות את שיטת הבחירות מהשיטה המעורבת (50% ייבחרו על בסיס אישי, ו-50% על-פי השיטה היחסית-ארצית, כמו זו הנהוגה בישראל), לשיטה הארצית הצרופה, קרי, "כל הארץ מקשה אחת".
החמאס נעמד על שתי רגליו וכאמור יצר קשר עם המצרים כדי למנוע את המהלך, בטענה שהוא עומד בסתירה להבנות קהיר מחודש פברואר, אז התחייבה הרש"פ לבחירות על-פי השיטה המעורבת. בפרלמנט הפלשתיני קמה זעקה (גם מתוך הפת"ח) וההצעה הוסרה מסדר היום.

תאריך:  25/11/2005   |   עודכן:  25/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
טוענת: הממשלה הוקמה בקולות מפלגת הליכוד    שרון אינו מתכוון לפטר את שרי הליכוד    הממשלה מונה עתה 12 שרים (כולל שרון): שישה לקדימה, שישה לליכוד
מחלקה ראשונה
המלך עבדאללה עוטף עצמו באנשי צבא    "יש לגבש אסטרטגיית מאבק באנשי החושך"
מחלקה ראשונה
שופר המשטר הסורי "א-ת'וורה": "חגורת נפץ ישראלית מתקתקת סביב לבנון"    ממשיכים וטוענים כי "מסוקים הביאו סוכני CIA מקפריסין לביירות"
שלומי דיאז
נצ"מ אפי מור יועמד לדין משמעתי בעקבות תלונת עציר שטוען שמור היכה אותו בזמן ההינתקות
עומר שיקלר
חיילים ראשונים בני הקהילה סיימו בימים אלו את הטירונות הקרבית    בראיון מיוחד ל- Nfc מספר אחד החיילים על קשיי הקליטה במסגרת הצבאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il