X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרסא חדשה של ווירוס ה-Sober מגיעה כהודעת דוא"ל וטוענת כי נשלחה על-ידי ה-FBI או סוכנות פדרלית אחרת, וכי אותה סוכנות גילתה פעילות בלתי-חוקית במחשבו של הנמען
▪  ▪  ▪

ווירוס Windows חדש המזהיר את המשתמשים על שימוש בלתי-חוקי באינטרנט מתפשט ברחבי הרשת. הודעת הדוא"ל הנגועה טוענת שהיא מגיעה מסוכנויות כמו ה-FBI, ה-CIA או סוכנות המשטרה הגרמנית BKA. היא מזהירה את המשתמשים כי הסוכנות המדוברת גילתה אצלם ביקור באתרים בלתי-חוקיים.
אלו שיפתחו את השאלון המצורף להודעה יידבקו בגרסא חדשה של הווירוס הידוע-לשמצה Sober.
חברות אנטי-ווירוס תפסו מיליוני עותקים של התוכנה הזדונית, מה שמראה כי אנשים רבים נפלו בפח האזהרה המפוברקת. משיחה של כתב Nfc עם אחת מספקיות האינטרנט הגדולות נמסר כי החברה ערה לבעיה וגולשים המחזיקים בחבילות הגנה נגד וירוסים מוגנים מפני התקפה.
הווירוס, שמדביק מחשבים מבוססי Windows, החל להסתובב ברשת ב-22 לנובמבר וחברת סינון הדוא"ל MessageLabs טוענת כי היא תפסה יותר מ- 3 מיליון ישויות שלו ב- 24 השעות הראשונות של ההתפרצות. עד סוף יום רביעי (23.11.05) נתפסו יותר מ-7 מיליון עותקים של הווירוס.
הווירוס נע בהודעות דוא"ל עם שורת הנושא "ביקרת באתרים בלתי-חוקיים" או "כתובת האי.פי שלך נרשמה".
גוף הטקסט של ההודעה מציג את העניין כאילו הנמען נתפס על-ידי אחת הרשויות הנ"ל בביקורו ב- 30 אתרים אסורים שונים, ומבקש מהם למלא טופס מצורף לגבי הפעילות.
משתמש שילחץ על הקובץ המצורף יקבל הודעת שגיאה מפוברקת, בזמן שברקע הווירוס מתחיל לנבור במחשב אחרי כתובות דוא"ל שאליהן הוא ישלח את עצמו.
בתגובה להתפרצות, מסרה סוכנות ה- FBI כי "הודעות דוא"ל אלו אינן הגיעו מה- FBI".
היא הוסיפה כי "אלו שקיבלו הודעות אלו או דומות להן צריכים לדעת כי ה- FBI לא עוסקת בשליחת הודעות דוא"ל לציבור מבלי שנתבקשו, בצורה כזאת".
הווירוס מגיע גם בגרסאות המתיימרות לכלול סרט ווידאו של ה'כוכבת' פריס הילטון, שינויי ססמאות מפוברקים והודעות שגיאה. הוא יכול להדביק מחשבים מבוססי Windows בלבד.
חברת האבטחה F-Secure אמרה כי ההתפרצות הינה "הגדולה ביותר של השנה", וחברת סימנטק מסרה כי הווירוס מתפשט במהירות גבוהה. הסטטיסטיקות מצביעות על כך שרוב הנפגעים הינם מארה"ב וקנדה.
הפצתו של הווירוס אומנם האטה ביום רביעי, אך חברות האנטי-ווירוס הפצירו במשתמשים לעדכן את הגנתם ולא לפתוח קבצים המצורפים להודעות דוא"ל לא מזוהות.
ווירוס ה-Sober הראשון התגלה באוקטובר 2005, ובנתיים נתגלו כ-25 גרסאות שונות של הווירוס. גרסא חדשה זו בודקת אם המחשב המודבק כבר 'קיבל ביקור' מגרסאות ישנות יותר, ומנסה למחוק אותן כדי שיוכל לבצע את עבודתו.
כאמור, מומלץ לעדכן את הגנות האנטי-ווירוס כדי להמנע מהידבקות.

תאריך:  26/11/2005   |   עודכן:  26/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ברגותי כלוא לחמישה מאסרי עולם ו- 40 שנות מאסר בגין רצח ישראלים בפיגועים    ביילין: ברגותי עשה טעות קשה כשהצטרף לאינתיפאדה    השר שלום: ישראל לעולם לא תשחרר את ברגותי    ח"כ יהלום: ברגותי צריך להינמק בכלא
יוסי עבדי
השבועון הגרמני "דר שפיגל" מדווח היום כי אירן פנתה לצפון קוריאה והציעה עסקת חליפין: "נפט תמורת סיוע בפיתוח נשק גרעיני"    נשיא אירן בעצרת פעילי משמרות המהפכה: "לא נוותר, לא נתפשר. אנו נמחץ את כל אויבנו"
יפעת גדות
גורמים בממשלת צרפת טוענים כי האלכוהול גורם לנזק רציני - קשור ל-23,000 מקרי מוות בצרפת בכל שנה    יצרני היין מצידם הגיבו בכעס רב, ואמרו כי זה "מגוחך" להשוות בין שתיית אלכוהול לעישון
יוסי עבדי
לאחר מחלוקות ומשברים, התנגדויות והכחשות, נפתח בשבת מעבר רפיח בטקס רב משתתפים ובחסות בינלאומית    "זהו עידן חדש לעם הפלשתיני", אמרו הנואמים    אבו מאזן: "כולנו תקווה כי פתיחת השערים לחופש תשפר את הכלכלה הפלשתינית"
יפעת גדות
המראה האסטטי של הדולפינים יחד עם התחושות הנלוות למגע עימם עשויים להיות בעלי תכונות מרפאות    ייתכן והגלים העל קוליים אותם מפיקים הדולפינים כחלק ממערכת ההתמצאות שלהם הם בעלי השפעות מועילות גם כן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il