X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אשת השיווק של חודש נובמבר מטעם איגוד המפרסמים בישראל: נאוה ענבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן
▪  ▪  ▪

איגוד המפרסמים בישראל בחר בנאוה ענבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן, כאשת השיווק של חודש נובמבר.
ענבר מופקדת על תחום ההסברה וההדרכה של האגודה למלחמה בסרטן, שתקציבו השנתי כ-10 מיליון שקל, השלישי בגודלו, מתוך התקציב הכולל של האגודה, שעמד השנה על 60 מיליון שקל.
את ההצלחה השיווקית הגדולה ביותר היא רואה בהגברת המודעות בקרב הציבור לצורך לנקוט בצעדים למניעת סרטן, כמו גמילה מעישון, או מניעת חשיפה לשמש ולגידול בנכונות הציבור לבצע בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד וסרטן המעי הגס.
לדבריה, השנה נעצר הגידול המדאיג במספר הלוקים בסרטן העור ואף בקרב הנשים ישנה אפילו ירידה, בזכות הפנמת המסר. באשר לתחום הגילוי המוקדם מוסיפה ענבר: "כיוון שסיכויי הריפוי תלויים בשלב שבו התגלה הסרטן, אנו משקיעים משאבים במטרה להעלות קמפיינים שיעודדו את הציבור לבצע בדיקה לאבחון מוקדם של סוגי הסרטן שגילויים המוקדם מביא לאחוזי ריפוי גבוהים ביותר, כגון סרטן השד וסרטן המעי הגס.
"אולם הציבור מתרגל מהר לתוכן המסר לכן צריך לחדש ולרענן ולמצוא כיוונים ייחודיים עם יותר תעוזה, על-מנת לא לאפשר לו להתעלם ולטמון את הראש בחול.
"גם החשש מפני סרטן, חוסר ידע או מידע מוטעה בנושא, מונעים מאנשים לקחת אחריות על בריאותם ולהיבדק, לכן עלינו עם קמפיין השדיים באמצעות גיתם BBDO, אשר במרכזו מצולם מקרוב חזה נשי, שגרם לאלפי נשים בריאות וצעירות לפנות אלינו. הקמפיין אולי הכעיס כמה נשים, אבל בהחלט בזכות כוחו הציל חיים.
"גם במהלך חודש המודעות לסרטן המעי הגס, בקמפיין בשיתוף משרד הבריאות, ההצלחה נמדדה באופן מיידי, במהלכו נענו בכל יום מאות שיחות במוקד המידע הטלפוני שלנו ובסוף החודש עמדנו על מספר שיא של 4,000 פניות!"
ענבר רואה חשיבות רבה ביצירת אפקט מצטבר של יחסי הציבור שהתעצם מאז החלה בתפקידה ובחיזוקו וביסוסו של המסר על-ידי קמפיין פרסום יצירתי. "היום, סרטן כבר איננו 'המחלה ההיא' והעיסוק בו עבר מהפכה שיווקית עם המון פתיחות והפך למקובל יותר בקרב הציבור הרחב.
"יותר ויותר חולים חושפים את סיפור הניצחון שלהם בכלי התקשורת ומהווים חלק בלתי נפרד מהזרוע השיווקית שלנו. גם ההתעניינות של הציבור בתחום הבריאות גברה. לפני כשנתיים פניתי לכל העיתונים והצעתי להם להוציא מוספים שיוקדשו למחלת הסרטן וישלבו תוכן בריאותי ומודעות פרסום.
"הצלחתי לשכנע את הארץ ואת מעריב והיום הם מבינים שצדקתי ומוכנים להוציא שישה כאלה בשנה. מסקר שערכה השנה הסתדרות הרפואית עלה כי 55% מהציבור נוהג להתעדכן במוספי בריאות ובנוסף כי 27% מהציבור היו רוצים לשמוע יותר בכלי התקשורת על בריאות, לעומת 14% על פוליטיקה".
נאוה ענבר משמשת בתפקידה למעלה משלוש שנים. מאחוריה שנים של ניסיון במשרדי יחסי הציבור של רני רהב, שם כיהנה כמשנה למנכ"ל, ושל רוני רימון ובני כהן, אצלם שימשה כיועצת תקשורת.
ענבר חברה באיגוד המפרסמים בישראל וחברת הנהלה באיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. לדבריה, התאהבה בתחום השיווק החברתי, כאשר המשרד של רהב לקח על עצמו בהתנדבות את הטיפול בקרן "אמץ לוחם" והיא מונתה לדוברת הקרן. "אז החלטתי שהתפקיד הבא שלי יהיה בעמותה הפועלת בתחום החברתי. רציתי ללכת לעבודה כל בוקר עם תחושה של שליחות וכך הגעתי לכאן".
ענבר: "בעידן בו תחושות הציבור לפעילותן של עמותות בישראל הינה דו ערכית, מצד אחד מעריכים את עשייתן ומצד שני קיים יחס חשדני בשל פרסומים שונים, בחרנו להשתמש בהדגשת העובדה שפעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב ממשלתי ולהעביר אותה בהתחלה רק ביחסי ציבור ואחר כך לצרף אותה כסגיר לכל מודעת פרסום שלנו בעיתון.
"אנחנו גם מציינים בכל הזדמנות כי הוצאות השכר והתפעול של האגודה למלחמה בסרטן מהוות כ-10% בלבד מסך כל תקציבה השנתי, עובדה הראויה לציון בקנה מידה לאומי ובין לאומי כאחד.
"ישנם מספר סוגי סרטן הניתנים למניעה ולכן אנו מגבירים את המאמץ בתחום הימנעות מחשיפה לשמש וכן הימנעות מעישון ונוקטים כאן בגישה יצירתית, קלילה ואף הומוריסטית על-מנת להגיע לקהל צעיר ככל האפשר.
"כך עלינו עם קמפיין "הביישנים" ביחד עם משרד הבריאות, באמצעות גיתם BBDO, בעקבותיו ראינו עליה במספר האנשים המרגישים נוח להעיר למעשנים מ-13% ל-61%.
"הגישה הזו גם העלתה על סדר היום את נושא העישון הפסיבי ועוררה את המעשנים עצמם. רק לפני כמה חודשים ערכנו סקר שהראה כי 95% מקרב המעשנים בישראל, יכבו את הסיגריה במקום ציבורי אם מישהו יעיר להם על כך בנימוס.
"פעם בשנה, במסגרת מבצע "הקש בדלת", אנחנו פונים לציבור באמצעות המדיה וקוראים לו לפתוח את הלב ואת הכיס. השנה החלטנו להעניק לקמפיין יתר שקיפות, על-מנת לתת לתורמים הפוטנציאלים תחושת שיתוף אמיתית ולהסביר כי התרומה שלהם מאפשרת לנו להציל חיים ואף פרטנו בסרטון בטלוויזיה ובמודעות בעיתונים כי התרומה מאפשרת לנו לממן מחקרים, לרכוש מכשירים רפואיים חדשניים לטיפול בחולי הסרטן, לתמוך כספית בחולי סרטן נזקקים, לסייע לילדים חולים בהשלמת חומר הלימודים, להפעיל קייטנות נופש לחולי סרטן ולבני משפחותיהם, להקים מחלקות לחולי סרטן בבתי החולים ברחבי הארץ ולממן את העסקתן של אחיות ועובדות סוציאליות, המסייעות לחולי הסרטן בבתי החולים ובמרפאות בקהילה ועוד מגוון פעילויות מצילות חיים".

תאריך:  27/11/2005   |   עודכן:  27/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
התוקף נכנס לכיתה, היכה את הילד באגרופים והטיח אותו ברצפה    הילד פונה במצב בינוני לבית החולים בנהריה    התוקף נעצר ויוגש נגדו כתב אישום
מירב לוי
במקום השני - יפן    הפרטנרים האידיאלים: יצפאן ושרית חדד    תושבי הדרום מעדיפים נהיגת ג'יפים    רמת השרון: ספארי עם חיות טרף
אלעזר לוין
תשקיע ברכישה 86 מיליון שקל    דמי השכירות יתנו תשואה של 8.6%
הדר פרבר
לפחות 14 הרוגים נהרגו ברעידת האדמה ומאות נפצעו    רעידת משנה בעוצמה 4.4 פקדה את האזור
יפעת גדות
חוקרים של חברת לוריאל טוענים כי הם בדרך לפיתוח גלולה שתוכל להפוך שיער מתולתל לחלק ולהיפך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il