X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך חודש חשוון השתתפו עשרות אלפי יהודים מקהילות ברחבי העולם, תנועות נוער בארץ ובחו"ל וארגונים חברתיים בפעילויות למען החברה
▪  ▪  ▪

סדנה לווינית מיוחדת לסיכום 'חודש העשייה החברתית היהודי' תתקיים השבוע בירושלים. מנהיגים יהודים מרחבי העולם ישתתפו בסדנה, בהם מנהיגים מדרום אפריקה, ארה"ב, אוסטרליה, מזרח ומערב אירופה.
את המפגש קידמו סגן השר היוצא לענייני חברה ותפוצות, הרב מיכאל מלכיאור, ועמותת 'קול דור'. נשיא ארה"ב בעצמו, ג'ורג' בוש, העביר מכתב תמיכה ביוזמה.
"שלום מלבורן, שלום ברלין, שלום מוסקווה", כך יפתח ביום ד' הקרוב (30.11) בבית הנשיא בירושלים הרב מלכיאור את הסדנה, אשר כאמור תנוהל בשידור לוויני חי מבית הנשיא בירושלים.
במהלך חודש חשוון השתתפו עשרות אלפי יהודים מקהילות ברחבי העולם, תנועות נוער בארץ ובחו"ל וארגונים חברתיים בפעילויות למען החברה.
בין השאר, אפו סטודנטים בארה"ב חלות וחילקו אותן לנזקקים, בברזיל נערכו קונצרטים בהשתתפות תלמידים מיעוטי יכולת, בישראל אימצו מאבטחי משרד רה"מ את השיכונים בתלפיות וצבעו אותם, בלונדון ערכו ארגונים יהודים מבצע התרמת דם, ועוד ועוד.
הפעילויות נערכו במסגרת יוזמת סגן השר היוצא לענייני חברה ותפוצות, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, בשיתוף עם העמותה היהודית העולמית "קול דור", להפיכת חודש מרחשוון, חודש "מר" מחגים, לחודש של עשייה חברתית, חסד וצדק בעולם היהודי.
סדנת הלימוד, שתעסוק בקשר בין יהדות לעשייה חברתית, תחל בשעה 10:00 - שעון ישראל, ותתנהל בין הקהילות באופן אינטראקטיבי באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה (שם תהיה השעה 24:00), בקייפטאון בדרום אפריקה, במלבורן שבאוסטרליה, בברלין שבגרמניה (בהשתתפות הרב הראשי של הקהילה) בלונדון, ובמוסקווה שברוסיה.
כל הקהילות יוכלו לראות ולתקשר זו עם זו במהלך הסדנה. את הלימוד, שייפתח בדברי ברכה של נשיא המדינה, מר משה קצב, ינהלו בשפה האנגלית הרב מלכיאור ומנהלת מכללת עלמה, רות קלדרון.
חודש חשוון היהודי עולמי הושק באירועים בכנסת ישראל - בהשתתפות יו"ר הכנסת, בקונגרס האמריקני, בחסות חבר הקונגרס ג'ו ליברמן, ובפרלמנט הבריטי.
לאחרונה העביר נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מכתב שבו בירך על קיומו של פרויקט חודש חשוון. בוש כתב כי "העם היהודי עזר לעצב את תרבותו ודמותו של העם האמריקני בפרט, והעמים בכלל. המחוייבות למשפחה ולערכים מעשירה את החברה ומהווה דוגמה חיובית לאחרים. במסגרת החודש היהודי העולמי החברתי מקבלים היהודים באמריקה ובכלל, עידוד להפגנת חסד ולהקצאה מזמנם וכישוריהם לעזרה לנזקקים".
לדברי בוש, הפעילויות הברוכות של יהודי ארה"ב בחודש חשוון "חושפות את הנשמה של העם האמריקני". הנשיא סיים את מכתבו בברכה חמה לעושים במלאכה ממנו ומרעייתו.
עשרות פעילויות חברתיות נוספות התקיימו בקהילות יהודיות ברחבי העולם במסגרת אירועי חודש חשוון.

תאריך:  28/11/2005   |   עודכן:  28/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
רווח נקי של כ-43.6 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של השנה    ההכנסות הסתכמו בכ-503.2 מיליון שקל    שיפור ההכנסות - בזכות הגידול במספר התיירים
אלעזר לוין
זכתה במכרז לביטוח רכוש ב-1.3 מיליארד דולר    הפרמיה 1.7 מיליון דולר
נוה יוסף
הפעוטה, תושבת כפר לא מוכר בנגב, ביקשה לחבר את ביתה לרשת החשמל על-מנת לאפשר את קירור התרופות להן היא נזקקת    השופט לוי: "אין להתעלם מכך שהיתה זו החלטת המשפחה לקבוע את ביתם בישוב לא-מוכר, מתוך ידיעה שעקב כך לא יוכלו להתחבר לתשתיות בסיסיות"
ענבל אביב
הדיון עומד להתקיים על-פי הנחיית היועצת המשפטית של הכנסת עו"ד נורית אלשטיין, ולפי דרישתם של חברי הכנסת רשף חן ואריה אלדד
עידן יוסף
למה התכוון יו"ר תנועת שס, אליהו ישי, כשאמר: "בקדנציה הבאה, כל מי שאינו זך ונקי ושהוגש נגדו כתב אישום, לא יישב כחבר כנסת בתנועת שס"    האם התכוון לקדנציה הקרובה או לקדנציה הבאה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il