דירקטוריון רכבת ישראל, בראשות משה ליאון, אישר אתמול (יום א', 27.11.05) את תקציב הרכבת לשנת 2006. סך ההכנסות יסתכם בלמעלה ממיליארד שקלים, גידול של כ- 17% לעומת אומדן ההכנסות המעודכן לשנת 2005.
במהלך שנת 2006 צפוי להתווסף ציוד נייד בהיקף של 50 קרונות נוסעים (דאבל-דק), מערך קרונועים אחד וכ- 75 קרונות משא. עד סוף אותה השנה צפויה רכבת ישראל להפעיל 48 תחנות וכ- 940 קילומטר מסילה.
בהתאם לתוכנית הפיתוח של הרכבת צפויות להיפתח במהלך 2006 מסילה שלישית באיילון ומסילה שנייה בקו כפר סבא-תל אביב, אשר לדברי אנשי הרכבת יביאו לשיפור השירות ולהגדלת תדירות הרכבות. במקביל ייפתחו שתי תחנות חדשות - סוקולוב בכפר סבא וקריית אריה בפתח תקווה.
במהלך שנת 2006 צפויה רכבת ישראל להסיע למעלה מ- 30 מיליון נוסעים, גידול של כ- 12% ביחס לאומדן המעודכן לשנת 2005 וגידול של כ- 33% ביחס לכמות הנוסעים בשנת 2004. הגידול הצפוי מתבסס בעיקרו על הגדלת כמויות הנוסעים בקווים חדשים יחסית (דימונה, אשקלון, בית שמש) ועל הגדלת התדירות ושיפור השירות.
התחזית הצפויה להסעת נוסעים בקו ת"א-חיפה נאמדת בכ- 5.7 מיליון נוסעים בשנה; בקו ת"א-אשדוד בכ- 4 מיליון נוסעים בשנה; בקו ת"א-נהריה בכ- 3.3 מיליון נוסעים בשנה; ובקו ת"א-באר-שבע בכ- 3 מיליון נוסעים בשנה.
התחזית הצפויה להובלת מטענים בשנת 2006 נאמדת בהיקף של למעלה מ- 8 מיליון טון, גידול של כ-12% ביחס לאומדן המעודכן לשנת 2005 וגידול של כ- 18% ביחס להיקף המטענים בשנת 2004.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה ליאון, מסר כי "רכבת ישראל ממשיכה במשימה הלאומית של פיתוח רשת מסילות הברזל וקירוב הפריפריה למרכז. בתוכנית העבודה לשנת 2006 שמנו דגש רב על הרחבת היצע השירות לנוסע. במקביל, אנו פועלים לתת מענה לביקושים הגבוהים באמצעות תוספת משמעותית של הציוד הרכבתי, שתתרום להעלאת רווחתם של הנוסעים".
יש לציין כי בתקופה האחרונה עולו טענות רבות על עיכובים ואיחורים בהגעת הרכבות לתחנות. בנוסף, מתלוננים נוסעים רבים על דוחק ולחץ רב בקרונות בשעות הלחץ.