X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמרה לרשת ב': "יש דברים שאני רוצה לשנות... ובנקודת הזמן הספציפית הזו הוכרע שכאן אני אשפיע יותר" יחימוביץ' נפגשה בצהריים עם היו"ר, ח"כ עמיר פרץ
▪  ▪  ▪

המפץ הגדול שנוצר בעקבות פרישת ראש הממשלה אריאל שרון, מהליכוד, גורם לגלי הדף גם במפלגות האחרות. חברת הכנסת דליה איציק מצטרפת לקדימה; שמעון פרס הבטיח לתמוך בקדימה. הבוקר הודיעה העיתונאית שלי יחימוביץ' שהיא התפטרה מערוץ 2, והיא מצטרפת למפלגת העבודה ותתמודד בפריימריז לרשימת המפלגה בכנסת. יחימוביץ' נפגשה בצהריים עם היו"ר, עמיר פרץ.
יחימוביץ' עסקה רבות, בשנים האחרונות, בעבודתה כעיתונאית, בהגנה על החלשים. היא שידרה כתבות רבות נגד ניצול עובדים על-ידי בעלי ההון, ונגד בעלי שררה המשחיתים את השלטון. מייד לאחר היבחרו של פרץ לכהונת יושב-ראש העבודה, ראיינה אותו יחימוביץ בתוכניתה פגוש את העיתונות.
יחימוביץ': יש לי דחף עז להיות חלק ממה שקורה כאן
שלי יחימוביץ' התראיינה הבוקר לרשת ב' והסבירה מה גרם לה לעשות את התפנית בחייה: "הייתי כל פעם מדווחת על משהו שערורייתי שקרה בין היתר בוועדות כספים או כלכלה, וכל פעם שאלתי את עצמי - למה לעזעזל לא הייתי שם כדי לטרפד את זה במקום לכתוב על זה אח"כ פינה יפה...."
"בין יתר ההתלבטויות היתה השאלה איפה אני משפיעה יותר... לרגע אחד במהלך הקריירה העיתונאית שלי אני לא מסקרת דיווח אובייקטיבי כי יש לי אג'נדה והשקפת עולם, ויש דברים שאני רוצה לשנות... ובנקודת הזמן הספציפית הזו הוכרע שכאן אני אשפיע יותר".
כשנשאלה על מועד ההחלטה, אמרה כי "ההכרעה הסופית נפלה ביום ראשון בערב... אבל עמיר [פרץ] התקשר כבר שבוע קודם וזה התבשל..."
יחימוביץ' כבר נכנסה לנעלי הפוליטיקאית והחלה בתעמולה משלה - "התחלתי לגלגל את הרעיון בפעם הראשונה אחרי כל כך הרבה שנים שבהם הימין משתולל ועושה כאם שמות במדינה.. בפעם הראשונה 'העבודה' היא אלטרנטיבה סוציאל דמוקרטית לימין הכלכלי הזה שפוגע כאן פגיעה אנושה בחברה, וזה מהלך שמסעיר אותי, חשוב מבחינה פוליטית ויש לי רצון עז להיות חלק ממנו.
אני עוזבת מקום עבודה שהעניק לי הזדמנויות בלתי מוגבלות - גם להיות בפריים טיים, גם להביע את עמדותיי וגם חופש פעולה, זו עמדה שקשה מאוד לוותר עליה, אבל הפעם חלחלה בי ההרגשה שזו הזדמנות לבוא ולהיות חלק מתהליך מאוד מאוד מבטיח... פעם ראשונה שהייתה לי שמחה פוליטית בלב אחרי ההיבחרות של עמיר פרץ..."
"אני עוקבת אחרי עמיר בסקרנות והזדהות מאז שהייתי בת 20 והייתי כתבת צעירה בדרום. תפיסת העולם שלו תואמת לחלוטין לשלי, זו הזדמנות לקחת חלק בתהליך מאוד מאוד חשוב ואכן אני משלמת מחיר אישי ולוקחת סיכונים אישיים אולם זה בטל לעומת הדברים הנפלאים שקורים כאן...".
"כרגע, במקום לשבת ולכתוב גילוי דעת נוקב אני רוצה לשבת בוועדות, בווועדת כספים, לטרפד מהלכים בלתי אפשריים כמו דחייה של יום חינוך ארוך, כמו למשל - אישור הסכם שערורייתי בין האוצר והתעשיינים... ואני לא רוצה יותר לכתוב פינה זועמת, אני רוצה לטרפד מהלך כזה...".
כשנשאלה לגבי הביקורות על השחיתות וה'דילים' במערכת הפוליטית, השיבה: "אני לא שותפה לביקורת הגורפת שיש כלפי המערכת הפוליטית, אני חושבת שהיום הסכנה לדמוקרטיה היא אי השוויון הזועק וחסר התקדים בין העשירים מאוד והעניים ומעמד הביניים, והסכנה האמיתית לדמוקרטיה היא בעובדה שבעלי ההון הגדולים הם השליטים האמיתיים, ולכן המערכת הפוליטית כאן היא ההצלה - התקווה שלנו שלא יהיה כאן ג'ונגל, ויש לי דחף מאוד עז להיות חלק מזה, ואני מאוד מקווה שאחרים כמוני יעשו את המהלך הזה".
המהלך גורר תגובות
יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן מגיב בזעם על מהליכה של יחימוביץ: "יצא המרצע מהשק. יחימוביץ' חצתה את הקווים מכסא העיתונאי לתוככי מפלגה פוליטית ללא תקופת צינון וללא שמץ של בושה. זוהי תעודת עניות למפעל העיתונות הישראלי ולרשות השניה בכלל".
"אין ספק כי לאחר שגברת יחימוביץ' החליטה להוריד את מסיכת 'האובייקטיביות לכאורה' ולגלות את פניה האמיתיות, יחול פיחות במעמד העיתונאי בישראל ואמון הציבור בעיתונאים (הנמוך ממילא) יילך וייכחד", כותב ליברמן במכתב לראשי הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו.
יו"ר מועצת מטה בנימין, פנחס ולרשטיין הגיב, ואמר: "מילא שמלכלכים את המים - אך מדוע לעשות זאת מהמקפצה?".

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  29/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מתלונן על יחס קשה מצד האמריקנים ומורה לשופט לקחת את העניינים לידיים    השופט בא לקראת הנאשם, הוריד את האזיקים מידיו ואמר כי יורה לאמריקנים להתנהג בצורה טובה יותר
הדר פרבר
קלטת פורסמה בערוץ גרמני ובה נראית החטופה לצד שוביה    החוטפים דורשים מהממשלה הגרמנית לסיים את יחסיה עם עירק
יפעת גדות
בכ"ט בנובמבר 1947 הצביעה עצרת האו"ם בעד הקמת מדינות ליהודים ולערבים, וקבעה את גבולותיהן ברוב של 33 נגד 13 ובהימנעות 10 מדינות; המדינה היהודית אמורה היתה להיבנות משלושה חלקים שאינם כוללים את יפו ואת ירושלים שתהיה לאזור בינלאומי
הדר פרבר
קמפיין הבחירות יתקיים סמוך לחג המולד    ההצבעה באה בעקבות סנקדל שחשף אי-סדרים בשימוש בכספים שיועדו לתוכנית לאיחוד לאומי בקוויבק
עידן יוסף
רבע מהזכאים לבגרות בקרב הערבים אינם עונים על דרישות הרישום לאוניברסיטות    אפשרויות תעסוקה דלות לסטודנטים ערבים    יותר סטודנטיות ערביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il