X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת ח"כ אלדד, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ רוני בראון פועל בניגוד עניינים כשהוא מסרב לכנס את הוועדה לדיון בהדחת ח"כ עמרי שרון ח"כ בראון הודיע כי יכנס את הוועדה מחר
▪  ▪  ▪

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), עתר (29.11.05) לבג"צ כנגד החלטת יו"ר וועדת הכנסת, ח"כ רוני בראון (קדימה) שלא לזמן את הוועדה לדיון בהשעייתו של ח"כ עמרי שרון מחברותו בכנסת, זאת בעקבות הרשעתו בפלילים. מספר שעות לאחר הגשת העתירה הודיע ח"כ בראון כי החליט לכנס את הוועדה מחר (יום ד', 30.11.05).
כזכור, ב-15.11.05 הרשיע בית משפט השלום בתל אביב את ח"כ עמרי שרון, על-פי הודאתו, בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, שבועת שקר, ועבירות נוספות בניגוד לחוק המפלגות.
בעקבות ההרשעה, פנה ח"כ אלדד, המשמש כיו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ליו"ר ועדת הכנסת וביקש להשעות את ח"כ עמרי שרון מחברותו בכנסת, זאת בהתאם לסעיף 42ב(א) לחוק יסוד הכנסת, אלא שח"כ בראון סירב לכנס את הוועדה בטענה כי עונשו של ח"כ שרון טרם נגזר, ולכן אין מדובר ב"פסק דין" בעניינו.
בעקבות תשובת בראון פנה ח"כ אלדד לקבלת חוות הדעת של היועצת המשפטית של הכנסת אשר מסרה בתשובה כי ניתן לדון בהשעייתו של חבר כנסת מיד עם הרשעתו. על אף חוות הדעת סירב בראון לכנס את הוועדה.
בעקבות הסירוב השני עתר ח"כ אלדד לבג"צ, באמצעות עו"ד יצחק בם, במסגרתה טוען אלדד כי נפלו פגמים מהותיים בהחלטתו של בראון שלא להביא את נושא השעיית עמרי שרון לדיון בוועדה.
לטענת אלדד, לפי סעיף 42ב(א) לחוק יסוד הכנסת, אין צורך שיינתן גזר דין בעניינו של חבר כנסת כדי להשעות אותו וכי "הסמכות לבער את הרע מקרב בית המחוקקים קמה עם הכרעת הדין המרשיעה, ולא עם גזר הדין".
עוד טוען אלדד כי בראון פועל בניגוד עניינים כאשר מצד אחד הוא מופקד על ועדה "מעין-שיפוטית" ומצד שני הוא בעל אינטרס האישי ומפלגתי במפלגה של ראש הממשלה, אריאל שרון.
לבסוף טוען אלדד כי ההחלטה שלא לכנס את הוועדה ולדון בהשעייה "פוגעת בשמירה על טוהר המידות בכנסת ומערערת את אמון הציבור בנבחרי העם עד כדי כך, שאין היא נופלת למתחם הסבירות".
במסגרת העתירה הגיש עו"ד בם בקשה לדיון דחוף, זאת לאור מועד הבחירות הקרוב.
מספר שעות לאחר הגשת העתירה הודיע ח"כ בראון כי בכוונתו לכנס מחר (יום ד', 30.11.05) את וועדת הכנסת על-מנת לדון בנושא הדחת ח"כ שרון מתפקידו.

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  29/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מנכ"לים משרד החינוך רונית תירוש ניפגשה עם שרת החינוך, לימור לבנת    ערב קודם פירסמה השרה הודעה רשמית לפיה תפוטר תירוש אם לא תכחיש את הידיעות על הצטרפותה ל'קדימה'    אנשי 'קדימה' - הצטרפותה של תירוש מוסכמת וודאית
יואב יצחק
אנשי פרס פועלים כדי לגייס עוד חבר כנסת אחד כדי להביא לפילוג העבודה והקמת סיעה חדשה    רייכמן הודיע על הצטרפות למפלגת קדימה בראשות שרון
נוה יוסף
אישור המיזוג יאפשר לחברת קוקה-קולה להרחיב את פעילותה לתחום היין
הדר פרבר
קנסות מוטלים על בעלי חיות מחמד שנמצאו לא קשורות או לא רשומות    קנסות לבעלי כלבים המשוטטים ללא תווית רישוי או ללא בעליהם
עידן יוסף
העותרים, מן המרכז לפלורליזם יהודי, מבקשים מבג"צ להחשיב את טקסי הגיור הנערכים על-ידי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בישראל כגיור חוקי, למרות שאינו תקף הילכתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il