X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
עוד נגיסה בעיקרון הפרדת הרשויות

חשיפה: ההתייעצות הפוליטית ברק-שוחט

היוזמה: שוחט יעכב פרישתו מהכנסת כדי שיוכל להישאר בוועדה ולסייע בסיכול מינויה של גביזון לעליון שוחט, בתגובה: "אני לא חייב להגיד עם מי אני מדבר"
▪  ▪  ▪

חבר הכנסת אברהם שוחט קיים שיחת-התייעצות עם נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, בשאלה האם לפרוש מהכנסת ביום 30.11.05 כפי שהודיע פומבית, או לעכב את פרישתו כדי שיוכל להשתתף, כחבר ועדה, בדיון של הוועדה לבחירת שופטים שניקבע לינואר 2006, ולסכל את מינויה של פרופ' רות גביזון לבית המשפט העליון.
מעורבות הנשיא ברק במהלכיו הפוליטיים של חבר כנסת - בין אם נעשה הדבר מיוזמתו ובין אם נעשה הדבר בשל שיחה שיזם שוחט, ובמיוחד בשאלה האם לפרוש מהכנסת עכשיו, מעוררת שאלות הן לגבי הנגיסה בעיקרון הפרדת הרשויות, והן באשר למוטיבציה האמיתית של הנשיא ברק, הפועל, באופן חריג, כדי לסכל את מינויה של גביזון לבית המשפט העליון.
שרת המשפטים זימנה את הוועדה לדיון בינואר 2006, כדי למנות שלושה שופטים לבית המשפט העליון, ובהם את פרופ' רות גביזון. שופטי בית המשפט העליון, ובראשם הנשיא ברק, מתנגדים כידוע למינויה. לכן הם מנסים לטרפד את כינוסה של הוועדה בינואר, או למצער - להבטיח רוב בוועדה נגד מינויה של גביזון. חבר הכנסת שוחט מצדד בעמדת השופטים והוא נמנה עם המתנגדים למינויה.
שוחט אמר ל-Nfc כי ברק לא התקשר אליו. לשאלה האם נכון שהוא, שוחט, התקשר או שוחח עם ברק והתייעץ עימו בנושא, וכן לסוגיה כיצד קורה שהשניים מקיימים שיחה הנוגעת לעניין פוליטי - כן פרישה מהכנסת או לא, סירב שוחט להגיב. "אני לא חייב להגיד עם מי אני מדבר", אמר. "אני דיברתי עם שופטים בדימוס. דיברתי עם אנשים רבים. אני יודע בדיוק מה עמדתם של אנשים. אני לא מתייחס לגופו של אף שופט".
המינוי, לעסקים פרטיים
חבר הכנסת שוחט הודיע לפני מספר שבועות, במסיבת עיתונאים, על התפטרותו מהכנסת. זמן קצר לאחר מכן הוא מונה לדירקטור (בשכר) בחברת אלון USA. במסגרת תשקיף שפורסם, הודיעה החברה על מינויו. בנוסף, סיכם שוחט עם בעלי השליטה בבנק המזרחי על הצטרפותו לדירקטוריון בנק המזרחי. סיכום זה טרם מומש.
שאלתי את שוחט האם אין פסול בכך שהוא מעכב עכשיו את פרישתו בפועל, לאחר שכבר הצטרף לחברת אלון USA, ולאחר שכבר קבע מועד לפרישה. שוחט הסביר כי הוא יקבל מהחברה שכר רק לאחר שיפרוש מהכנסת, וזאת בגין התקופה שלאחר הפרישה.
שוחט מעכב עתה את פרישתו בפועל כדי שיוכל להשתתף בוועדה. בשיחה עם Nfc מסביר שוחט כי הוא מקווה שהעיכוב בפרישתו יהיה לזמן קצר. לטענתו, הוא נאלץ לנהוג כך בשל הפרת האיזון בוועדה - הפרה שנובעת לדבריו מהפרה חד-צדדית של ההסכם מצד הליכוד.
לדבריו, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, הודיע לו כי עם פרישתו מהכנסת ומהוועדה, ימונה חבר כנסת בהתאם לרוב שיהיה בכנסת, ולא בהתאם להסכם הקודם בין הליכוד לעבודה, הקובע כי נציגה השני של הכנסת בוועדה לבחירת שופטים יהיה חבר כנסת ממפלגת העבודה. זה חוסר איזון טוטאלי, אומר שוחט ומוסיף, כי בכל מקרה, יש לדעתו לדחות את כינוס הוועדה ומינוי השופטים. "מכיוון שאנחנו עומדים לפני בחירות, מן הראוי לדחות את כל ההליך הזה עד אחרי הבחירות", אומר שוחט.
לטענתו, אחרי ששרת המשפטים, ציפי ליבני, מעכבת את מינוי השופטים כבר עשרה חודשים, אפשר וצריך לדחות את כינוס הוועדה עד אחרי הבחירות, ולקיים את הדיון עם ההרכב החדש שיהיה. "זה בלתי סביר", אמר, "עם כל הזעזועים הפוליטיים".
שוחט מסר עוד: "על-מנת למנוע מינויים בלתי ראויים בתקופה שכזו החלטתי לדחות את התפטרותי מהכנסת. אם תודיע שרת המשפטים כי היא דוחה את מינוי השופטים עד לאחר הבחירות אתפטר מיד".
דובר הכנסת: שוחט טרם התפטר רשמית
דובר הכנסת, שהתבקש להשיב מדוע אין מופסקת לאלתר כהונתו של שוחט כחבר כנסת, וזאת נוכח הודעתו הפומבית ומינויו לדירקטור בחברת אלון USA, מסר את התגובה הבאה:
חבר הכנסת הוא נבחר ציבור, וככזה - אלא אם כן הורשע בפסק דין סופי על-ידי בית משפט בעבירה שיש עימה קלון - לא יכול איש להפסיק את כהונתו בניגוד לרצונו.
חבר כנסת שהגיש כבר כתב התפטרות יכול לחזור בו בתוך 48 שעות, ובוודאי שחבר הכנסת שרק הודיע בציבור על כוונתו להתפטר יכול לחזור בו בכל עת.
על חבר הכנסת, כל עוד הוא מכהן, חלות מגבלות שונות לעניין עיסוק נוסף בתמורה ולעניין איסור ניגוד עניינים.

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  30/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מחיר הסולר ירד בשער בז"ן בכ-29 אגורות לליטר    מחיר הדלק יוזל בשיעור של 3.08%
גלית יצחק
כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה    בקבוצת הרכישה מזון ומשקאות נרשמה עלייה של 5.5%    בענף ההלבשה וההנעלה נרשמה עלייה של 21.5%    העלייה הנמוכה ביותר - בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח
מחלקה ראשונה
מירב לוי
אשרף עוידאת נעצר הלילה לאחר שהסתתר במעונות הסטודנטים של האוניברסיטה האמריקנית סמוך לג'נין    היה מעורב בביצוע הפיגוע בחדרה בחודש שעבר, בו נרצחו שישה ישראלים
יפעת גדות
שיטה חדשה לאבחון סרטן השד פותרת את הבעייה של רקמה שעלולה להיראות בטעות כפגיעה או כגידולים סרטניים קטנים    תקטין את מספר התשובות החיוביות המוטעות    תסייע לאבחן את סרטן השד בשלבים מוקדמים יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il