X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יש להניא מועמדים לכמורה בעלי נטיות הומוסקוסאליות - "בעיה מדבקת" המסמך הודלף לסוכנות ידיעות איטלקית
▪  ▪  ▪

הוותיקן הקשיח לאחרונה את עמדתו כלפי מועמדים הומוסקסואלים לכמורה והודיע כי גברים עם נטיות הומוסקסואליות חייבים להתגבר על דחפיהם למשך לפחות שלוש שנים, לפני שייכנסו למסלול הכמורה. כעת, פרסם הוותיקן היום (ג', 29.11.05) מסמך, ללא ספק שנוי במחלוקת, בנושא הכמורה הקתולית של הקהילה, בו הוא מאשר את המדיניות נגד כמרים הומוסקסואלים, אך אומר כי כל מי "שברור שהתגבר" על נטיות מסוג אלה יכול להתחיל בתהליך הכשרתו ככומר.
המסמך, אשר כותרתו "הוראות" פורסם רשמית כאמור היום, לאחר שסוכנות הידיעות האיטלקית Adisa, אשר מקורבת לוותיקן, פרסמה את המסמך שדלף באתר האינטרנט שלה.
בשבוע שעבר אמרו בוותיקן, כי המוסד אומנם תומך בהומוסקסואלים, אך לא כחלק ממערך הכמורה, משום שהחיים המיניים של אותם אנשים עלולים לפגוע לכאורה בקשר המקודש שבין גבר לאישה.
בוותיקן מצאו דרך לכנות את הנטיה כך שאפשר יהיה לטעון, כי מדובר באדם "בריא". במסמך הגדיר הוותיקן את מי שכבר יכול להיכנס למסלול הכמורה כמי שהתגבר על "ביטוי של בעיה מדבקת". במסמך כתוב עוד, כי הכנסייה אינה יכולה לקבל גם מועמדים אשר תומכים בדרך החיים ההומוסקסואלית. אך כשנטיות אלה הן הביטוי היחיד של בעיה מדבקת, כך נאמר במסמך, צריך להגבר על-כך במשך לפחות שלוש שנים, אז - אפשר יהיה להגיש מועמדות ככל אדם.
המתנגדים לתקנות ופעילים לזכויות אדם מדגישים, כי ידוע שלא מדובר בנטיות עליהן אפשר להתגבר או שניתן "לרפא" אותן, וחלקם אף מכנים הומוסקסואליות "מתנה מאלוהים". החוקים החדשים עלולים, לדבריהם, לגרום למועמדים לרמות.
המסמך בן 21 עמודים מייעץ לבישופים ולמנחים של סמינרי כמורה כיצד להתמודד עם מועמדים הומוסקסואלים שנכנסים לכנסייה, אך לא מציין כיצד ניתן להתגבר על "הבעיה המדבקת" או כיצד להוכיח כי אותה "בעיה" אכן חלפה לה.
על-פי המסמך רואה הכנסייה באורח חיים הומוסקסואלי כחטא קשה, בלתי מוסרי אשר נוגד את חוקי הטבע ולכן לטענתה היא אינה יכולה לקבל זאת. לפיה, "אם מועמד חי חיים כהומוסקסואלי או יש לו נטיות הומוסקסואליות מושרשות, למורה הרוחני שלו, כמו הכומר בפניו הוא מתוודה, יש את החובה להניא אותו מכך..."
במסמך דומה משנת 1961 נכתב, כי יש לאסור הומוסקסואלים מלהפוך לכמרים. בשנים האחרונות, לא רק הקדמה הפכה את הוותיקן לכאורה לסובלני יותר, אלא גם מספר שערוריות מין שיוחסו לו הפכו את העניין לכזה שאפשר ואולי צריך לדון בו, כמו לדוגמא ב-2002 אז נחשפה פרשה בה מעורבים נערים צעירים וכמרים אשר עסקו בפעילות מינית. הנושא הפך להיות אחד הנושאים הרגישים בכנסייה הקתולית, אך המסמך החדש לא עסק בכמרים שכבר הוכשרו לתפקיד.
המסמך החדש עורר גלים בכנסייה כשיש שטוענים, כי למעשה ישריש המסמך את ההומוסקסואליות בכמורה ומנגד יש שטוענים, כי המסמך יגרום לכמרים הומוסקסואלים, אשר כבר מכהנים בתפקיד, להיכנס לארון - מה שלמעשה עלול לעמוד מאחורי פשעי המין אשר התבצעו לכאורה במקום.
על-פי הערכות, מספר הכמרים ההומוסקסואלים בסמינרים בארה"ב ובכמורה נע בין 25% לבין 50%. הערכות אחרות מדברים על מספרים אחרים אך ככל הנראה, קשה לדעת מהו המספר האמיתי כשמדובר בכנסייה קתולית עם חוקים כה נוקשים - סביר להניח, כי כמו שטוענים אותם מתנגדים למסמך החדש, ישנם כמרים אשר מסתירים את עובדת היותם הומוסקסואלים.

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  29/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
אוריאל לין: זוהי הוכחה ברורה שהמדיניות הכלכלית הנוכחית היא התשובה לצמצום העוני    נראה כי לין בוחר להתעלם באלגנטיות מהעליה במספר המועסקים במשרות חלקיות שלא מרצונם ומרמות השכר הנמוכות של העובדים
ניר וייס
קיבל תביעתה של בעלת רכב שנפגע בתאונה, לאחר שדוח הבדיקה מטעם הטכניון קבע, "...שהפגוש החלופי אינו עומד בתכונותיו, בצורתו, באיכותו וברמת הבטיחות הנדרשת ביחס לפגוש המקורי..."
יוסי עבדי
פרס עומד לשוב היום מברצלונה לישראל ולהודיע רשמית את החלטתו    "האוויר הצח עוזר לי להיות חכם יותר", אמר לכתבים    30 מדינות השתתפו בוועידת ברצלונה
הדר פרבר
לטענתם כוללת העסקה נשק המכיל רכיבים וטכנולוגיה אמריקנית    ספרד מכחישה    ונצואלה טוענת כי מדובר במטוסי תובלה ובנשק שמטרתו להילחם בסוחרי סמים
יוסי עבדי
תופעות האלימות והאנרכיה גברו על ראשי הפת"ח    יממה לאחר שהושבתו הבחירות המקדימות ברצועת עזה - המשכן כבר מוטל בספק    ראש וועדת הבחירות בתנועה, אומר היום כי אבו-מאזן שוקל לבטל את הבחירות, ומדגיש כי "טרם הוחלט תוקפן של התוצאות בגדה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il